بیمارستان امام علی چابهار: علت مرگ 2 نوزاد زایمان زودرس اعضای حیاتی بدن و رضایت پدر برای ترخیص نوزادان بوده است نه خطای پزشکی.

بیمارستان امام علی چابهار: علت مرگ 2 نوزاد زایمان زودرس اعضای حیاتی بدن و رضایت پدر برای ترخیص نوزادان بوده است نه خطای پزشکی.

روز گذشته کلیپی با عنوان تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان چابهار برای مرگ 2 نوزاد از شهرستان زرآباد در فضای مجازی منتشر شد. آنها مردند
هومان حسینی، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چابهار در این خصوص اطلاعیه ای صادر و به تشریح ماجرا پرداخت.

بر اساس این پیام، نوزادان متولد شده در بیمارستان چابهار با رضایت پدر ترخیص شدند و علت فوت نارس بودن شدید اعضای حیاتی بدن اعلام شد.

اما گوینده کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، قصور پزشکی را علت مرگ دو نوزاد در چابهار عنوان کرد که روابط عمومی بهداشت و درمان چابهار این ادعای پرسنل شبکه بهداشت و درمان چابهار را تکذیب کرد و علت مرگ نارسایی اعضای حیاتی آن اعلام شد. و رضایت پدر در هنگام ترخیص نوزادان بزرگ شده است.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: ساعت 21:30 روز 25 خرداد، نوزادان دوقلو با سن جنینی 25 هفته (6 ماه) و وزن 700 و 800 گرم به دنیا آمدند و 35 دقیقه به بخش ویژه نوزادان منتقل شدند. NICU

پسر به دلیل نارس بودن شدید فوت کرد و دختر با وضعیت بالینی نامساعد در یگان ویژه با اتصال به دستگاه قرار گرفت.

پرسنل بخش مذکور ضمن تشریح وضعیت بالینی نوزاد به خدمتکار بیمار مراجعه و تقاضای بستری شدن نوزاد را کردند که به گفته متصدیان این امر منوط به حضور پدر بیمار بوده است. پدر بیمار ساعت 6 صبح وارد بیمارستان شد و با رضایت شخصی نوزاد را مرخص کرد. ثبت اثر انگشت پدر نوزادان و کلیه موارد اعلام شده در دفتر اداره ثبت و ثبت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید