بلوغ زودرس؛ تولد واقعیت از بطن «فضای مجازی»! علائمی که نشان دهنده بلوغ زودرس در کودکان است


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810547

در گفت و گوی دانا با یک روانشناس تربیتی به این موضوع پرداخته شد.

این روانشناس و مستندساز اجتماعی گفت: تاج و آموزش مجازی دانش آموزان را زودتر از موعد با برخی از واقعیت های زندگی مواجه کرده است و در این بین دشمنان ما علاوه بر خطر بلوغ، داده های آلوده را در فضای مجازی بارگذاری کرده اند. گروهی از آنها


به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تولد ولیعهد و شیوع این بیماری نوظهور در کشورمان، دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش علوم مجبور شده اند بدون توجه به زیرساخت ها، آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنند.

اگرچه این اقدام در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان ساختار اصلی نظام آموزشی انتخاب شد و استفاده از آموزش مجازی باید قبلاً در اولویت کشور ما قرار می گرفت و حداقل برای جبران کمبود فضای آموزشی، این اتفاق افتاد. . تا زمانی که معلوم شود که اجبار و الزام تحمیل شده توسط محدودیت های کرونری; او این را فهمید.

با این حال، برخی گزارش‌ها در ماه‌های اول اپیدمی تاج، به‌ویژه در آغاز سال تحصیلی 1300-1499، برخی از محققان و سازمان‌های پژوهشی پیامدهای منفی و بازدارنده‌ای مانند افت تحصیلی را گزارش کردند که متأسفانه ناشی از ورود دانش‌آموزان به من آلوده بود. به نام اینترنت بدون مانع.

با گذشت زمان بسیاری از روانشناسان، آسیب شناسان و کارشناسان آموزشی کشور در گفت و گوهای مکرر خود از معضل دیگری به نام بلوغ زودرس گلایه کردند و به خانواده ها نسبت به وقوع این پدیده نادر هشدار دادند.

از سوی دیگر کنترل سویه دلتا در کشور و بازگشایی مدارس این نوید را می داد که پیامدها و آسیب های منفی حضور دو ساله دانش آموزان و حتی دانش آموزان در فضای مجازی به همین جا ختم شود. متأسفانه ظهور گزینه Omicron و تعطیلی مجدد مدارس نه تنها این نگرانی ها را برانگیخت، بلکه به عموم مردم، مسئولان و فعالان این حوزه ها نیز سرایت کرد.


f32113d1 1119 47d5 92b2 c7a376a39580 خبر خاکستری

از سوی دیگر این روزها گلایه هایی از اصرار مسئولان دولتی و آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس از رسانه های خودشان شنیده می شود که باید به این دسته از رسانه ها خطاب شود، سرنوشت این مار پناه گرفتن بود؛ این مار در حالی بود که باید به آن ها پناه برد. این بدان معناست که متولیان امر آموزش، اگرچه از خطرات تاج و تخت آگاه هستند، اما ترجیح می دهند بازگشایی شوند به این امید که ممکن است آموزش الکترونیکی را برای مدتی متوقف کنند، شاید در این بین راهی برای تنظیم حضور کودکان و نوجوانان بیابند. در فضای مجازی آنها را از خطرات بسیاری که در انتظار کودکان بی گناه روی این آب و خاک است نجات دهید.

حال برای اطلاع خانواده ها با یکی از روانشناسان و این سازمان اجتماعی در مورد بلوغ زودرس و علل و عوامل بروز این پدیده گفت و گو کردیم.


***


موفق باشید روانشناس آموزشی و مستندساز اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی در خصوص بلوغ زودرس گفت: اصطلاح بلوغ زودرس به یکی از اختلالات رشد جسمانی در کودکانی اطلاق می شود که قبل از سنین اولیه بلوغ دچار این اختلال می شوند. در گذشته، از هر 5000 کودک، یک کودک بلوغ زودرس داشت. در شرایط خاص چنین کودکانی دچار این اختلال هورمونی می شوند.

وی افزود: متاسفانه طی یکی دو سال اخیر به دلایل زیادی از جمله ورود بلامانع دانش آموزان به فضای مجازی تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان در معرض بلوغ زودرس قرار گرفته اند که بی شک کمبود زیرساخت های آموزشی مجازی است. ظهور و گسترش چنین پدیده ای.


aa3c3bbd 7b54 4349 8c16 194cd9335984 خبر خاکستری

این روانشناس در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد: بلوغ زودرس گاه به دلیل سکته های مغزی ناشی از تصادفات و تصادفات رانندگی و یا ابتلا به برخی بیماری ها که باعث التهاب مغز می شود، اتفاق می افتد. بلوغ زودرس گاهی به دلیل کم کاری تیروئید ایجاد می شود. به طور کلی عوامل زیادی برای بلوغ زودرس وجود دارد که همانطور که در دهه های اخیر گفته ام به ندرت و از هر پنج هزار کودک، یک کودک ممکن است دچار بلوغ زودرس شود. اما امروزه حضور در فضای مجازی و کار مستقیم با یک سری داده های اینترنتی متاسفانه به آفتی در زندگی فرزندان و دانش آموزان ما تبدیل شده است.

ولدهانی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: شاید بسیاری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در اصرار بر بازگشایی مدارس، با توجه به تمام خطرات آموزش مستقیم و بازگشایی مدارس و کلاس های درس، هدفشان دور نگه داشتن دانش آموزان از مدارس باشد. این فضای مجازی بود زیرا کرونا مانع شکل‌گیری زیرساخت‌های فضای مجازی در کشورمان شده بود و این معضل عواقب و عوارضی مانند بلوغ زودرس را به همراه داشت.


2eac75f1 bf97 4d0e 844a 414780823c8b خبر خاکستری

وی افزود: شاید در ابتدا که مدارس تعطیل شد و آموزش مجازی مطرح شد، هیچکس به این نکته توجه نداشت که روزی افت تحصیلی و بلوغ زودرس دانش آموزان را آزار می دهد؛ چرا که این امر باعث می شود تا دانش آموزان در این زمینه تلاش کنند. شاید تصور می شد که خانواده ها می توانند فرزندان خود را کنترل کنند. بنابراین، برخی خانواده ها توانسته اند این فضا را مدیریت کنند. اما با توجه به تعداد اندک خانواده هایی که نتوانسته اند فرزندان خود را کنترل کنند، امروز شاهد مشکلاتی هستیم.

ولدهانی ادامه داد: بخش نگران کننده این موضوع فقط بلوغ زودرس نیست و متأسفانه قرار گرفتن در معرض بلوغ زودرس و فساد و انحرافات جنسی و اخلاقی پدیده ای بسیار ناگوار است که با تلاش بدخواهان ما مشخص شده و در حال افزایش است. و پرمشغله تر و خطرناک تر است.اما برای برخی خانواده ها به علائم و نشانه های بلوغ زودرس توجه کنید؛ برخی از علائم بلوغ زودرس در دختران بزرگ شدن اندام های شیردهی زنان و قاعدگی زودرس است.پسران را می توان در نظر گرفت. نشانه بلوغ زودرس


22463258 afa8 494d a0e8 2fc08ee872a7 خبر خاکستری

این روانشناس در ادامه با بیان اینکه خانواده ها باید توجه داشته باشند که بر خلاف تصور رایج، بلوغ زودرس ممکن است چندان خطرناک نباشد، اما باید مراقب باشند، گفت: برخی از عواقب آن ممکن است در بحث چاقی و دیر رسیدن باشد و رشد نشان دهند. روی استخوان ها علاوه بر این، یکی از شایع ترین خطرات در بین دختران، بیماری هایی مانند سرطان سینه است که گاهاً نتیجه بلوغ زودرس است.

ولدهانی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به آنچه گفته شد به خانواده ها توصیه می کنم در وهله اول سعی کنند فرزندان خود را کنترل کنند تا به آنها بی اعتماد نشوند که در چنین شرایطی شرایط بسیار بزرگتر می شود. . لازم است والدین عزیز در زمینه آموزش حضوری با مدارس همکاری داشته باشند؛ از آنجایی که آموزش الکترونیکی علاوه بر مشکلاتی از جمله بلوغ زودرس، خطرات و تهدیدات احتمالی ناشی از استفاده بی رویه از اینترنت را نیز به همراه دارد، امیدواریم مشکل تاج نیز برطرف شود. هر چه زودتر حل شود و همه مردم جهان به زودی از شر این بیماری عجیب و مشکوک خلاص شوند.


60b3a627 a90b 4ea3 a77d 5c4376f68329 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید