پرتاب مواد قابل اشتعال بر روی خودروهای آتش نشانی در کوم / چندین خودرو آتش نشانی از چرخه کار خارج می شوند


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814299

سخنگوی سازمان آتش نشانی کوم گفت: روز چهارشنبه سال گذشته چندین خودرو به دلیل پرتاب مواد محترقه روی آمبولانس ها از خدمت خارج شدند و شهروندان برای نجات اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید کریمی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کوم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی بیان می کند: عملیات سازمان آتش نشانی قم در چهارشنبه سوری در سال 98 به شرح زیر است: 30 عملیات آتش نشانی و 35 خدمات ایمنی توسط آتش نشانان قم انجام شد. و لاستیکی بود و دو مجروح بر جای گذاشت، اما در چهارشنبه سوری سال 1999 بیش از 43 آتش سوزی خاموش و 49 خدمات امنیتی ارائه شد که 12 مجروح، چهار مجروح در آتش سوزی، دو مجروح در تصادفات دیگر و 6 مجروح در خدمت. .

کریمی افزود: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دو جوان بر اثر حمل و استفاده از مواد قابل اشتعال مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری کوم ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم در چهارشنبه آخر سال از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، در روزهای پایانی سال بیشتر مراقب فرزندان خود باشند. دانش آموزان توسط فرزندان خود به مدرسه می روند مراقب سودجویان فروش مواد اشتعال زا باشید.

وی گفت: انبارها و کمدهای داخل زیرزمین منازل را بررسی کنند تا فرزندانشان مواد قابل اشتعال و نارنجک دستی را در این مکان ها نگهداری نکنند.

کریمی افزود: از شهروندان می‌خواهیم خودروهای خود را زیر ترانس‌های برق و تیرهای برق پارک نکنند و در روزهای مانده به پایان سال و پنجره‌هایی که به کوچه باز می‌شود، خودروهای خود را در پارکینگ یا حیاط پشتی پارک کنند. “بسته نگه دارید.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کوم افزود: از مردم تقاضا داریم از گذاشتن اقلام مستعمل مانند مبل و کابینت در کوچه خودداری کنند، در صورت تمایل حتما از سامانه 137 شهرداری کوم استفاده کنند. برای جمع آوری آنها اقلام.تماس بگیرید.

کریمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده محل دفن زباله لاستیک و چوب باید با اکیپ 110 ناجا برای تحویل گرفتن آن تماس بگیرند زیرا افراد سودجو چهارشنبه آخر سال محل دفن زباله این زباله ها را به آتش می کشند.

وی گفت: آمبولانس ها از جمله آتش نشان ها باید راه ها را برای تصادفات باز نگه دارند و مواد قابل اشتعال را روی آمبولانس ها پرتاب نکنند چرا که این خودروها متعلق به مردم است و به تنهایی در اختیار مردم قرار می گیرد. متاسفانه سال گذشته تعدادی از خودروهای آتش نشانی دچار پرتاب مواد اشتعال زا و سنگ و آجر شده و از چرخه عملیات خارج شدند.

abe90afd e75d 4bf0 a0f3 cefdb15c4f0b خبر خاکستری

e967676f 3251 46c5 a4eb c9ec6f5250fa خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید