طرح حفاظت از فضای مجازی یک طرح فرهنگی است / ارزش های دینی و ملی خط قرمز ما در فضای مجازی است


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810242

قدرتمندترین کشورها در فضای مجازی خط قرمز دارند و دستگاه های پشت صحنه و پشت صحنه این مشکل را کنترل می کنند، بنابراین نباید از این معضل مهم غافل شد. و با توجه به ارزش های دینی و ملی خود در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی باید از حقوق کاربران این فضا در کشور صیانت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از متاسفم قوی ترین کشورها در فضای مجازی خط قرمز دارند و دستگاه های پشت صحنه و پشت صحنه این موضوع را کنترل می کنند، بنابراین نباید از این مهم غافل شد و باید از فضا بر اساس ارزش های دینی و ملی خود استفاده کنیم. ما در عمل از حقوق مصرف کنندگان در این زمینه در کشور حمایت می کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از رها شدن فضای مجازی توسط مسئولان گلایه و بر حاکمیت آن تاکید کرده اند.

وی گفت: تقویت فضای مجازی برای کشور حیاتی است. قدرت در فضای مجازی امروز حیاتی است. امروزه فضای مجازی بر زندگی بشر در سراسر جهان مسلط است و قدرت در این عرصه حیاتی است.

رهبر معظم انقلاب به دشمنان نظام نظامی یادآوری کردند و گفتند: امروز دشمنان در فضای مجازی برای ضربه زدن به کشور اینگونه برنامه ریزی می کنند، در فضای مجازی شکل جنگ به خود گرفته اند. در مقابل این دشمن که شکل جنگ با ملت ایران به خود گرفته است، ملت ایران باید آمادگی لازم را داشته باشد، باید آماده شود.


c895a90b 72b8 4b1d a156 4e58de5243cf خبر خاکستری



ارزش‌های دینی و ملی خط قرمز ما در فضای مجازی است

قدرتمندترین کشورها در فضای مجازی خط قرمز دارند و دستگاه های پشت صحنه و پشت صحنه این مشکل را کنترل می کنند، بنابراین نباید از این معضل مهم غافل شد. و با توجه به ارزش های دینی و ملی خود در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی باید از حقوق کاربران این فضا در کشور صیانت کنیم.

امروزه دشمنان سعی دارند با تزریق اطلاعات نادرست به جامعه به ویژه در بین جوانان و فعالان کسب و کار اینترنتی، بهمنی از ادعاهای درست و نادرست را به سوی مشتریان اینترنتی بیاندازند تا از حرکت انقلابی در دفاع از ارزش های دینی و ملی جلوگیری کنند. کاربر فضای مجازی کشور شوید.


578ff35c 92da 4e61 91e8 ed9249a5b206 خبر خاکستری



ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

زیرساخت اصلی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است. به عبارت دیگر، اگر این زیرساخت اولیه را نداشته باشیم، اپلیکیشن هایی که باید به مردم خدمت کنند یا حوزه های مختلف را مدیریت کنند، روی زیرساخت خارجی شکل می گیرند. یعنی تسلط ما در فضای مجازی بر اساس زیرساخت های بیرونی است که بی ربط است. این دلیل اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات است. اگر این شبکه تشکیل شود، حاکمیت ما در حوزه فضای مجازی به صورت مستقل و در داخل کشور برقرار می شود و اگر شکل نگیرد، این حاکمیت از دست ما می رود و در حوزه اقتصادی و اجتماعی به دست بیگانگان می افتد. . . این موارد امروزه نیز قابل مشاهده است.

بنابراین هر چه ایجاد زیرساخت های فضای مجازی کشور به تعویق بیفتد، ضرر بیشتری می کنیم.


e2824e1d 3f92 41d9 b6d8 2863a45290ea خبر خاکستری



ضرورت ارتقای سواد رسانه ای در بین کاربران فضای مجازی

عبدالله بحرلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و مدیر سابق شبکه برون مرزی سحر در گفت و گو با خبرنگار سبلان ما، با اشاره به لزوم تقویت دستگاه های تولید محتوا در فضای مجازی، اظهار داشت: در این راستا باید در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی تقویت شود. در کشور ما جوانان تحصیلکرده و با مهارت ها و توانایی های فراوان وجود دارند که می توانند به بهترین شکل ممکن محتوای متناسب با نیازهای روز تولید کنند.

وی خواستار ایجاد اتاق فکر متشکل از اساتید سمینارها و دانشگاه های مراکز استان ها شد و گفت: نتایج این اتاق فکر می تواند به راحتی توسط جوانان متعهد و هنرمند در فضای مجازی برای ارتقای سواد رسانه ای به عموم مردم منتشر شود. عمومی و توطئه‌ها. «دشمنان نیز خنثی خواهند شد.

سحر مدیر سابق شبکه برون مرزی گفت: در دنیای امروز فضای مجازی معنایی ندارد و به یک فضای واقعی نیز تبدیل شده است. خواهد گذشت.

وی یکی از راه های مقابله با آسیب های فضای مجازی را بازگشت به اصالت انسانی و تجلی فرهنگ دینی و بومی در فضای مجازی و واقعیت عنوان کرد و گفت: نگاه به فرهنگ فاخر دینی، ملی و بومی در ایجاد محتوای روز در عرصه های مختلف. فرمت ها، مانند بازی های رایانه ای، چیزی برای گفتن وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج عناصر فرهنگی و محصولات ارزشمند برای معرفی برترین نمادهای فرهنگی کشور نیز از مهم ترین موضوعاتی است که بر اساس باورهای دینی و فرهنگی به آن پرداخته می شود.


aced07c7 0d59 4bf7 873e f23f3dd5b138 خبر خاکستری



مبارزه با ظلم و تجاوز در همه جوامع و فرهنگ ها مقدس است

حجت الاسلام محمود عسگری امام جمعه شهرستان سرعین و از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی سرعین لزوم صیانت از کاربران فضای مجازی را یادآور شد و گفت: مبارزه با ظلم و تجاوز در همه جوامع و فرهنگ ها است. مقدس و ضروری «این امر به ویژه در دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشهود است.

وی به شرایط عروق کرونر در کشور اشاره کرد و گفت: بیماری ایسکمیک قلب و محدودیت های اجتماعی ایجاد شده باعث شده تعداد زیادی از جوانان در فضای مجازی حضور پیدا کنند و حتی دانشگاه ها و مدارس ما نیز در این زمینه برگزار شد. “

مدرس دانشگاه اردبیل فرهنگیان ضرورت فرهنگ سازی فضای مجازی در خانواده های ایرانی را یادآور شد و گفت: درس سواد رسانه ای نقش مهمی در فرهنگ سازی خانواده های ایرانی و حمایت از کودکان در استفاده از فضای مجازی دارد.


39e6f2b2 2351 4185 8efc 327c42143b04 خبر خاکستری



طرح حمایت از مصرف کننده سایبری در واقع فرهنگی است

دکتر محسن علایی، جامعه شناس اردبیلی در گفتگو با سبلان به بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران در اوایل دهه 1400 اشاره کرد و گفت: مجازی گرایان از آن نهایت استفاده را می کنند.

متأسفانه در فضای مجازی کشور ما با وجود تمام تاکیداتی که انجام داده ام، این رصدهای لازم صورت نمی گیرد و به یک معنا واقعا «خوب» است. مسئولین باید مراقب باشند.

استاد دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه نباید فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار دهیم، گفت: فضای مجازی در واقع فضای بی شکلی است که اگر سواد لازم را نداشته باشیم به راحتی اسیر و نابود می شویم.

جامعه شناس اردبیلی به ابعاد مختلف آسیب های فضای مجازی در دنیای واقعی اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق، خشونت، ناهنجاری های اجتماعی، افسردگی جوانان و تنبلی دانش آموزان ناشی از سوء استفاده در فضای مجازی است.

کوچه به طرح حمایت از مصرف کنندگان ایرانی در فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح یک طرح فرهنگی است و باید با دقت بیشتری برنامه ریزی و اجرا شود، گفت: این طرح از حساسیت خاصی برخوردار است و بهتر است قبل از اجرای آن نیز اطمینان حاصل شود که زیرساخت ها و فرهنگ لازم برای عموم مردم قابل قبول است.

وی خواستار جذابیت پیام رسان های داخلی و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی قابل رقابت با مجامع بین المللی شد و گفت: افزایش سرعت اینترنت و ارائه خدمات ارزان به مصرف کنندگان عامل مهمی در تمایل مردم به ویژه جوانان خواهد بود. از مصرف کنندگان محافظت کنید.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید