80 درصد از ترافیک اینترنت کشور صرف سرگرمی / فعالیت 2 میلیون کاربر واحدهای تجاری در فضای مجازی می شود.


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891290

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: 80 درصد از ترافیک اینترنت کشور صرف موضوعات سرگرمی در پیام رسان ها می شود و مردم نمی توانند از این بستر برای رشد اقتصادی استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در شورای اداری استان با اشاره به اینکه فضای مجازی از منظر دولت ها ابعاد متعددی دارد و اهداف متعددی را دنبال می کند، گفت: فضای مجازی موتور محرکه دیگر اهداف یک کشور است و توسعه این بخش مورد توجه قرار می گیرد. وسیله ای برای زندگی .

وی برنامه توسعه فضای مجازی در دولت ها را برجسته کرد و گفت: نباید از توسعه فضای مجازی عقب بمانیم. ما باید از فرصت ها استفاده کنیم، تهدیدات را کاهش دهیم و آسیب های این بخش را جبران کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بیگانگان می گویند که با توسعه فضای مجازی نقش دولت ها کاهش و تضعیف می شود، افزود: دولت خدمتگزار مردم است؛ دولت خدمتگزار مردم است. فضای مجازی جوامع را فعال می کند و طیف های مختلف مردم را وارد صحنه اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و صنعتی می کند.

* بهبود نگرش دولت ها در فضای مجازی

این مسئول تغییر نگرش دولت ها نسبت به فضای مجازی را با توجه به مقتضیات زمان ضروری دانست و گفت: برای استفاده از فرصت ها، دولت باید به فضای مجازی توجه کند وگرنه مردم ما به کاربران وارداتی فضای مجازی تبدیل می شوند. “

فیروزآبادی با اشاره به اینکه در فضای مجازی تجمعی از مردم بر روی سکوها داریم و صاحبان آن می توانند هنجارها و الگوهای زندگی میلیون ها نفر را ترسیم کنند، تصریح کرد: توصیه ما این است که سکوها به گونه ای طراحی شوند که قدرت ملی باشد. در دسترس دیگران نیست

وی ضمن توصیه به مسئولان اجرایی مبنی بر اینکه بسترهای خارجی پاسخگوی نیازهای بانکی، بیمه ای، آموزشی و سایر نیازهای مردم در کشور باشد، یادآور شد: این همان چیزی است که می گوییم دولت ها بسترهای بومی را برای خدمت به مردم شناسایی کنند.

رئیس مرکز فضای مجازی کشور با ابراز نگرانی از اینکه در فضای مجازی متولی مشخصی برای سطح تحصیلات کشور نداریم و حتی بخش خصوصی نیز توانمند نیست، گفت: این امر باعث شده در فضای مجازی از نظر شکل گیری بسترها ضعیف باشیم. و قوانین و مقررات آنها.

* فعالیت بیش از 2 میلیون کاربر واحدهای تجاری در اینستاگرام

وی با اشاره به اینکه مردم به دلیل ارائه مشاغل آموزشی، بهداشتی، مشاوره ای و غیره نیازمند امنیت در فضای مجازی هستند، افزود: طبق آمار 2 میلیون و 400 هزار کاربر اصناف در کشور در صفحه اینستاگرام وجود دارد. که اتحادیه های صنفی غیر مجازی هستند کمتر از این تعداد است.

فیروزآبادی فضای مجازی را توسعه دهنده اقتصاد جهانی دانست و یادآور شد: اگر به شکل گیری بسترهای داخلی کمک شود، کمتر از یک سال دیگر سود به کشور باز می گردد.

به گفته فیروزآبادی، پروژه اینترنت اشیا یکی از موضوعاتی است که کشورهای توسعه یافته و سرمایه داری برای صنایع مرتبط با فضای مجازی روی آن سرمایه گذاری می کنند. نتیجه شامل انفجار تجهیزات سخت افزاری در اینترنت است.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اینترنت باید در داخل کشور طراحی و بومی سازی شود، افزود: اگر در داخل کشور به این رویکرد دست پیدا نکنیم، سبک زندگی غربی را به عنوان مصرف کننده دنبال خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه اکثریت فعالان فضای مجازی را جوانان تشکیل می دهند، این بخش نیازمند دانش دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: دولت ها نباید منفعل باشند. او باید به این فکر کند که چگونه در فضای مجازی به مردم خدمت کند.

به گفته فیروزآبادی، 80 درصد از ترافیک اینترنت کشور صرف موضوعات سرگرمی در پیام رسان ها می شود و مردم نمی توانند از این بستر برای رشد اقتصادی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید