ساختمان آتش نشانی مرکزی تربت حیدریه ایمن نیست/تجهیزات آتش نشانی فقط تا دو طبقه خدمات رسانی می کنند


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899886

رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی تربت حیدریه:

چوپان با بیان اینکه 90 درصد ساختمان های این شهرستان که قبل از سال 1394 بدون تایید و نظارت سازمان آتش نشانی ساخته شده اند، ناایمن هستند، گفت: یکی از این ساختمان ها، ایستگاه مرکزی آتش نشانی است که طبق نظر مسئولان باید تخریب شود. افراد متخصص در عدالت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; عظیم چوپان رئیس سازمان ایمنی و آتش نشانی تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر سه ایستگاه آتش نشانی با 8 دستگاه خودروی عملیاتی و دو خودروی کمکی و 57 نفر پرسنل عملیاتی در حوزه های مختلف خدماتی مستقر هستند. انجام دادن.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی در سال گذشته 490 عملیات اطفای حریق، 230 عملیات امداد و نجات، 10 مورد ریزش چاه، 20 مورد حذف اجسام مدور و حدود 32 هزار و 220 تماس تلفنی انجام شده که از این تعداد 3200 مورد مزاحمت بوده است. . خوب.

چوپان تصریح کرد: از نظر تجهیزات اولیه در سطح بهینه هستیم و خرید کپسول تنفسی، کلاه ایمنی استاندارد، کمپرسور شارژ و لباس غواصی ساخته شده است اما در مجموع این تجهیزات دیگر جوابگوی دو طبقه ساختمان نیست، اما ماموران آتش نشانی از راهروها و راه پله ها برای اطفای حریق و نجات جان همشهریان فداکارانه خدمت می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی نردبان 32 متری را مهم ترین تجهیزات عنوان کرد و افزود: قیمت خرید این نردبان با امکاناتی که دارد 30 میلیارد تومان است که یک دهم بودجه شهرداری در سال جاری است و دارای نردبان است. که پارسال در خراسان رضوی این نردبان به دلیل جمعیت و ساختمان های بلند به نیشابور اختصاص یافت و امسال اصرار داریم که در صورت افتتاح این باب، این خودرو به شهرستان تربت حیدریه اختصاص یابد.

وی بیان کرد: خودروهای آتش نشانی تربت حیدریه اکثرا مدل 85 به بالا هستند و با توجه به تحریم ها در صورت بروز مشکل در خودروها با چالش تعمیر مواجه خواهیم شد.


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: با توجه به تعداد غرق شدگان در این منطقه، دو پرسنل غواصی دو ستاره آموزش دیدند و دو ست لباس غواصی با هزینه 200 میلیون تومان خریداری شد. مشهد دومین شهری است که می توانیم خدمات غریق را ارائه دهیم.

وی مشکل اصلی سازمان آتش نشانی را فرسودگی ساختمان ها عنوان کرد و گفت: 90 درصد ساختمان های این شهر که قبل از سال 1394 بدون تایید و نظارت سازمان آتش نشانی ساخته شده اند، ایمن نیستند و یکی از آن ساختمان ها است. ایستگاه مرکزی آتش نشانی و به گفته کارشناس رسمی دادگستری باید تخریب شود.

وی افزود: زمین ایستگاه شماره چهار توسط خیریه خیابان کاسکاد اهدا شده است اما به دلیل کوچک بودن زمین هنوز ساخت ایستگاه آغاز نشده است و امیدواریم برای ایمن سازی زمین به نتیجه برسیم و با این آمادگی که برخی خیران برای ساخت کار به ما اعلام کرده اند

چوپان تصریح کرد: اولویت اول سازمان آتش نشانی پیشگیری و آموزش است و در حوزه پیشگیری نیز بازدیدهای مختلفی از اماکن پرتردد و خطرناک، ادارات، بازارها و معابر انجام شد و نکات ایمنی و کمبودها با متولیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برخی نگران بودند به این هشدارها توجه کردند و برخی بی دقت بودند.

رئیس آتش نشانی و ایمنی سازمان افزود: بیمارستان امام حسین (علیه السلام) از نظر اطفای حریق ایمن نیست و ضمن اطلاع رسانی به هیئت تامین و شرکت نفت در خصوص مشکلات گازرسانی هشدارها و نکات مهمی را اعلام کرده ایم. قول مساعدت داده اند.» که تا یک ماه آینده نقل مکان می کند، اما متأسفانه به نتیجه نرسیده و تعهدات انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید