حساب بانکی ۵۶۴ کلاهبردار اینترنتی در اصفهان مسدود شد / بازگرداندن ۴۰ میلیارد از وجوه کلاهبرداری شده در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از مسدود کردن حساب بانکی 564 کلاهبردار اینترنتی و بازگرداندن 40 میلیارد ریال به مال باختگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: با پیگیری های مجدانه ، تلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان حساب 564 حساب بانکی مربوط به کلاهبرداران اینترنتی در شهریور ماه سال جاری مسدود و مبلغ 40 میلیارد ریال از این حساب ها کشف و به مال باختگان بازگردانده شد.

وی همچنین از شناسایی و مسدود سازی 229 مورد لینک جعلی فیشنیگ در شهریور ماه خبر داد و گفت: دائر کنندگان این لنیک های جعلی با به دام انداختن کاربران نا آشنا اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت برده و در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن آنها می کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: درشهریور ماه سال جاری برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی و کلاهبرداری رایانه ای به ترتیب 63 و 45 درصد افزایش داشته است که این موضوع نشان می دهد هنوز شهروندانی که از اینترنت استفاده می کنند آگاهی لازم در خصوص نحوه استفاده از پایانه های فروشگاهی اینترنتی ندارند و به هشدارهای امنیتی در این خصوص توجه نمی کنند.

سرهنگ مرتضوی، عدم توجه به هشدارهای امنیتی ارائه شده، مراجعه به سایت های غیر مجاز از طریق لینک های ناشناس و ثبت اطلاعات بانکی در این لنیک ها، پرداخت بیعانه قبل از مشاهده و دریافت کالا و همچنین ثبت اطلاعات شخصی و خصوصی در سایت های ناشناس را از جمله دلایل به دام افتادن شهروندان در دام کلاهبرداران فضای مجازی عنوان کرد.

این مقام انتظامی در خاتمه با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای استان به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند گفت: شهروندان می توانند هرگونه سوال، درخواست و یا مشاهده موارد مشکوک، یا گزارشات خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 درمیان بگذارند.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید