مرگ تلخ نوزاد مشهدی در بیمارستان: به نوزاد به جای اکسیژن گاز CO2 دادند!

مرگ تلخ نوزاد مشهدی در بیمارستان: به نوزاد به جای اکسیژن گاز CO2 دادند!

روز جدید به گفته خانواده نوزاد فوت شده در بیمارستانی در مشهد، به نوزاد نیازمند اکسیژن گاز CO2 داده شد که باعث مرگ نوزاد شد.

یکی از بستگان نزدیک این خانواده گفت: طبق گفته پزشک، ساعت 7 صبح روز سه شنبه 18 آبان ماه مادر نوزاد به بیمارستان منتقل می شود. ساعت 9:30 مادر را به اتاق عمل بردند. فقط ظهر از وضعیت سلامتی مادر و کودک مطلع شدیم. نوزاد از دستگاه به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و بدون اطلاع از وضعیت سلامتی نوزاد، کارتی از پدر نوزاد به او داده شد تا هنگام بستری شدن در بیمارستان تهیه کند. پدر نوزاد ابتدا او را زیر دستگاه اکسیژن دید و تشنج کرد. پزشک اتاق عمل دلیل بردن نوزاد را دیابت مادر، وزن بالای نوزاد و مشکل قلبی عنوان کرد، در حالی که پزشک بخش مراقبت های ویژه کاملا متفاوت صحبت کرد و گفت: نوزاد مشکل خاصی ندارد اما به اکسیژن نیاز دارد.

با اصرار پدر نوزاد جلسه ای با حضور پزشک معالج، رئیس اتاق عمل، متخصص بیهوشی و ماما تشکیل شد و پزشک معالج با دادن CO2 به نوزاد به جای اکسیژن خطای پزشکی را توضیح داد. دکتر همچنین گفت: با وجود دیابت مادر و وزن زیاد نوزاد که نیاز به اکسیژن دارد، رنگ و وضعیت قلب نوزاد خوب است. زمانی که متوجه شد به جای اکسیژن به نوزاد دی اکسید کربن داده اند، او را به مدت 20 دقیقه احیا و احیا کردند که این نیز غیرقانونی است زیرا احیا باید 10 دقیقه طول بکشد و اگر بیشتر طول بکشد باعث فلج مغزی می شود.

به ما گفتند که بچه را باید به بیمارستان دیگری ببرند. در حال انتقال نوزاد بودیم که متوجه شدیم بیمارستان آمبولانس ندارد. آنها از قرارداد خود استفاده کردند و یک وانت سبز رنگ با باتری خراب برای انتقال نوزاد به ما دادند. خودرو در جاده روشن نشد و 115 نفر برای آمبولانس فراخوان شدند. این بیمارستان دارای یک فریزر است که در آن بدن برای کاهش دمای بدن یخ می زند تا اکسیژن به مغز بازگردد. «متاسفانه دو روز بعد از مرگ نوزاد به ما اطلاع دادند.

مصطفی محرابی بهار، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درباره نحوه رسیدگی به این پرونده گفت: با توجه به حساسیت پرونده، این پرونده با سرعت بیشتری پیش می رود و باید مراحل قانونی و نتیجه پزشکی قانونی تعیین کننده باشد. اولاً باید پرونده در دادسرا تشکیل شود و دادستان باید اظهار نظر کند و بعد از آن کارشناسان که حدود 12-13 نفر هستند دعوت می شوند و شورا رای می دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: دو روز پیش درخواست موردی از دو بیمارستان داشتیم اما تاکنون هیچ موردی به دست ما نرسیده و به طور کامل بررسی نشده است. گزارش شده است که به نوزاد در اتاق عمل بیمارستان به جای اکسیژن CO2 داده شد، در حالی که رنگ کپسول اکسیژن متفاوت بود. نوزاد به بیمارستان دیگری منتقل شد و در آنجا جان باخت.

وی در خصوص اظهارات نزدیکان نوزاد متوفی مبنی بر نبود آمبولانس در بیمارستان، گفت: بیمارستان ها باید آمبولانس داشته باشند، حتی درمانگاه ها یا باید آمبولانس داشته باشند یا قرارداد ببندند. نظارت در این زمینه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

کاظم غفاریان، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز نحوه برخورد با این پرونده را بیان کرد: مواردی که منجر به فوت بیمار می شود باید به پزشکی قانونی ارجاع شود. پزشکی قانونی در نهایت علت مرگ بیمار را مشخص می کند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با بحث تخلفات گفت: قوه قضائیه در این خصوص اظهارنظر می کند و معمولا این موارد مربوط به نظام پزشکی است و نظام پزشکی میزان سوء استفاده پزشکی و بیمارستانی را تعیین می کند. غفلت. این موضوع دخیل است اما اگر خطای پزشکی ثابت شود دانشگاه علوم پزشکی وارد عمل می شود. در حال حاضر منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید