طرح حمایت از حقوق مصرف کننده و امنیت در فضای مجازی / استقلال در فضای مجازی به تئوری حاکمیت بستگی دارد

ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785470

حجت الاسلام محمدجواد نوروزی گفت: استقلال در فضای مجازی به تئوری مدیریت بستگی دارد. یعنی باید آموزه ها و به اصطلاح داده های خاصی را مثبت تولید کنید و از چیزی که هویت شما را از بین می برد جلوگیری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدجواد نوروزی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه استقلال دو بعد داشت، گفت: استقلال در فضای عینی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و هست. یکی از ابعاد بسیار مهم استقلال که امروزه مورد نیاز است، استقلال در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز رسانه ها و ارتباطات بعد زمان و مکان به خود گرفته اند و با توجه به این ویژگی باید استقلال خود را حفظ کنید.

وی گفت: استقلال در فضای مجازی به تئوری حکمرانی بستگی دارد. این کاری است که بسیاری از کشورها انجام می دهند. کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، هند، فرانسه، مالزی، ترکیه و حتی عربستان سعودی این کار را انجام می دهند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: در جامعه ما به دلیل فضاهای سیاسی غیرعلمی و مسائل به اصطلاح جناحی و امثال اینها متاسفانه ایجاد اینترنت ملی و سامانه های مربوطه مغفول مانده است. اینها بحث های فرامتنی طرح حمایت از مصرف کننده سایبری است.

وی گفت: با توجه به خود طرح، به نظر می‌رسد طرح حمایت اولین گام موثر، خوب، مطلوب و مثبت در راستای قانونی‌سازی فضای مجازی باشد. به عبارت دیگر، این هویت مستقل مورد نظر انقلاب اسلامی، طرح حمایت، به دنبال نظم بخشیدن به این آنارشیسم در فضای مجازی است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است پرداخت حقوقی در این زمینه مثبت است و با وجود سیاه نمایی های رسانه ای که وجود دارد، باید طرح حمایتی را با دقت بیشتری و با رفع خلأها و نواقص موجود در آن اجرا کنیم. طرح خوبی در این زمینه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید