مدیریت بحران در شهرداری تهران: آمار ساختمان های خطرناک مرتبط با آتش نشانی و ایمنی آتش نشانی / در این آمارها ایمنی سازه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیریت بحران در شهرداری تهران: آمار ساختمان های خطرناک مرتبط با آتش نشانی و ایمنی آتش نشانی / در این آمارها ایمنی سازه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

روز جدید علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه آمار دقیقی از ساختمان‌های خطرناک در ساخت و ساز وجود ندارد، گفت: ایمنی در برابر آتش ملاک بوده و ایمنی سازه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

علی نصیری ارقام اعلام شده برای ساختمان های خطرناک تهران را بیان کرد: اتفاقی که در کلانشهر افتاد برای ایمنی ساختمان ها نبود، بلکه برای ایمنی ساختمان ها بود. در زمینه ایمنی سازه، ارقام و آمار دقیقی نداریم، زیرا ساختمان هایی که خطرناک معرفی می شوند، خطرناک هستند.

او گفت: مردم نگران تعداد ساختمان های خطرناک نیستند. «تهران شهر زلزله‌زده است، اما این نباید به ناامنی روحی و روانی منجر شود که در کوچک‌ترین اتفاقی باعث رنج بسیاری از ساختمان‌های تهران می‌شود. “

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است: مردم در صورت توجه به اصول ایمنی لازم هنگام خرید ساختمان نگران نباشند.

نصیری در گفت و گو با رادیو همچنین گفت: جلسات مکرری برای ساختمان های ایمن آتش نشانی برگزار شد که دادستانی تهران نیز در این جلسات حضور داشت. آنها توسط دادستانی احضار شده اند، زیرا بسیاری از آنها دولتی نیستند و مالکیت خصوصی دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به هم افزایی هایی که بین دستگاه های متولی برخورد با ساختمان های خطرناک وجود دارد اشاره کرد و افزود: و در صورت تداوم این امر می توانیم برای رفع معضل ساختمان های خطرناک گام های اساسی برداریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین درباره دغدغه های مسئولان در این زمینه گفت: جلسات بسیار خوبی برگزار شده که نتیجه آن تشکیل کارگروه های اجرایی و عملیاتی بوده است. اگرچه قوانین و مقررات در برخی حوزه ها از جمله قانون شهرداری نیاز به به روز رسانی دارد، اما در این زمینه چنین کمبودی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید