بنیاد مسکن در اجرای پروژه ها و اعطای اعتبار و ابلاغ تسهیلات تاخیر نخواهد داشت/ 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان مقاوم سازی شدند.


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821503

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ساخت و مقاوم سازی 5000 واحد مسکونی روستایی در سال بر عهده بنیاد مسکن استان است، گفت: 55 درصد مسکن روستایی (بیش از 51 هزار واحد) تاکنون مردم و کار بانک های عملیاتی تقویت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; رضا حجه امروز در نشست خبری یکصدمین سالگرد امام خمینی(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: فعالیت های این نهاد انقلابی در سه حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی و مقاوم سازی است. مسکن روستایی

وی با بیان اینکه امسال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 28 کارگاه ساختمانی در 2 منطقه به منظور بهبود ساخت مسکن و عمران روستایی به طور رسمی نوسازی و تعمیر می شود، گفت: این پروژه ها 87 میلیارد ریال است.

خواجه با بیان اینکه از 710 روستای بالای 20 خانوار استان مطالعه طرح هادی برای همه روستاها انجام شد و این طرح در بیش از 413 روستا اجرا شد، افزود: مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان کل روستاهای استان را 905 روستا عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن باید طرح هادی را فقط برای روستاهای بالای 20 خانوار اجرا کند. همچنین طرح هادی برای 60 روستای زیر 20 خانوار استان زنجان اجرا شده است.


* ادی طرح هادی در 58 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اجرا شد

وی با بیان اینکه افق اجرای طرح های هادی در روستاها 10 سال است و پس از آن باید بازنگری کنیم، گفت: طرح هادی 352 روستای بالای 20 خانوار در استان بررسی شده، حدود 70 مورد در دست اجرا و 64 میلیارد است. 652 میلیون تن اعتبار در سال 1400 از محل منابع ملی برای تحقیقات و 162 میلیون تن از منابع استانی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

خواجه با بیان اینکه تاکنون این طرح هادی در 413 روستای بالای 20 خانوار (58 درصد روستاها) اجرا شده است، خاطرنشان کرد: امسال 58 میلیارد تن وام رایگان قیر و 170 میلیارد تن وام مصوب از محل اجرای طرح هادی و آسفالت ریزی است. از 135 روستا و اجرای طرح هادی 87 روستا از منابع ملی و 60 روستا از منابع استانی در برنامه است و اجرای فاز دوم طرح هادی 58 روستا به 413 روستای قبلی اضافه می شود.


* زنجان کشوری است که برای 2 سال متوالی در مناطق روستایی سند مالکیت صادر می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به صدور سند ملکی در روستاها گفت: تاکنون از 92 هزار و 658 مسکن روستایی 71 هزار و 916 مسکن و در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر سند مالکیت دریافت کرده اند. ، 8100 سند مالکیت صادر شده که این فرآیند در حال انجام است.

وی گفت: از سال 1399 انقلابی در صدور اسناد املاک روستایی در استان زنجان رخ داد و بنیاد مسکن زنجان با کمک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان رتبه یک کشوری را در این زمینه کسب کرد. برای 2 سال گذشته.”

خواجه با بیان اینکه زنجان تنها استانی در کشور است که سامانه روستایی آن مصوب و در همه شهرستان ها فعال است، خاطرنشان کرد: نظام روستایی به اشتغال جوانان، رونق صنعتی و اقتصاد منطقه کمک کرده است.


* 55 درصد منازل روستایی مقاوم سازی شده اند

وی در خصوص بازسازی مسکن روستایی نیز گفت: در سال 1399 در مدت 10 ماه 2000 واحد مسکونی برای محرومان ساخته و تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ساخت و مقاوم سازی 5 هزار واحد مسکونی روستایی در سال بر عهده بنیاد مسکن استان است، گفت: تاکنون 55 درصد از مسکن های روستایی (بیش از 51 هزار واحد) با مشارکت مردمی و بهره برداری از مسکن مهر مقاوم سازی شده است. بانک های موجود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سال گذشته 4 هزار و 230 فقره تسهیلات ابلاغ شد که تمامی آنها در بانک های موجود به بهره برداری رسید و بیش از 75 درصد آن منجر به عقد قرارداد شد و مابقی نیز خواهد بود. در طول زمان به نتیجه رسید.


* روست تسهیلات بهسازی منازل روستایی 200 میلیون تن شد

وی با بیان اینکه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ابتدا 50 میلیون تن با پرداخت 15 ساله و سپس 100 میلیون تن با بازپرداخت 20 ساله است، گفت: با بانک های موجود قرارداد ببندید.

خواجه با بیان اینکه با برآورد 200 میلیون تن تجهیزات برای هر واحد، چیزی حدود یک میلیارد میلیارد تن در روستاهای استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی هزینه می شود، افزود: و صنعت استان کمک می کند.

وی یادآور شد: از نظر مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول، 168 ماده با تعامل و حمایت کمیته مددکاری امام خمینی (ره) در اولویت قرار دارد، این در حالی است که در حوزه مسکن روستایی به مدت 3 سال استان ژنجان رتبه یک کشوری را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه مسکن شهری، پیش از این در شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات پرداخت می شد که 7 هزار و 700 فقره تسهیلات پرداخت شد. در این رابطه شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن سپرده شده است و واحدهایی را پیگیری و اجرا می کنیم که به استثنای زنجان و ابهر همه شهرهای استان تحت پوشش بنیاد مسکن هستند.

وی گفت: بهره برداری از 1723 بلوک در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت انجام می شود و در شهر زنجان با اجرای طرح گلشهر 368 واحد از اداره کل راه و شهرسازی حمایت می شود. استان


* ‌ تعهدات بنیاد مسکن برای اجرای محور پادگان انجام شده است

خواجه در خصوص پروژه محوری پادگان شهر زنجان خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 1397 آغاز شد که به دلیل مشکلات پادگان و شهرداری و سایر دستگاه ها به تاخیر افتاد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن یک شرکت نیست، بلکه وارد جایی می‌شود که احساس می‌کند دیگران نمی‌توانند این کار را انجام دهند، افزود: معتقدیم پروژه پادگان تمام شده و آنچه بنیاد مسکن بر عهده آن است، به طور 100 درصد انجام می‌شود. در این رابطه. و اخیراً پیام داده شد که طرح تغییر کرده و اصلاحات صورت گرفته و شهرداری می تواند این جاده را آسفالت کند اما سیاست شهرداری بر عهده آنهاست.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن به دلیل تعلل و تعدیل پروژه پادگان محور بیش از 2 میلیارد تن ضرر کرد اما چون به نفع مردم بود به تعهدات خود عمل کردیم.


* مسکن بنیاد مسکن مسئولیتی در قبال تامین اعتبار و ابلاغ اعتبار در اجرای پروژه ها ندارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در مورد اینکه آیا توقف سایر پروژه های نهضت ملی مسکن شامل پروژه 368 گلشهر در حال ساخت بنیاد مسکن می شود، گفت: اعتبارات داخلی برای پروژه ها پرداخت شده است و آن را به این صورت ترجمه می کنیم. به محض اطلاع وام

وی افزود: پروژه 368 بلوک گلشهر دارای 6 بلوک است که سقف طبقه دهم در 2 بلوک ضربه خورده است، در حالی که در شهرهای زیر 100 هزار نفر مشکلی برای اجرای پروژه نداریم. ما می توانیم پروژه ها را به نتیجه مطلوب برسانیم.

خواجه هایی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن یک شرکت نیست و حتی حق شرکت در مناقصه ها را ندارد، گفت: بنیاد مسکن یک نهاد درآمدی و هزینه ای است اما ما به پروژه ها به صورت واقعی نگاه نمی کنیم و شعار ما این است که «یا یا». نه خوب بساز یا نه.” “و ما تا پایان بازسازی با مردم هستیم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید