واحدهای مسکونی نیاز فوری به مقاوم سازی و احداث ساختمان های جدید دارند/ برآورد 200 میلیارد تن خسارت بارندگی در محدوده جاده

ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798698

فرماندار دشتری خواستار کمک بنیاد مسکن، گروه های جهادی و سایر دستگاه ها برای رسیدگی به وضعیت مسکن شد و گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی این شهرستان نیاز مبرمی به نوسازی و احداث ساختمان های جدید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عادل عفتی در گفت و گو با عصر هامون اظهار کرد: میزان بارندگی در هفته گذشته بر اساس ایستگاه های هواشناسی در شهر نگور بیش از 115 میلی متر و در باهوکلات حدود 110 میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه سیل پس از بارندگی بیشترین تاثیر را در سیلابی شدن معابر داشت، افزود: پس از بارندگی های آب های علیا چابهار، سرباز، کسرغند، راسک به ویژه در زیر سد سابق و زیردان با سیلاب، شهرستان دشتری را به عنوان دشت یاد کردند. ، به همین دلیل در خروجی و سیل بعد از باران شرکت می کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس سیل پس از بارندگی ها تا شب گذشته راه های دسترسی هجده روستا از محورهای اصلی و فرعی به راه های روستایی مسدود شد که به دلیل راه بندان یا شدت تخریب در چهار محور ماشین آلات در حال انجام است. ممکن است. سنگین نبود.

به گفته وی، اکنون آب به آرامی در حال کاهش است و از طریق خلیج گواتر و پل باهو به دریای عمان ریخته می شود، به این امید که جاده های منتهی به مجتمع های مسکونی و روستایی نیز کم کم فروکش کنند تا امکان تردد فراهم شود. به حالت عادی برگرد.

فرماندار دشتیاری در بخشی دیگر از سخنان خود به میزان خسارت اشاره کرد و گفت: حدود 490 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که 217 کیلومتر آن سیاه و 80 درصد آن آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: بر اساس برآورد اولیه حدود 200 میلیارد گوجه فرنگی از زیرساخت های راه اصلی آسیب دیده است و در بخش کشاورزی نیز متولیان امر خسارت را به ویژه در زمینه هندوانه، صیفی جات و تره بار برآورد می کنند.

لرزش های مخفی و سقف های ارتعاشی

عفتی در ادامه مشکل اصلی شهر دشتری را مشکل مسکن عنوان می کند و اذعان می کند: در 2 منطقه شهری بریس با 50 سال سابقه و نگور با 60 سال سابقه خسارت وارد شده است زیرا بافت اکثر خانه ها، به ویژه سقف های کاهگلی آنها و از خشت و چوب ساخته شده است که در حال حاضر حدود 20000 سقف از بین رفته است و متاسفانه در اثر تخریب یکی از آنها شاهد مرگ مادر و فرزند دو ساله اش هستیم. ساعت 3:00 بامداد 5 ژانویه، سه شنبه.

وی افزود: روستاهای این شهرستان نیز با این مشکل مواجه هستند و در شرایط فعلی حتی اگر بحرانی هم نداشته باشیم، نگران هستند; زیرا این سقف ها تحمل بار مرده (وزن خود) را ندارند.

این مسئول گفت: درخواست ما از متولیان بنیاد مسکن و گروه های جهادی کمک به دشتیاری است چرا که واحدهای مسکونی این منطقه نیاز فوری به تقویت و تجمیع دارند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای مسکونی حتی در محدوده تجهیز مجدد نیستند و نیاز به تخریب دارند، تصریح کرد: درخواست ما از بنیاد مسکن این است که بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شروع به کار کرده و بانک اطلاعاتی با مساعدت شهرداران و دهیاران گفت: از هر واحد مسکونی در روستا و شهرک نیز در قالب شورای هماهنگی مسکن کمک خواهیم کرد تا در اسرع وقت این امر انجام شود.

نبود پل های جاده ای مشکل منطقه است

فرماندار دشتری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 روستا دارای راه آنتن دهی هستند و در مسیر سیلاب قرار دارند، ادامه داد: اکنون این آبشارها رودخانه است و تا زمانی که آب نریزد کاری نمی توان کرد زیرا رودخانه جاری است و تا آن زمان هیچ ساختمانی وجود ندارد. می تواند به کار رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید