دستگیری فروشنده مواد قابل اشتعال در فضای مجازی آذربایجان شرقی


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813429

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، سرهنگ محمودی با اعلام این خبر گفت: رصد و مراقبت های کارشناسان پلیس فتا نشان داد که فردی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به فروش مواد محترقه می کند که برای رسیدگی به پرونده این پلیس اقدام کرده بود.

وی افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که فروشنده در یکی از شبکه های اجتماعی فعال بوده و با انتشار نشریات و آگهی های مختلف مرتبط با فروش مواد قابل اشتعال و عدم توجه به مضرات مواد قابل اشتعال، در اختیار دیگران قرار می داده است.

سرهنگ محمودی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از آسیب و خطر مواد محترقه برای خریداران به ویژه کودکان، پس از رایزنی با مقام قضایی و دریافت دستورات لازم، شناسایی و دستگیری فروشنده مواد محترقه در دستور کار قرار گرفت. دستور کار. این پلیس.”

این افسر پلیس گفت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان این پلیس پس از اخذ مدارک مربوطه و هماهنگی های لازم، متهم شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع این جنایت سایبری دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. .

وی گفت: از فروشنده تعدادی مواد محترقه کشف شد که به همراه پرونده برای پاسخگویی به اقدامات وی و سیر مراحل محاکمه به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ محمودی خطاب به والدین خود گفت: در روزهای پایانی سال ممکن است عده ای در فضای مجازی و واقعی اقدام به فروش مواد اشتعال زا با توجه به اینکه این امر جرم قانونی است و در برخی موارد این افراد اقدام به فریب می کنند. مخاطبانشان «اغلب والدین باید توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان داشته باشند تا فرزندانشان را از خطرات مواد اشتعال زا محافظت کنند تا فرزندانشان در معرض خطرات مواد اشتعال زا قرار نگیرند.

وی بیان کرد: با توجه به عدم آگاهی برخی افراد از مضرات مواد قابل اشتعال و اشتعال، خانواده ها و تمامی کاربران فضای مجازی، در صورت مراجعه به سایت ها، کانال ها و گروه های موجود در شبکه های اجتماعی فعال در تمامی زمینه های مجرمانه و همچنین فروش مواد اشتعال زا، فوراً از طریق مرکز سایبرنتیک پلیس فتا به شماره 096380 یا از طریق سایت پلیس فتا گزارش به همکاران خود را حذف کنید تا در جهت ایجاد امنیت و آرامش خاطر و حفظ سلامت خانواده گام برداریم.

این افسر پلیس به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی فضای مجازی را رصد و رصد می کند. برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید