قرار دادن 19 میلیون کاربر زیر 18 سال در فضای مجازی بدون ضوابط و مقررات! / «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک خورد

ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802425

خوب یا بد، طرح لغو بازنگری طرح حفاظت در قانون 85 در مجلس به رای گذاشته شد و این طرح در کمیته 85 پس گرفته شد و هنوز این طرح قطعی نشده و باید تصمیم جدی گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرس ، آنچه امروزه فضای مجازی نامیده می شود بسیار پیچیده تر از گذشته است، بنابراین توانایی زندگی در این وب بسیار دشوارتر از مهارت در دنیای واقعی است.

گسترش فضای مجازی در کنار همه موفقیت ها و تاثیرات مثبت بر سرعت زندگی جوامع بشری، بی شک به همه آنها آسیب رسانده و پیامدهای منفی را به دنبال دارد تا جایی که همگان را مجبور به حفاظت و خنثی کردن این آسیب ها می کند. .

ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با ظهور تکنولوژی باید خطرات و آسیب ها را بپذیرد و برای مقابله با آن راهکارهایی ارائه دهد که این امر نه تنها مغایر با آزادی نیست، بلکه در بسیاری از موارد آزادی عمل بیشتری را در فضای مجازی به ارمغان می آورد. این را می توان از تجربه کشورهایی مانند روسیه و چین دریافت.

فضای مجازی ابزار اصلی جنگ است

البته دشمن هیچ فرصتی را برای دشمنی از هیچ فضایی از دست نخواهد داد و در جنگ شناختی و نرم امروز، فضای مجازی بهترین سلاح برای خنثی کردن یک انقلاب و نهضت با استفاده از جهل یک ملت است که ما را خاص می کند. جمهوری اسلامی او تلاش کرد.

7a40b978 a3ad 4396 b83e 1023af0f2fda خبر خاکستری

یک بازی یا یک جستجوی ساده پای کاربران جوان را به پیچیدگی دنیای مجازی باز می کند که همیشه نمی توان از عواقب آن به سادگی گذشت.

مشاهدات مرکز ملی فضای مجازی نشان می دهد که بیشتر کاربران فضای مجازی را جوانان و نوجوانان به ویژه دختران و زنان تشکیل می دهند و این یعنی زنگ خطر! زنگ خطری که باعث نگرانی مردم و مسئولان کشور شده و از این ترس ها طرح های مختلفی از جمله شبکه ملی اطلاعات و طرح حمایت از کاربران فضای مجازی ناشی می شود.

تاخیر 15 ساله در ایجاد اینترنت ملی با 19 میلیون کاربر زیر 18 سال!

شبکه ملی اطلاعات یا پروژه ملی اینترنت پروژه ای است که پس از 15 سال همچنان به دلیل کمبود زیرساخت ها تضعیف می شود و دشوارتر است.

4a9bba98 aab6 4d7a bc18 18a21f2ea97d خبر خاکستری

اما مهمتر از آن اینکه اگر مردم می دانستند با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا چه حد امنیت ملی آنها تامین می شود، قطعا از آمریکا به عنوان رئیس و مدیر شبکه بین المللی اطلاعات می خواهند که از قانون CIPA آنگونه که هست استفاده کند. برای محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر اینترنت یا فرانسه که موتور جستجوی گوگل دستکاری شده و بومی مستقل از قوانین اتحادیه اروپا دارد!

یا انگلستان که به عنوان یک سازمان غیردولتی 98 درصد از دسترسی کاربران خود به وب سایت های غیراخلاقی را مسدود می کند یا ایتالیا که یکی از کشورهای پیشرو در اعمال محدودیت های سایبری است.

«حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی»؛ طرحی که نباید خاک خورد!

مجلس شورای اسلامی اخیراً با طرح حمایت از مصرف کنندگان فضای مجازی به موضوع ساماندهی فضای مجازی دامن زده است و اگرچه مافیای قدرتمند مجازی که زندگی خود را در کره مردم می گذراند، خطر رسانه ای کردن برای هدایت افکار را احساس می کند، اما این کار را در در دسترس عموم است، اما قطعاً این طرح در کنار سایر اقداماتی که در حال انجام است مورد نیاز است.

50729327 8097 433e ab1a 91b9b2a1e4f6 خبر خاکستری

خوب یا بد، طرح لغو بررسی طرح دفاعی در اصل 85 در مجلس به رای گذاشته شد و این طرح در کمیته 85 پس گرفته شد و آن طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی، عضو شورای فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه طرح حفاظت از فضای مجازی نیازمند توجه جدی است، گفت: امروز فضای مجازی همچنان مسلخ جوانان ماست. البته نمی توان ابعاد مثبت فضای مجازی را زیر سوال برد و گفت: «و هیچکس نباید با اصل این تکنیک و تکنیک بسیار ارزشمند که فرهنگ و اقتصاد جدید را ترویج می کند مبارزه کند، بلکه کنترل و مدیریت صحیح در این حوزه باشد.

طرح حمایت از مصرف کننده سایبری باید در اسرع وقت راه اندازی شود

وی افزود: همانطور که حوزه های زندگی واقعی و بیرونی ما باید کنترل شود و ما و دیگران بر زندگی قانون داشته باشیم، حوزه فضای مجازی نیز که امروزه بخش بزرگی از زندگی جامعه را تشکیل می دهد.

71f6a466 39a3 46e4 a4d8 6c480f2b6aa1 خبر خاکستری

یکی از اعضای شورای فرهنگی استان یزد با بیان اینکه متاسفانه مجلس هنوز در خصوص طرح حفاظت از فضای مجازی به جمع بندی نرسیده است، افزود: این طرح به مرکز پژوهش های مجلس ارسال شده است و این مرکز هنوز به صورت شفاف اعلام نکرده است. پاسخ دهید: «آنها این طرح را امضا کرده اند.

تصمیم برای حمایت از مصرف کنندگان دیگر از دست مجلس خارج است

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا بدر در خصوص آخرین جزئیات طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری اظهار داشت: مرکز پروژه به کمیسیون ویژه بازگردانده شده و در حال انجام است. از بررسی بیشتر

سخنگوی واحد یزد، اشکذر و ندوشن با بیان اینکه باید تکلیف این پروژه مشخص شود، گفت: برخی مواقع در اطراف شبکه ملی اطلاعات شبهاتی وجود دارد که این شبکه توسط چینی ها یا روس ها در کشوری که در حال بحث آن است راه اندازی شود. ویژگی های مشترک است و تا زمانی که مشترکات به طور کامل در نظر گرفته نشود، هیچکس وارد جزئیات این طرح نمی شود.

32efdcd7 fa2a 4570 a8a3 6f7537b56256 خبر خاکستری

وی با اشاره به ایجاد بخشی از زیرساخت ها برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، گفت: می توان از فناوری های کشورهای دیگر که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند استفاده کرد، اما این تصور که ملی می شود درست نیست. شبکه از کشور دیگری ایجاد خواهد شد.”

تعامل با کشورها را نمی توان به دنیای واقعی محدود کرد

جوکار با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و اعلام تقویت همکاری ها در حوزه رسانه و فضای مجازی گفت: به طور کلی در دنیا مقوله های زیادی از فرهنگ تا اقتصاد در حوزه وسیع فضای مجازی و همکاری بین کشورها شکل می گیرد. «حقیقت در فضای مجازی نیز شکل می گیرد و نمی توان روابط را محدود به فضای خاصی کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی مانند مبارزه با تروریسم، هر کشوری که بتواند با آن تعامل داشته باشد باید ملاک عمل باشد و تاکید و استفاده از این امر فضاست. معمولی.

بدون شک هدف مجلس تسهیل ارتباط مردم در فضای مجازی، تامین، تقویت و توسعه فضای مجازی است و این همان چیزی است که مردم در این زمینه می خواهند، اما با سرعت غیرقابل انکار فضای مجازی و آسیب های روزافزون در جامعه، این امر وجود دارد. یقیناً تأخیر در امری که همراه با ظهور پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی جدید، خسارات و ویرانی‌های جبران‌ناپذیر بسیاری را با هزینه‌های گزاف به بار می‌آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید