فضای مجازی در استان قزوین متولی ندارد/ طرح تحول فضای مجازی در قزوین در حال تدوین است.

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801823

مرتضی امیری با اشاره به اینکه فضای مجازی در قزوین رها شده و متولی ندارد، گفت: طرح تحول فضای مجازی برای ارائه طرح تحول فرهنگی در فضای مجازی و ارائه راهکارهای عملیاتی در حال تدوین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; مرتضی امیری امروز در شورای عمومی فرهنگی استان قزوین که در اتاق جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی در استان قزوین، گفت: تهیه طرحی با حضور علمی و نخبگانی. آمار .

وی افزود: در استان قزوین یک میلیون و 750 هزار مشترک اینترنت داریم و روند رشد مشترکان از سال 95 تا به امروز قابل توجه است.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه استان قزوین ادامه داد: به طور میانگین 9 درصد از کاربران عمدتاً از طریق تبلت و تلفن همراه از سایت ها بازدید می کنند. بیش از 2 میلیون و 130 هزار سیم کارت در استان فعال است.

امیری با تاکید بر اینکه روند نظارت مجازی نیاز به بازنگری دارد، گفت: فضای مجازی استان رها شده و باید برنامه های جامع و کاربردی برای آن تدوین شود. همه جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان بیش از 9 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، گفت: 64 درصد کاربران فضای مجازی نگاه مفرح به این مقوله دارند.

2420 رسانه در استان قزوین کد شمد دریافت کردند

دبیر برنامه تحول فرهنگی استان در فضای مجازی قزوین درباره چرایی اجرای این طرح گفت: هدف از اجرای این برنامه شناسایی عوامل موثر بر فرهنگ در فضای مجازی استان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای تحول فرهنگی آن است.

امیری بیان کرد: عدم تهیه و اجرای این طرح منجر به مهجور ماندن فرهنگی و از بین رفتن اصالت فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی و ورود فرهنگ بیگانه و تسلط آن بر فرهنگ بومی می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه استان قزوین ادامه داد: از بین رفتن نفوذ نهادهای دولتی و تسلط دشمنان بر فضای مجازی از دیگر آثار منفی عدم توجه به عدم تهیه و اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی است. “

وی گفت: با تهیه و اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی در استان قزوین می توان طرح جامع نقش آفرینی دستگاه های مختلف استان را تدوین و از موضع انفعالی رویه را تغییر داد.

امیری با اشاره به رصد روزانه و پایش مستمر فضای مجازی افزود: ۲ هزار و ۶۶۱ سایت و کانال محلی برای ساماندهی محتوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت کد شامد در سایت ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۰ رسانه کد دریافت کردند. از شمد.

وابستگی سایبری معضل دنیای امروز است

دبیر برنامه تحول فرهنگی استان قزوین افزود: 192 سایت در استان قزوین جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده اند و 37 مجوز نشر دیجیتال صادر شده است.

وی اذعان داشت: 20 اپلیکیشن موبایل در استان مجوز موبایل و هوشمند دریافت کرده اند و تاکنون 10 گواهی ثبت برای محصولات نرم افزاری صادر شده است.

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین با بیان اینکه تاکنون 16 هزار نفر در سمینارهای سواد رسانه ای توسط بسیج آموزش دیده اند، گفت: فضای مجازی.

دبیر برنامه تحول فرهنگی استان قزوین در پایان گفت: در استان قزوین 200 معلم در مقطع متوسطه سواد رسانه ای تدریس می کنند در حالی که خود این افراد اشراف کامل به این موضوعات ندارند و نیاز به آموزش دارند و ما آمادگی این کار را داریم.

af168ea4 83c2 418d 976d eda31b55a472 خبر خاکستری

حمایت فعالان رسانه ای در حوزه رسانه موجب تقویت فضای مجازی می شود

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار گفت: توجه به فضای مجازی از الزامات جدی رهبر معظم انقلاب است که تاکید دارند باید از توانمندی های آن به نحو شایسته و مطلوب تذکر، رصد و استفاده کنیم.

وی افزود: خداوند فرمود عده ای تصمیم گرفتند و خواستند نور خدا را خاموش کنند و امروز عده ای در فضای رسانه ای خلاف اراده الهی هستند و در فضای رسانه ای و فضای مجازی فعالتر و هوشمندتر بوده اند. ، برخورد با آنها موثرتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین با استناد به منابع دینی در حمایت از فضای مجازی و محتوای رسانه ای گفت: غربی ها امروز بیشتر برای فطرت انسان تلاش می کنند، اما نگاه دینی و الهی نیز بر نیازهای معنوی، تعالی و کرامت انسانی متمرکز شده است و شاید اینها ستون فقرات باشد. از محتوای فضای مجازی

سخنگوی ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مطالب بسیار ارزشمندی است که در فضای مجازی ارائه می شود و امام رضا (ع) فرمودند شما ما را یاد بگیرید. علم می کند و به دیگران می آموزد و بر این مردم رحمت فرستاده است. امام رضا (ع) فرمودند اگر مردم زیبایی کلام ما را بشنوند از ما پیروی می کنند.

وی افزود: غذای روح بسیار مهمتر از غذای بدن است و اگر غذای روح مسموم شود ضرر زیادی خواهیم داشت. خدا فرمود انسان باید ببیند چه غذایی می خورد و امام بکر (ع) فرمودند علم و اخبار و آنچه از دیگران می گیرید، ببینید از کیست و این حدیث برای ما بسیار مفید است.

آیت الله عابدینی گفت: رصد فضای مجازی بسیار مهم است و باید بدانیم که خداوند ما را بر کافران مسلط نکرده است و باید روی ایمان سخت کوش باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بیان کرد: باید مطالبات برحق مردم را در فضای مجازی برای داشتن ارباب رجوع بیان کنیم، مردم ما عدالت را دوست دارند و اگر مرجعی باشد حمایت می کنند زیرا از تبعیض و ظلم بیزارند.

وی گفت: اگر عدالت خواهان فعال در رسانه ها محدود باشند، مدیریت فضای مجازی سخت می شود و همانطور که نباید از اخاذی حمایت کرد، برای رونق عدالت خواهی نیز نباید با عدالت خواهان برخورد رسانه ای کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید