زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین می کنیم/ افزایش تسهیلات از طرح جهش مسکن به 400 میلیون تن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امشب در شورای مسکن مارکسی گفت: در حوزه مسکن مانند راه و شهرسازی وظیفه داریم به نامزدهای نهضت ملی مسکن مسکن ارائه کنیم. مسکن تقاضا محور است و اگر در شهر زمینی نیست باید از طریق الحاق و استفاده یا خرید زمین انجام شود و این جزو وظایف ماست.

قاسمی گفت: امروز در استان مرکزی 54 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که با توجه به افت به حدود 50 نفر می رسد که اگرچه هدف ما ارتقای این تعداد است اما در مجموع باید بتوانیم افزایش این تعداد و حتی بیشتر از ساختن خانه، فرج “C” آنقدر ساده شده است که بسیاری می توانند در این مهم ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: برگزاری 90 جلسه شورای مسکن در استان نشان دهنده دغدغه استان برای حل مشکلات حوزه مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم هر شهر بر اساس جمعیت شهر در این طرح تعیین می شود و باید در میزان سهمیه انجام شود اما امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.


برای 900 شهر زیر 50000 نفر اختیارات به استان ها تفویض شده است.

قاسمی گفت: امروز تعداد ثبت نام ها در استان برای 2 سال آینده آغاز شد. تا 2 سال آینده تا رفع مشکل تامین زمین برخی شهرها باید برنامه ریزی شود. حدود یک ماه پیش اختیارات 900 شهر زیر 50 سال بود، «هزار نفر برای حل مشکلات استان به استان ها اعزام شده اند و نیازی به رسیدن به شورای عالی شهرسازی نیست.

وی افزود: دوشنبه هر هفته جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی تشکیل می شود اما اکنون جلسات بیشتری برای تامین زمین برگزار می شود. در مواد 10 و 12 قانون پرش مسکن آمده است که تمام زمین های دولتی در اختیار این قانون است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که سه سال سابقه بیمه در شهرهای کوچک دارند می توانند در طرح جهش تولید مسکن در آن شهر ثبت نام کنند.


افزایش سقف طرح جهش تولید مسکن از 350 میلیون تن به 400 میلیون تن در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی گفت: شرایط فرم ج برای ثبت نام در این طرح تغییر کرده و افرادی که در سه سال اخیر به دلایل مختلف خانه خود را فروخته اند نیز می توانند ثبت نام کنند که سقف طرح جهش تولید مسکن از 350 میلیون به 400 میلیون تومان برای کاهش سهم مردم در این طرح در دستور کار است.

وی ادامه داد: در خصوص بازآفرینی شهری منابعی دیده شده که مدیر بازآفرینی شهری برای بافت های فرسوده استان به استان اعزام می شود. توافق لازم روز گذشته با شهردار تهران برای 130 هزار واحد انجام شد. و برای افرادی که قصد نقل مکان به تعمیر منازل را دارند 60 میلیون تن ودیعه مسکن پرداخت می شود که این امر در استان مرکزی نیز حائز اهمیت است تا تفاهم نامه لازم امضا شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات مربوط به تنظیم سند در اراک شاید کمترین مشکل را داشته باشد، در شهری مثل شیراز 200 هزار نفر ساخته و زندگی می کنند اما سند ندارند.

وی گفت: دادگاه این دستور کار را لغو کرد. پیشنهاد تشکیل کمیسیونی سه نفره از وزارت راه و شهرسازی و اعضای دادگاه و قوه قضائیه را برای تصمیم گیری در این خصوص اعلام کردم. گفتند این لایحه به مجلس برود و اکنون پیگیر ارائه سند به مردم هستند.

قاسمی گفت: تلاش نمی کنیم سندی به مردم داده نشود. امروز جمهوری اسلامی نمی تواند فردی را که مدت ها در خانه زندگی کرده است بیرون کند. ما به دنبال این هستیم که این موضوع به قانون تبدیل شود و با یک فرمول مشکل مردم حل شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما به عنوان راه و شهرسازی مانعی برای ارائه اسناد به مردم نداریم. در کوم نیز برخی از زمین ها همین شرایط را دارند که در شورای اداری استان کوم نیز مطرح شد. “


تامین زمین برای مسکن یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: زمین مورد نیاز 4 سال نهضت ملی مسکن باید از طرق مختلف در اختیار تعداد ثبت نام کنندگان قرار گیرد، حتی خرید زمین از مردم، تامین زمین برای مسکن یکی از وظایف ماست و تصمیم خواهیم گرفت که در محدوده 2 ماه آینده استان باید برای 4 سال آینده تعیین تکلیف کند.

قاسمی گفت: امروز وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه ای است که همه مردم در همه ابعاد با آن سروکار دارند و شاید این تنها وزارتخانه ای باشد که از این طریق با مردم ارتباط برقرار می کند. هر مشکلی اعم از مشکلات قطار، هواپیما و… مربوط به این وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال 1388 تنها 2 میلیون و 200 هزار مسکن در مسکن مهر ساخته شده است که 220 هزار آن همچنان در حال مبارزه هستیم و امروز نزدیک به یک میلیون بلوک در سراسر کشور در حال ساخت است و این اقدامات در سطح ملی برجسته شده است. همه گرفتاری های رئیس جمهور در این دولت ما خود را موظف می دانیم که مشکلات مردم در حوزه مسکن را به عنوان یک موضوع مهم برای مردم حل کنیم. کاهش سهم خزانه ملی.

وی افزود: وضعیت هواپیماهای ما در کشور نامناسب و بسیار قدیمی و کم است، تعداد پروازهای کاندید در استان ها نیز وحشتناک است.

قاسمی اضافه کرد: در حوزه سفر ریلی در کشور 14 هزار کیلومتر راه آهن وجود دارد که حدود 4 هزار کیلومتر آن در حال ساخت است که باید 1400 لکوموتیو در این کشور باشد و تعداد کل لکوموتیوهای کشور 500 دستگاه است. عمر 35 سال

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 230 هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور وجود دارد که بر اساس عرف جهانی 3 تا 6 درصد هزینه های نگهداری این راه ها عبارت است از:

وی گفت: کل بودجه راه و شهرسازی در سال 1401 18 میلیارد است اما تنها 60 میلیارد برای وام نگهداری راه ها نیاز است اما در 8 سال گذشته هیچ واقعیتی برای نگهداری راه ها در نظر گرفته نشده و در سال 1401 از آن عبور نکردند. .

قاسمی ادامه داد: ما پول تولید نمی کنیم اما 18 هزار میلیارد وام در حوزه راه داریم که برای همه این وام تعیین شده است.


نمایندگان باید یک میلیارد برای راه های کشور کنار بگذارند

وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایندگان مجلس باید یک میلیارد برای راه های کشور کنار بگذارند، در همه حوزه های انتخابیه راه مرگ وجود دارد اما منابع ما در این زمینه محدود است.

وی افزود: به دلیل روش هایی که داریم امیدواریم اتفاقات مثبتی در حوزه حمل و نقل در کشور بیفتد، نیاز است. میلیارد دلار است.”

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل مربوط به اراضی دانشگاه اراک به سازمان کشور گزارش می شود تا مسئولان مربوطه با سفر به استان این مشکل را بررسی و رفع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید