مرگ نوزاد 10 ماهه مبتلا به عروق کرونر / علوم پزشکی تبریز: این نوزاد به بیماری شدید مبتلا شد.

مرگ نوزاد 10 ماهه مبتلا به عروق کرونر / علوم پزشکی تبریز: این نوزاد به بیماری شدید مبتلا شد.

روز جدید سیمین حیات زاده، مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در نظر داشته باشید که در حال حاضر واکسنی برای کودکان زیر پنج سال وجود ندارد و به آنها تزریق نمی کنیم، بنابراین باید دقت بیشتری داشته باشند. فرزندانشان زیرا تاج ها می توانند برای کودکان خردسال و نوزادان خطرناک باشند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در 24 ساعت گذشته اولین کودک 10 ماهه مبتلا به عروق کرونر در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داد که البته این کودک مبتلا به بیماری شدید بود. .

سیمین حیات زاده گفت: خانواده ها باید توجه داشته باشند که واکسن برای کودکان زیر پنج سال اعلام نشده است و ما به آنها تزریق نمی کنیم، بنابراین باید مراقب فرزندان خود باشند زیرا تاج می تواند زندگی را به خطر بیندازد. کودکان و نوزادان “

وی افزود: متاسفانه سویه آمیکرون که آغاز موج ششم این بیماری را رقم زد، همه گروه های سنی به ویژه گروه های سنی پایین و حتی زیر 20 سال را درگیر می کند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری های ایمیکرون در استان چهار برابر شده و به پنج مورد رسیده است، گفت: بیش از 30 تا 35 درصد آزمایشات روزانه تاج در استان مثبت بوده و حتی ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد که نگران کننده است.

خیاط زاده گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی و افراد درگیر، افرادی که بیماری های زمینه ای و مشکلات حاد دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند که می تواند برای آنها خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ​​255 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری می شوند، گفت: روزانه 6 تا 7 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر در استان جان خود را از دست می دهند.

وی در خصوص ناقلین افرادی که این واکسن را دریافت می کنند، افزود: افرادی که واکسن را دریافت می کنند می توانند ناقل بیماری باشند یعنی بدون ایجاد علائم عروق کرونر بیمار شوند، اما این ناقل به دلیل تزریق داخل کشور نیست. واکسن های تولید شده یا وارداتی.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این بیماری نسبت به واکسن خفیف‌تر است و علائم کمتری (مانند گلودرد و بدن درد خفیف) دارد، اما می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند. .

وی گفت: در مطالعه ای که در مورد بستری شدن در بیمارستان و مرگ تاج و تخت انجام شد، مشخص شد که تفاوت فاحشی بین افرادی که دوز سوم را دریافت کرده اند و افرادی که دوز سوم را دریافت نکرده اند وجود دارد. بنابراین بیشتر بستری‌ها در میان افرادی است که واکسینه نشده‌اند و حتی مرگ و میر این افراد هفت برابر بیشتر از افرادی است که واکسینه شده‌اند.

در پایان، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک تنها راه عبور از موج ششم بیماری عروق کرونر قلب بود.

دیدگاهتان را بنویسید