عدم مقاوم سازی 40 درصدی خانه های روستایی مازندران / رعایت اصول مهندسی در بلندمرتبه سازی

ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795040

علی عسگر احمدی گفت: مازندران بالقوه خطر زلزله دارد و باید با رعایت اصول فنی بیشتر و نظارت بیشتر بر ساختمان هایی که باید ساخته شوند، خود را با این شرایط وفق دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر احمدی در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: 14 آذرماه سالروز زلزله بم بهانه ای شد تا دولت به منظور کاهش مخاطرات طبیعی و بازسازی مسکن به ویژه در مناطق روستایی که عموماً تاب آوری کمتری دارند، اقدام کند. برای پرداخت.
وی با بیان اینکه 60 درصد مسکن در روستاهای مازندران پایدار است، افزود: در شهرها برای پایداری، بلندمرتبه سازی و نظارت وضعیت دقیق تر و بهتر است.
مدیر عامل مدیریت بحران مازندران از وجود دو گسل در این استان خبر داد و گفت: مازندران پتانسیل خطر زلزله را دارد و باید با این شرایط سازگار شویم، ساختمان ها باید بر اساس اصول فنی و نظارت بیشتر، جانی، مال و سرمایه ملی ساخته شوند. باید حفظ شود.
احمدی ادامه داد: در مازندران با بحران های زیادی مواجه هستیم که با 7000 کیلومتر نزدیکی رودخانه خطر سیل همیشه در کمین است و با 1.7 میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتع خطر آتش سوزی وجود دارد که می تواند بحران ایجاد کند باد. مشکلات.» و طوفان آسیب دیگری است که در کمین این استان است.
وی با تاکید بر اینکه در بلندمرتبه سازی باید اصول مهندسی را به طور کامل رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: در بلندمرتبه سازی از نظر ساختمانی باید طراحی و مهندسی اصولی ساخته شود، تجهیزاتی مانند پله های مرتفع برای مهار حریق نداریم. اما ما باید قوانین آتش نشانی مهندسی عمران را اجرا کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: خوشبختانه در استان دستگاه های شورای مدیریت بحران همکاری خوبی دارند. همه دولت، ارتش و سپاه همیشه کمک کننده بوده اند.»
احمدی در پایان گفت: اقدامات پیشگیرانه زیادی برای سیل انجام شده است، دیوارکشی با مصالح بخشی از رودخانه که اکثر آنها به ویژه در مناطق بحرانی که شناسایی کردیم ایمن بوده اما همچنان امکان افزایش رودخانه وجود دارد. آب.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید