سقف تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن 450 میلیون خواهد بود.

ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781179

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن در طرح نهضت ملی مسکن برای داوطلبان در تهران 450 میلیون خواهد بود، گفت: رد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شهرهای پیش بینی شده در طرح جهش مسکن متقاضیان ساکن تهران گفت: متقاضیان این طرح پس از بررسی اطلاعیه های مربوطه باید یکی از اصلی ترین شرایط ثبت نام در پروژه های هر شهر سابقه 5 سال اقامت در آن است و طبق سامانه، ساکنان کلانشهر تهران فقط در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکا می توانند ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن افزود: درخواست تهرانیانی که به این موضوع توجه نکرده و شهرهایی مانند رودهن، بومهن و دماوند را انتخاب کرده اند در روند بررسی شرایط متقاضیان رد می شود. این موضوع در مورد ساکنین سایر شهرها نیز صدق می کند، زیرا متقاضیان باید شهری با سابقه بیش از 5 سال را انتخاب کنند و محل سکونت در کلانشهری را که پروژه در آن تعریف نشده است، از بین شهرهای جدید استان انتخاب کنند.

سقف تسهیلات 450 میلیون تنی در انتظار تصویب شورای عالی مسکن است

وی با اشاره به انتشار اطلاعیه های جدید در خصوص طرح مسکن طی هفته های آینده گفت: شرایطی برای مشارکت تهرانی ها در پروژه های مسکن مهر فراهم شده است که تنها از محل تسهیلات این طرح تا پیش خرید مسکن در مناطقی از تهران برای استفاده از مالکی. در حوزه انتخابیه خود جزئیات این پیشنهاد طی هفته های آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

محمودزاده در پایان درباره میزان تسهیلات ارائه شده به متقاضیان طرح جهش مسکن گفت: طبق آخرین تصمیمات سقف تسهیلات در این طرح ملی برای متقاضیان در تهران 450 میلیون تن و برای کلانشهرها 400 میلیون تن خواهد بود. با جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر . . همچنین 350 میلیون تسهیلات برای سایر مراکز استان ها، 300 میلیون برای سایر شهرستان های کشور و 200 تا 250 میلیون برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید