خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی متصل شد/ بیش از 3 میلیون تردد در جاده های خراسان جنوبی ثبت شد.


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818315

کنات با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 3 میلیون و 200 هزار خودرو در استان ثبت نام شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار 70 درصد مسافران نوروزی حداقل یک روز در استان خراسان جنوبی اقامت داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امروز در دیدار نوروزی با آیت الله سید علیرضا نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات گردشگری نوروزی از اواسط اسفند آغاز به کار کرد، گفت: : ایجاد شده تا شاهد کاهش تصادفات همراه با فوت و جرح در سفر در نوروز باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف اصلی از تشکیل این ستاد جلب رضایت گردشگران و مسافران برای دریافت خدمات مناسب است و همچنین بر کار گروهی و اقامت مسافران در استان تمرکز کردیم.

وی ادامه داد: از 25 اسفند سال گذشته تا 7 فروردین امسال خودرو وارد استان ما شده و 3 میلیون و 200 هزار تردد در داخل استان به ثبت رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش و بیش از یک میلیون داشته و داریم. افزایش 161000 ترافیک

قناعت گفت: همچنین با آمارهایی که در سطح ملی بر اساس سامانه های هوشمند رصد و جمع بندی می شود، از نظر واردات خودرو در رتبه پنجم قرار داریم.

وی تلاش برای کاهش تصادفات جاده ای را از دیگر اقدامات مرکز خدمات سیاحتی خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: متأسفانه از زمان آغاز طرح نوروزی تاکنون 5 نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست داده اند، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در این استان شاهد وقوع حوادث غیرمترقبه هستیم. 19 نفر در سال جاری فوت کردند «74 درصد کاهش را شاهد هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت 78 مصدوم در استان رخ داده است، گفت: مسیری را نسبت به استان های دیگر پیش رو داریم که این بار خودش را نشان داده و باید تا سال های آینده برطرف شود.

قناعت گفت: در این مدت شاهد افزایش دستگاه های اجرایی بوده ایم که این امر نشان از همدلی، همکاری و انسجام دارد و باید عمیق تر و پر رنگ تر باشد اما نتیجه تلاش همه کارکنان آرامش و امنیت برای مسافران.ما نداشتیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه اشغال هتل های استان به 60 درصد رسیده است، گفت: در این مدت 11 هزار نفر در 81 کلبه بوم گردی، 75 هزار نفر در مسافرخانه و بیش از 500 هزار نفر در کمپ ها حضور داشتند. و چادرهای گردشگری، اسکان موقت و. برپا شد.

به گفته وی؛ خراسان جنوبی تا پایان هفتم فروردین سال 1401 رتبه پنجم را در حفظ مسافر داشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر اساس آخرین آمار 70 درصد مسافران نوروزی حداقل یک روز، 22 درصد دو تا سه روز و هشت درصد بیش از چهار روز در استان اقامت داشته اند.

کنات در ادامه سخنان خود با اشاره به سفرهای هفتگی خود به تهران برای پیگیری امور استان از دیدار اخیر با وزیر نفت خبر داد و افزود: درخواست های متعددی از وزارت نفت داشتیم که پذیرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط لوله قرار دارد و در زمان سردی هوا، بنا به قولی که در زمستان سال 1402 داده شده، ابتدا سایت های صنعتی و سپس منازل مسکونی با مشکل گاز مواجه می شوند، امیدواریم. که خط لوله گاز زابل باید به نهبندان وصل شود و بسیاری از مشکلات این منطقه برطرف شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به جلسه با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته وام قابل توجهی برای آسفالت اعطا می شود. جذب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید