انهدام باند فروش نوزاد در فضای مجازی/ نوزاد فروشی 120 میلیون تومانی

سرهنگ گودرزی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله اقدام تخصصی در این مورد آغاز شد و با پیگیری های فنی مشخص شد که این صفحات توسط گروهی مدیریت می شود و تنها با وعده فروش نوزاد سعی می کنند فریب دادن افرادی که آن را می خواهند. .

این افسر پلیس ادامه داد: با اقدامات شبانه روزی کارشناسان سایبری پلیس فتا، تمامی اعضای این باند متشکل از دو زن و دو مرد طی یک عملیات غافلگیرانه در تهران شناسایی و دستگیر شدند و طی یک عملیات 15 روزه نوزاد پیر در محل اختفای آنها پیدا شد. .

رئیس پلیس فتا صوفیه با اشاره به اینکه مجرمان دستگیر شده در این زمینه نیز تجربه دارند، افزود: این کلاهبرداران که در گذشته به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده اند برای فروش خود 120 میلیون تن درخواست کرده اند. مبلغ مورد نیاز را واریز کردند و دیگر مسئولیتی در قبال آنها نداشتند.

سرهنگ گودرزی گفت: در یک مورد یکی از اعضای این باند در پوشش پرستار کودک به منزلی رفته و پس از جداسازی نوزاد از والدین قصد فروش آن را داشتند که توسط پلیس فتا پایتخت دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قانونگذار در ماده یک قانون حمایت از کودکان و نوجوانان این اقدام را جرم انگاری کرده است، به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات دروغین دلالان در فضای مجازی توجه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید