عدم اقدام مالکان واحدهای تجاری «بوجورد» در خصوص ایمنی ساختمان/ 128 ساختمان بلندمرتبه مسکونی فاقد ضوابط ایمنی آتش نشانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن صحراگرد مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در گفت و گو با عصرترک گفت: نظارت بر وضعیت ایمنی ساختمان های تجاری، مسکونی، انباری و تولیدی برای حفظ جان و مال شهروندان یکی از وظایف مهم آتش سوزی است. سرویس.

صحراگرد گفت: در پایش قبلی که چندین سال پیش در شهرستان بجنورد انجام شده بود، سازمان آتش نشانی بجنورد به کلیه پاساژها و واحدهای تجاری انفرادی شهرستان بجنورد در خصوص عدم رعایت ضوابط ایمنی ساختمان هشدار داد.

وی گفت: در هیچ یک از معابر شهرستان بجنورد به دلیل قطع بودن باکس آب آنها فعال نبود.

این کارمند همچنین افزود: اعلام حریق آنها از کار افتاده و کپسول های آتش نشانی آنها یا شارژ نشده و یا اصلا کپسول آتش نشانی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق های معاملات بجنورد از نظر سیم کشی برق دچار مشکل شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد یادآور شد: از جمله این مشکلات مشکلات واحدهای تجاری فردی شهر بجنورد نیز بود.

وی بیان کرد: در صورت آتش گرفتن یک واحد تجاری واحدهای تجاری اطراف آن نیز دچار آتش سوزی می شوند.

صحراگرد بیان کرد: در نظارت قبلی پاساژها و واحدهای تجاری انفرادی در مرکز استان باید نسبت به رفع نواقص و ایمن سازی ساختمان های خود اقدام می کردند.

وی افزود: واحدهای درمانی مرکز استان نیز در شرایطی قرار داشتند که پس از دریافت اخطار نیز موظف به ایمن سازی شرایط ساختمان های خود شدند.

این مسئول در ادامه از پایش میدانی وضعیت امنیتی معابر، واحدهای تجاری انفرادی، ساختمان های مسکونی و درمانی توسط این سازمان در نیمه اول سال جاری خبر داد و افزود: در پایش جدید مشاهده شد که هیچ یک از پاساژها و واحدهای تجاری انفرادی اخطار قبلی را جدی نگرفته و نسبت به رفع خطرات اخطارها اقدامی نکرده اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عمر پاساژها و واحدهای تجاری انفرادی در مرکز استان طولانی است، لذا مالکان این واحدها هیچ اقدامی برای رفع مشکلاتی که به آنها تذکر داده شده است، انجام نداده اند. بر اساس حداقل توصیه ها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد گفت: اتاق اصناف بجنورد نیز در مصاحبه های صورت گرفته اعلام کرد به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی به کسبه ای که هر روز چرخ خود را می چرخانند فشار نیاورید.

وی افزود: اتاق اصناف بجنورد در زمینه رفع مخاطرات خطرناک ساخت معابر و واحدهای تجاری فردی این شهرستان همکاری نمی کند.

صحراگرد با اعلام اینکه سازمان آتش نشانی بجنورد به هیچ یک از معابر و واحدهای تجاری انفرادی تاییدیه ایمنی نداده است، توصیه کرد: افرادی که قصد اجاره واحد تجاری را دارند قبل از اجاره و شروع به کار از سازمان نسبت به اجاره واحد تجاری اقدام کنند. در مورد وضعیت امنیتی ساختمان مورد نظر و آگاهی بیشتر در خصوص اجاره واحد تجاری اقدام نمایید.

وی در ادامه یادآور شد: در پایش های انجام شده در سال جاری 128 ساختمان بلندمرتبه مسکونی در شهرستان بجنورد اخطار ایمنی آتش نشانی دریافت کردند.

این مسئول گفت: در این ساختمان ها وضعیت نرده ها، لوله های گرمایشی، اعلام حریق و لوله گاز معیوب بود و حتی این ساختمان ها فاقد کپسول آتش نشانی بودند.

وی تصریح کرد: عمر این ساختمان های مسکونی بسیار کوتاه بوده و مجوز اتمام کار به آنها داده نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد همچنین به واحدهای درمانی مرکز استان اشاره و بیان کرد: تمامی واحدهای درمانی استان در نظارت قبلی نسبت به عدم رعایت ضوابط ایمن سازی در ساختمان اخطار دریافت کردند.

وی یادآور شد: در حال حاضر واحدهای درمانی مرکز منطقه در حال رفع مشکلات ایمن سازی ساختمان های خود هستند.

صحراگرد همچنین گفت: سازمان آتش نشانی بجنورد در شش ماهه امسال 965 عملیات آتش نشانی و امداد و نجات در مرکز استان انجام داده است.

وی افزود: از مجموع 965 عملیات، 425 مورد مربوط به آتش سوزی در اماکن تجاری و مسکونی، وسایل نقلیه حمل زباله، باغات، مزارع، فضای سبز و … است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 540 عملیات دیگر این سازمان نیز در زمینه عملیات امداد و نجات از جمله سقوط در چاه و نجات افراد از چاه، گیر افتادن در آسانسور و … بوده است.

وی در رابطه با آغاز فصل سرما توصیه کرد: همه شهروندان وضعیت لوله ها و شوفاژهای بخاری خود را رصد و از وضعیت آنها اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار نفر جان باختند و بیش از 500 نفر در شهر بجنورد دچار گازگرفتگی شدند.

وی در خاتمه درباره نیازهای تجهیزاتی سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری یک دستگاه خودرو آتش نشانی با نردبان بلند برای ساختمان های هفت طبقه به این سازمان تحویل داده شود.

این کارمند تصریح کرد: این سازمان حتی با تحویل خودرو همچنان به خودروی آتش نشانی برای ساختمان های بالای 10 طبقه نیاز دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروهای امدادی این سازمان مستهلک شده و نیاز به تعویض دارند.

صحراگرد افزود: دریافت خودروهای جدید همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید