انهدام باند کلاهبردار وعده فروش نوزاد در فضای مجازی / پیدا شدن نوزاد 15 روزه

انهدام باند کلاهبردار وعده فروش نوزاد در فضای مجازی / پیدا شدن نوزاد 15 روزه

روز جدید : سرهنگ داود معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی فتای اعظم فتوا از انهدام باند کلاهبرداری وعده فروش نوزاد ۱۲۰ میلیون تومانی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: با رصد شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس، مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی فعالیت می کنند. با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدام تخصصی در این مورد آغاز شد.» و با پیگیری های فنی مشخص شد که این صفحات توسط گروهی اداره می شود و با وعده فروش نوزاد اقدام به فریب متقاضیان کرده اند.

وی ادامه داد: با اقدامات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا، تمامی اعضای این باند متشکل از دو زن و دو مرد در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.گفتنی است در این عملیات از مخفی کردن نوزاد 15 روزه در این افراد پیدا شد.

رئیس پلیس فتا افزود: این کلاهبرداران که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده اند برای فروش هر نوزاد 120 میلیون تومان مطالبه کرده اند که با پرداخت مبلغ مورد نظر شاکیان به اشتباه گمراه می شوند. . “آنها نبودند.

معظمی گودرزی افزود: در یک مورد یکی از اعضای این باند در پوشش پرستار کودک به منزلی رفته و پس از جدایی نوزاد از والدین قصد فروش آن را داشتند که توسط پلیس فتا پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، وی با تاکید بر اینکه قانونگذار در ماده یک قانون حمایت از کودکان و نوجوانان این اقدام را جرم انگاری کرده است، به شهروندان توصیه کرد به تبلیغات دروغین دلالان در فضای مجازی توجه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید