کمک های 10 تا 15 میلیون تنی برای تسهیلات نهضت ملی مسکن / مردم میزبان 40 میلیون تن می شوند.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820867

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از کمک 10 تا 15 میلیون تنی تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن در دوره بازپرداخت 5 ساله خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به هزینه ساخت یک مترمربع نهضت ملی مسکن گفت: برای متقاضیان (تسهیلات) فراهم می شود تا بتوانیم پروژه ای را با یک پروژه تکمیل کنیم. وام 450 میلیون تنی در تهران به اضافه 40 میلیون تن برای هر واحد مسکونی از متری 75 تا 110 متر.

وی با اشاره به اقساط وام نهضت ملی مسکن ادامه داد: دوره بازپرداخت 5 ساله برای بازپرداخت تسهیلات پیش بینی کرده ایم که اقساط وام ماهانه 350 تا 450 میلیون تنی بین 10 تا 15 میلیون تن است. “

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به کمک های بالا افزود: در وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم حداقل هزینه های عمرانی و خانوار را برای داوطلبان ایجاد کنیم. بر این اساس هزینه زمین را حذف کرده ایم.» اما بسیاری از مناطق نیاز به آماده سازی دارند.

جعفری گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی فقط خانه سازی نمی کنیم بلکه به گفته وزیر راه باید زیرساخت ها و مراکز خدماتی لازم را مورد توجه قرار دهیم.

وی تلویحا از پروژه مسکن مهر انتقاد کرد و گفت: مشکلی که در پروژه های قبلی داشتیم این بود که فقط مسکن ساختیم و کمتر به زیرساخت ها و ارتقای پروژه ها توجه شد. این رویداد (کمک های 10 تا 15 میلیون تومانی) باید محیط زندگی مناسبی برای داوطلبان داشته باشد و به امکانات زیست اجتماعی آنها توجه شود.

انتهای پیام/
منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید