11000 حساب بانکی مشکوک به پولشویی مسدود شده است

11000 حساب بانکی مشکوک به پولشویی مسدود شده است

معاون قاضی کل استان تهران از مسدود شدن ۱۱ هزار حساب بانکی مشکوک به پولشویی در سال گذشته خبر داد.

حاجی رضا شکرمی قائم مقام قضات استان تهران گفت: در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال سال گذشته 50 جلسه با موضوع کارگروه های اقتصادی و مقاومتی و رفع موانع تولید با حضور مدیران و مسئولان اجرایی برگزار شد. همکاران قضایی در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران تشکیل شد و بیش از هزار نفر از مدیران واحدهای تولیدی و شرکت ها و فعالان اقتصادی در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در نتیجه برگزاری این جلسات در سال گذشته 61 درصد از پرونده های ورشکستگی کاهش یافت و بیش از هزار واحد صنعتی که در اخذ سند مشکل داشتند با کمک دستگاه قضایی و سایر کارکنان موفق به اخذ سند مالکیت شدند. .

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: سال گذشته 41 واحد تولیدی با مشکل جدی مواجه شدند و 6 هزار و 500 کارگر در این واحدها مشغول به کار شدند که با تلاش و حمایت کل دادگستری استان تهران از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد. و هم اکنون این واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: 5 شرکت با تعداد 1943 کارگر ورشکست شدند که با حمایت اداره کل ورشکستگی دادگستری استان تهران این شرکت ها از ورشکستگی خارج شدند و هم اکنون به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند.

شکرمی تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان تهران در راستای تحقق شعار سال 1402 (رشد تولید و کنترل تورم) از واحدها و کارخانجات تولیدی شهرستان های صنعتی استان بازدید و با کارگران، کارکنان و مدیران شرکت دیدار و گفتگو کرد. واحدهای تولیدی و کارخانجات شهرستان های صانیتی پس از بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و رفع موانع بازدید و دستور صادر خواهند کرد.

وی افزود: در سال های اخیر اقدامات مهمی برای مبارزه با فساد و رانت خواری و همچنین قاچاق در دستگاه قضایی استان تهران انجام شده است که امسال نیز به صورت ویژه به این اقدامات رسیدگی می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سال گذشته با 329 پرونده اخلالگران در نظام اقتصادی در دادگستری استان تهران برخورد شد. همچنین 11 هزار حساب بانکی مشکوک به پولشویی که عمدتاً قاچاق ارز بودند مسدود شد.

وی افزود: در سال گذشته 119 پرونده مهم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد، همچنین در سال گذشته پس از اقدامات قضایی توسط دادگستری استان تهران، حدود 376 هزار میلیارد ریال از متهمان و مفسدان اقتصادی به بانک ها وصول شد. و سازمان مالیاتی پرداخت می شود.

شکرمی گفت: در خصوص پرونده های دارای چند شاکی نیز تعداد زیادی از این پرونده ها در دستگاه قضایی تهران رسیدگی و حل و فصل شده است.

وی افزود: در رابطه با چند پرونده بزرگ و مهم تعاونی مانند ثامن الحجج، ایرانیان البرز، افضل توس که مجموعاً 2 میلیون و 700 هزار مدعی داشتند وقت دادگاه را گرفتند. و با اقدام گسترده مراجع قضایی استان تهران، احکام پرونده های مربوط به این تعاونی ها اجرا شد.

معاون قضایی دادگستری استان تهران با بیان اینکه 813 پرونده تجدیدنظر متعدد در دادگستری استان تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: پرونده هایی مانند رامک خودرو، ایرتویا، نگین خودرو، ایرسا، عظیم خودرو، آزیکو خودرو و …. پرونده های مهمی هستند که رسیدگی و اجرای تصمیمات این پرونده بسیار مشکل است اما دستگاه قضایی استان تهران در تلاش است پس از بررسی های لازم این پرونده ها را به پایان برساند و تصمیمات خود را اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید