طرح حمایت از مصرف کننده پناهگاهی امن برای کارآفرینان/ کمین رسانه های غربی علیه ساماندهی فضای مجازی


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812644

محمدعلی هداوردی گفت: طرح حمایت از مصرف کننده به محدودیت ها و تعطیلی ها اشاره نمی کند، بلکه می خواهد فضای امنی را برای کارآفرینان فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی هدآور، فعال رسانه ای در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: طرح حمایت از مصرف کننده به دنبال امنیت و احیای حقوق شهروندی در دنیای مجازی است.


وی ادامه داد: مهمترین هدف این طرح ایجاد فضای امن برای شهروندان است تا جامعه درگیر آسیب های دنیای مجازی نشود و دشمنان نتوانند از این طریق به کشور ضربه بزنند.


هداوردی افزود: در این طرح هیچ اشاره ای به محدودیت و تعطیلی نشده است اما می خواهد فضای امنی را برای کارآفرینان فراهم کند.


وی گفت: فضای مجازی در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا قانونی است و بیشتر آنها دارای پیام رسان و موتورهای جستجوی محلی هستند.


وی گفت: ابتذال مجازی آفت بزرگی برای ملت است و دشمن با نفوذ و شبیخون فرهنگی در این فضا به دنبال تسخیر ارزش ها و اعتقادات ماست.


هداوردی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته ارتش سایبری وجود دارد و مانند پادگان نظامی عمل می کنند زیرا به اهمیت این فضا پی برده اند و می دانند که دنیای مجازی به یک ضرورت تبدیل شده است، بنابراین باید خود را از آسیب حفظ کنند. .


این کارشناس افزود: برخی غربی ها و دلالان این طرح را به گونه ای در جامعه القا می کنند که موجب نگرانی مردم می شود در حالی که هدف اصلی این طرح حفظ حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی است.


وی تاکید کرد: بر اساس این طرح همه سکوها باید پاسخگوی زیان هایی باشند که به شهروندان وارد می کنند.


هداوردی با بیان اینکه شایعات به بزرگترین گناه در فضای مجازی تبدیل شده است، گفت: این آسیب بسیاری از افراد را به دلیل ناآگاهی به ورطه نابودی کشانده است، بنابراین این طرح با ضوابط و مقررات از شایعات کذب جلوگیری می کند.


این کارشناس افزود: تاج به طور ناگهانی چندین سال و چند دهه است که استفاده از فناوری را تسریع کرده است و اگر این فضا ساماندهی نشود، قطعاً جبران خسارت آن در آینده غیرممکن خواهد بود.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خواهشمند است مردم نسخه اصلی این طرح را مطالعه و در جریان طرح قرار گیرند و برای اجرا از آن حمایت کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید