وجوه بانکی برای ساخت مسکن از 400 میلیون تومان عبور می کند


ساعت: 22:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898404

قاسمی گفت: همچنین درصدد هستیم سهم 400 میلیون تومانی بانک ها از تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهیم تا سهم مردم کمتر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز رستم قاسمی از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شیراز افزود: 60 تا 70 درصد هزینه سبد خانوارها مربوط به مسکن است و امروز حدود هشت میلیون اجاره نشین در کشور داریم، اما با این وجود عقب ماندگی جدی وجود دارد. حوزه تقاضا و عرضه مسکن که با آن مواجه هستیم و این مشکل می تواند کشور را با خطر مواجه کند.

وی با بیان اینکه باید به فکر تامین مسکن مردم باشیم، مسکن یکی از جدی ترین نیازهای مردم است، تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت که جوانان ما بدون مسکن تشکیل خانواده بدهند و اگر این کار را انجام دهند از هم می پاشد چرا که در جایی از هم می پاشد. نباید زندگی کند

وی بیان کرد: دولت و مجلس امتیازات و تسهیلات را اختصاص داده اند و با استفاده از این مزایا و تسهیلات و اجرای طرح نهضت ملی مسکن می توان شرایط خانه دار شدن مردم را فراهم کرد.

وی گفت: در مسکن مهر که پروژه بسیار بزرگی بود، کل زمین واگذار شده از سوی دولت یک میلیون واحد بود و مردم برای سه میلیون واحد دیگر زمین تهیه کردند، اما در طرح نهضت ملی دولت برای همه مسکن می خواهد. چهار میلیون واحد زمین را فراهم کنید و ما این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار بزرگی که مجلس در این زمینه انجام داده این است که 20 درصد از اعتبارات بانکی به مسکن اختصاص یافته و اگر اینطور نباشد مسکنی ساخته نمی شود.

قاسمی تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم سهم 400 میلیون تومانی بانک ها از تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهیم تا سهم مردم کمتر شود.

وی گفت: ساخت چهار میلیون خانه برای دولت با توجه به وجود این همه مهندس و پیمانکار توانمند و مصالح ساختمانی نباید کار سخت و پیچیده ای باشد، بلکه لازم است همه تلاش کنند و وظایفی را که بر عهده دارید انجام دهند. جدی هستند.”

وی افزود: باید در شهرها تا جایی که امکان دارد زمینی را در اختیار مردم قرار دهیم تا با امکاناتی که دریافت می کنند بتوانند خود را بسازند و اولویت ساخت ویلاهای یک طبقه و سپس دو طبقه است.

دیدگاهتان را بنویسید