پرداخت ۷۰۷ میلیارد تومان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی استان ایلام

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: ۷۰۷ میلیارد تومان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن روستایی به تعداد ۳ هزارو ۵۳۵ متقاضی در مناطق روستایی پرداخت شده است.


حبیب الله محبی مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام به فعالیت های شش ماهه این بنیاد اشاره کرد و گفت: در حوزه عمران روستایی اقداماتی از جمله تهیه و بازنگری طرح هادی به تعداد ۲۴ روستا در سطح استان، اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۱۸۴ روستا با اعتباری معادل ۱۶۳ میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت سطح معابر روستاهای استان در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۳۴ روستا انجام گرفته خاطرنشان کرد: صدور بیش از ۱هزارو ۱۱۵ سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح روستاهای استان و شهرستان های زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت و همچنین صدور بیش از ۲ هزار جلد پروانه ساخت و ۴ هزارو ۱۶۲ فقره خدمات فنی به متقاضیان در سطح استان از دیگر اقداماتی است که در حوزه عمرانی انجام شده است.

محبی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: پرداخت ۷۰۷ میلیارد تومان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن روستایی به تعداد ۳ هزارو ۵۳۵ متقاضی، پرداخت ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه از جمله اقدامات در این حوزه است.

وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیرمترقبه خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه اول سال جاری ۲۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵ هزار و ۴۳۰ تن سیمان و ۷۴۴ تن میلگرد رایگان در اختیار متقاضیان در مناطق محروم از محل مشارکت بنیاد مستضعفان قرلر گرفته است.

وی در ادامه به اقدامات این بنیاد در حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: پرداخت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد روستایی و همچنین پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل واحد های نیمه تمام روستاییان از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

محبی همچنین گفت: در حوزه مسکن شهری نیز تعداد کل سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزارو ۸۸۹ واحد در مدت ۴ سال بوده که تعداد واحدهای در دست اقدام بنیاد مسکن ۳ هزارو ۷۴۴ واحد در قالب ۲۳ پروژه است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲۰ واحد در شهرهای ایوان(۵۶)، آبدانان (۳۶)، سرابله (۸) ، لومار(۲۶) ، ارکواز (۵۴) و بدره (۴۰) بصورت گروه ساخت انجام می شود.

این مسئول همچنین به شروع ساخت تعداد ۲ هزار۸۹۶ واحد در شهرهای دره شهر ، سرابله ، ایلام و ایوان به صورت بنیاد ساخت اشاره کرد و گفت: تعداد ۲ هزارو ۷۹۹ واحد با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۰٪ در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در پایان به حوزه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: کمک خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره) به مبلغ ۹ میلیارد تومان، تحویل مصالح ساختمانی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در جهت تعمیر و تکمیل واحد های مسکن محرومین، پرداخت مبلغ ۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۱۹۱ خانوار جامعه هدف در جهت تامین مسکن و ساخت ۳ واحد مسکونی در سطح استان از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام از جمله اقدامات این حوزه بوده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید