رسیدگی به بیش از 12 هزار پرونده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی / کمبود کادر آزمایشگاهی در استان


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807386

توکلی گفت: در 10 ماهه امسال 12 هزار و 846 پرونده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی رسیدگی شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: در 10 ماهه امسال 12 هزار و 846 پرونده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی رسیدگی شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از 3 هزار مورد اختلاف در پزشکی قانونی با 3.3 درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده که شهرستان های بیرجند، گاین و طبس بیشترین پرونده را داشته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: حوادث خراسان جنوبی از نظر پزشکی قانونی در رتبه دوم کشور و از نظر جمعیتی رتبه 26 را دارد.

توکلی گفت: تعداد مصدومان تصادفات در این مدت امسال 3508 مورد است که نسبت به سال گذشته 18.8 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در حوزه تصادفات خراسان جنوبی به نسبت جمعیت رتبه دهم را در کشور دارد که جالب نیست و از این نظر شهرهای بیرجند، طبس و گاین در رتبه اول قرار دارند. در مقام سوم

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در 10 ماه گذشته تعداد فوتی های تصادفات 237 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 20.3 درصد رشد داشته است و با توجه به جمعیت خراسان جنوبی رتبه چهارم را در کشور داریم. زیبا نیست. “

توکلی به آسیب های ناشی از تصادف در محل کار اشاره کرد و گفت: 193 مصدوم در این منطقه داشتیم که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته و در این حوزه رتبه 27 کشور را داریم.

وی افزود: مرگ و میر ناشی از حوادث کار نسبت به سال گذشته 38.5 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اجساد مربوط به پزشکی قانونی را نام برد و گفت: 497 جسد در 10 ماه گذشته معاینه شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است و از این رو استانی متشکل از 27 کشور هستیم.

توکلی به تئوری های منتشر شده اشاره کرد و گفت: 53 درصد از علل مرگ و میر تصادفات بوده است.

وی به کار آزمایشگاه الکل این اداره کل اشاره کرد و افزود: 495 مورد مربوط به مشروبات الکلی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در بحث معاینات پزشکی سقط جنین، امسال 86 آمار سقط جنین مربوط به پزشکی قانونی وجود دارد که از این تعداد 50 مورد مجوز و 36 مورد فاقد مجوز هستند.

توکلی گفت: امسال در این مدت 15 درصد کاهش در تعداد توصیه شدگان به دلیل سقط داشتیم.

وی تعداد تخلفات پزشکی در این مدت را 35 مورد عنوان کرد و گفت: 10 پزشک تبرئه و 25 پزشک محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی به کمبود کادر آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: در پزشکی قانونی کمبود پزشک نداریم اما با توجه به گستردگی خراسان جنوبی باید در شهرهای کم تعداد پزشک داشته باشیم. موارد و ارجاعات.پزشک.

توکلی با بیان اینکه باید در شهرستان ها خدمات داشته باشیم و نمی توانیم پزشک داشته باشیم و مراکز را تعطیل کنیم، گفت: همه شهرستان های خراسان جنوبی به جز هوسف دارای پزشکی قانونی هستند و پزشکان مستقر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید