پرداخت 3000 فقره تسهیلات مسکن روستایی در کرمانشاه/ مقاوم سازی 72 درصدی واحدهای روستایی


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909400

معاونت بازسازی و ساخت مسکن در مناطق روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه;

فرهاد فقیهی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هفته گذشته ابلاغ شد و سهمیه استان کرمانشاه 3000 فقره تسهیلات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد فکیحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: بودجه 1401 مسکن روستایی که قرار بود چند ماه پیش ابلاغ شود هفته گذشته اعلام شد که سهمیه استان کرمانشاه پرداخت 3000 فقره تسهیلات است.

وی افزود: پرداخت 200 میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی هفته گذشته به سه بانک ابلاغ شد که یکی از این بانک ها هنوز به شهرستان ابلاغ نشده است اما طی هفته های آینده به 9 بانک فعال در استان کرمانشاه ابلاغ خواهد شد. ساخت مسکن روستایی طبق روال سال های گذشته از سر گرفته می شود.

فقیهی خاطرنشان کرد: تاکنون 2400 پرونده ساخت مسکن روستایی را در استان کرمانشاه آغاز کرده ایم، ثبت سامانه نیز انجام شد و هم اکنون 580 پرونده به بانک ارسال شده است و پس از عقد قرارداد با بانک، عامل تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد. . خواهد شد

معاون ساخت و بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگرچه باید ضمانت نامه های بانکی زنجیروار باشد اما هنوز اطلاع دقیقی دریافت نشده است.

فکیحی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات مسکن روستایی 5 درصد و بازپرداخت آن 20 ساله خواهد بود، گفت: پرداخت این تسهیلات از طریق بانک های تجاری و کشاورزی آغاز شده و بانک سپه نیز از فردا پرداخت را آغاز می کند.

وی افزود: در استان کرمانشاه 118 هزار و 700 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 85 هزار و 500 واحد که معادل 72 درصد کل واحدهای مسکونی است نوسازی شده که البته بالاتر از میانگین کشوری است.

فکیحی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر بهسازی واحدهای روستایی جزو رتبه های برتر کشور است، تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال 1410 تمامی واحدهای مسکونی روستایی فرسوده را بهسازی کنیم.

معاون ساخت و بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اذعان داشت: وام مسکن روستایی با وجود اینکه سال گذشته 100 میلیون تومان بود اما در موعد مقرر اعلام شد اما اکنون این وام ها با تاخیر حدود هشت ماهه اعلام شد. اثرات منفی افزایش تورم داشته است.

فقیهی بیان کرد: تعدادی از متقاضیان مسکن روستایی هم اکنون زیر نظر ناظران شروع به ساخت و ساز کرده اند و هم اکنون در مراحل اجرای فونداسیون، دیوار چینی و سقف و منتظر دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار سهمیه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در استان کرمانشاه اعلام شد، افزود: از آنجایی که پرداخت 200 میلیون تومان در سال قبل در سال 1401 رسانه ای شد، عده ای خواستار دریافت این تسهیلات شدند. این مقدار در اثر کارهای ساختمانی و سال گذشته این ابزار را متوقف کردند.

نایب رئیس بنیاد ساخت و بازسازی مسکن روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: درصدد افزایش سهمیه دریافت تسهیلات مسکن روستایی در استان کرمانشاه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید