فریب در آستانه عید نوروز; از کفاش تا مسافر در البرز / ۲۷۵۰ کلاهبرداری ماشین کلاهبردار در یک سال!


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814865

این روزها کلاهبرداری با استفاده از کارت های بانکی خارجی از فروشنده دوره گرد گرفته تا بلال فروشی در جاده چالوس افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، این روزها کلاهبرداری با استفاده از کارت های بانکی خارجی افزایش یافته است، از فروشنده دوره گرد تا لپه فروشی در جاده چالوس.

این افراد با استفاده از اسکیمر کارت های شهروندان را کپی می کنند و در نهایت از حساب آنها برداشت می کنند، روشی که کلاهبرداران برای خالی کردن حساب ها استفاده می کنند.

متخلفان دستگاه را دور از دسترس مشتری نگه می دارند و با به دست آوردن رمز روی کارت، اقدام مجرمانه خود را انجام می دهند تا در نهایت وجه را از این طریق منتقل کنند.

برخی می گویند به بهانه پول و درآمد فریب دوستان خود را خورده اند و خلاصه روش های کلاهبرداری از سنتی به مدرن تبدیل شده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: به همه شهروندان توصیه می کنیم در هنگام خرید رمز کارت بانکی خود را در دستگاه ثبت کنند.

سرهنگ رسول جلیان افزود: افراد در صورت مواجهه با موارد مشکوک علاوه بر درخواست رسید از فروشنده باید سریعا رمز کارت را تغییر دهند.

به گفته وی، پلیس فتح البرز از ابتدای سال تاکنون 9 باند کفگیر را که 2 هزار و 750 فقره کلاهبرداری به ارزش 55 میلیارد ریال انجام داده بودند، دستگیر کرد.

بدون شک بانک مرکزی باید یک تراشه مغناطیسی به کارت های بانکی اضافه کند تا کپی برداری و بی نظمی به حداقل برسد و کلاهبرداری کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید