فضای مجازی بر افکار مردم حاکم است/ وضعیت نامناسب استان کرمان در برخی زیرساخت های فضای مجازی


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914014

در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه استان کرمان گفت: از آنجایی که فضای مجازی بر بستر تصرف افکار مردم حاکم است، حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان ، صبح امروز حجت الاسلام حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در جلسه شورای فضای مجازی این استان گفت: در طبقه بندی علوم شما به موضوع علم نگاه کنید، زیرا این موضوع است که جایگاه آن را مشخص می کند.

وی ادامه داد: انسان بالاترین مخلوق است، بنابراین هر چه به انسان منتهی شود بالاتر و بالاتر است. جالب است بدانید شبهه مطروحه ملاصدرا در رابطه با همخونی انسان است. پاسخ می دهد که شخصیت و حقیقت انسان روح انسان است و بدن نسبت به روح معنا پیدا می کند بنابراین هر علمی که به انسان منتهی شود بسیار بالاتر است بنابراین هویت و شخصیت انسان به روح او مربوط می شود. .

حجت الاسلام علیدادی گفت: پس هر چه در تدبیر نفس و مدیریت فکر و اندیشه انسان دخیل است مهم ترین علم و موضوع است، با توجه به آنچه مطرح شد فضای مجازی یا واقعی فرقی نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اندیشه و ذهن انسان بر همه تعاملات بیرونی حاکم است، از این رو هر علمی که بخواهد بر اندیشه و اندیشه انسان حاکم باشد بسیار مهم است، از این رو مقام معظم رهبری بر مدیریت فضای مجازی تاکید دارند. زیرا بر فضای مجاز اندیشه حاکم است.


فضای مجازی بر میدان تسلط بر افکار مردم حاکم است

وی در پایان گفت: «غرب نیز بیان می کند که برای به دست گرفتن تمدن و عقل بشری باید کنترل ذهن و افکار مردم را در دست گرفت، بنابراین شخصی که افکار و عقایدش در دست دیگران است به این معناست که وقتی زمین در دسترس باشد، زمین نیز در دست دیگران خواهد بود.» خواهد گرفت

حجت الاسلام علیدادی نیز گفت: از آنجایی که فضای مجازی بر میدان تسخیر افکار مردم حاکم است، اهمیت دارد.

در ادامه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان گفت: فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار است و تصور زندگی بدون فضای مجازی دشوار است.
وی بیان کرد: پس از اتفاقات اخیر مردم بیشتر به سمت اینترانت ها رفته اند، در واقع تصور نبود فضای مجازی سخت است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وضعیت نامناسب استان کرمان در برخی زیرساخت های فضای مجازی

فداکار خاطرنشان کرد: این واقعیت نیاز به زیرساخت ها دارد، متاسفانه استان کرمان در برخی شاخص ها در وضعیت نامناسبی قرار دارد، از سوی دیگر بخشی دیگر مربوط به آموزش و سواد رسانه ای است، بنابراین نبود این سواد گاه به ضرر ماست.

استاندار کرمان ادامه داد: حوادثی وجود دارد که با توجه به شرایط ضریب بالایی دارد و باعث نگرانی می شود بنابراین باید با آگاهی در این فضا فعال بود.

وی تاکید کرد: فضای مجازی ظرفی است که متعلق به ما و دشمنان است، اما دشمنان از این فضا به خوبی استفاده می کنند، بنابراین باید آماده ایستادگی، پذیرش و حضور در این فضا و تقویت خود باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید