626 میلیارد تومان وجوه بانکی به نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان پرداخت شد.

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921905

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

ابوالفضل مهدیار از پرداخت 626 میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: تاکنون برای 5167 واحد از طرح ملی نهضت مسکن قرارداد تسهیلات بانکی منعقد کرده است. مبلغ 1730 میلیارد تومان بر اساس پیشرفت فیزیکی 626 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای تحت پوشش این اداره کل در برنامه چهارساله 96 هزار و 196 واحد است که تاکنون 11 هزار و 671 واحد آن ساخته شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: کل ثبت نام طرح ملی ترافیک مسکن در محدوده تحت پوشش این اداره کل 130 هزار و 523 متقاضی است که از این تعداد 28 هزار و 953 متقاضی ثبت نام کرده اند. در نهایت تایید شد.

مهدیار با بیان اینکه از مجموع 12 هزار و 952 متقاضی واریز وجه در محدوده تحت پوشش این اداره کل، 12 هزار و 449 متقاضی در جریان پروژه ها قرار گرفتند و مابقی در حال انجام است، گفت: با تامین مالی متقاضیان و همچنین پرداخت هزینه ها. تاسيسات، عمليات ساخت اين واحدها سريعتر انجام مي شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان طرحی تحول آفرین است که بی شک رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر در استان را به دنبال خواهد داشت، 10 هزار نفر را به همراه داشت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: زمین مورد نیاز تمامی استان های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت نیز تامین شده است. .

مهدیار خاطرنشان کرد: هدف از طرح نهضت ملی مسکن بهره برداری از شهرسازی افقی در کنار توسعه مجتمع های مسکونی چند طبقه با کار کارشناسی و حساب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید