مراقبت های عروقی بیش از 2000 سالمند در چهارمحال و بختیاری / 31 نفر مبتلا به بیماری عروق کرونر دوباره به این بیماری مبتلا شدند.


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813646

علی احمدی گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی تماس تلفنی با بیش از 2988 سالمند و مشاوره لازم به افراد در معرض خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی در خصوص تحلیل فوتی های چهارمحال و بختیاری در قله ششم تاج گفت: از ابتدای این پیک تاکنون 4273 نفر بستری شده اند و 2390 نفر مشکوک به تاج هستند.
وی افزود: در همین مدت یک هزار و 380 مورد مثبت بیماری عروق کرونر قلب از تعداد موارد مشکوک به عروق کرونر گزارش شد و تنها در 31 بیمار یا بهبود یافته قبلی از بیماری عروق کرونر، عفونت مجدد و بستری شدن در بیمارستان مشاهده شد. “
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان به سویه امیکرون در استان 45 سال است که 54 درصد آنها زن هستند و مدت بستری برای هر بیمار 3.5 روز است.
احمدی با اشاره به اینکه 31 نفر مبتلا به سویه امیکرون کادر درمانی هستند، خاطرنشان کرد: از یک هزار و 557 نفر مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب، 57.8 درصد سابقه تماس با بیماری عروق کرونر قلب داشتند و از این تعداد 84 نفر مادر باردار بودند.
وی گفت: 61 درصد از 92 کشته در پیک ششم تاج در چهارمحال و بختیاری مرد، 69 نفر سابقه تماس با تاج تاج، 51 نفر واکسینه نشده و حدود 70 درصد سابقه داشته اند. از بیماری زمینه ای
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: علاوه بر این از 13 نفری که به طور قطعی به بیماری عروق کرونر مبتلا شده بودند، همگی برای اولین بار مبتلا شدند، 8 نفر سابقه تماس با بیمار کرونر و 7 نفر سابقه تماس نداشتند. 6 نفر دو بار واکسینه شدند، هیچ یک بار سوم واکسینه نشدند، 10 نفر سابقه بیماری قبلی و میانگین سنی 72 سال بود.
احمدی در خصوص مراقبت از سالمندان در زمان شیوع بیماری عروق کرونر گفت: این یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی است که با بیش از 2988 سالمند تلفنی تماس گرفت و به افراد در معرض خطر مشاوره داد. “ضروری.
وی افزود: در درمانگاه های سرپایی آمار رو به کاهش است، در بیمارستان روند نزولی بسیار اندک است و میزان مرگ و میر همچنان در حال افزایش است، با خوش بینانه تا دو هفته آینده شاهد این روند رشد خواهیم بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید