مردم به قیمت های پایین و تبلیغات وسوسه انگیز / فروشنده در فضای مجازی اعتماد ندارند. صاحب اصلی بسته خرید اینترنتی


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876996

در دنیای شلوغ امروزی، خرید آنلاین و آفلاین یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش های ارسال کالا به مشتریان است. با گسترش تاج در سراسر جهان، این سبک جدید خرید به طور فزاینده ای در بین روش های معاملاتی محبوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، با وجود مزایای فراوان خرید اینترنتی از جمله صرفه جویی در زمان، افزایش امنیت حواله ها، کاهش هزینه های بازاریابی، صرفه جویی در هزینه و افزایش فرصت های شغلی و کارآفرینی. اما تفاوت نوع مطالب انتخاب شده با مطالب به دست آمده و سوء استفاده کلاهبرداران اینترنتی، خریداران آنلاین با مشکلات و مسائلی مواجه می شوند که باید بررسی و پیشگیری شود.


شایع ترین شکایت، تقلب در فروشگاه های آنلاین است

محمدرضا فدیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران مرآت درباره خرید اینترنتی گفت: هنگام خرید از کانال یا صفحه اینستاگرام در فروشگاه اینترنتی باید به مواردی مانند سن فروشگاه، نظرات مشتریان و یا همان صفحه در بخش نظرات برای پست ها. ، تعداد فالوورها و بررسی جعلی بودن یا نبودن آنها، موجود بودن اطلاعات فروشنده و شماره تماس در صفحه یا کانال فروشگاه برای دسترسی های بعدی، بررسی لیست مرسولات پستی و نحوه پرداخت درب منزل توسط خریداران.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به اینکه اکثر سایت ها و کانال های فروش اینترنتی مجوز فعالیت قانونی دریافت نکرده اند، گفت: بسیاری از پرونده های پلیس فتا مربوط به صفحات اینستاگرام است. و این همان کانال های تلگرامی است که مجوز ندارند و شهروندان در هنگام خرید به مشخصات این فروشگاه های اینترنتی توجه چندانی نکرده و متأسفانه پس از خرید از این فروشگاه ها اموال خود را از دست داده اند.

وی افزود: در صورت نیاز به خرید اینترنتی و جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی، از سایت ها و وبلاگ هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده اند؛ خریدن.

فداییان با اشاره به مشخصات سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی گفت: در هنگام پرداخت آنلاین به درگاه پرداخت آنلاین توجه کنید تا جعلی نباشد و وجود عبارت shaparak.ir را در انتهای عبارت توجه کنید. در آدرس مرورگر Https با امنیت بالا در نوار آدرس وب فروشگاه یا همان URL استفاده می شود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در ادامه گفت: هموطنان آگهی های فروش و تبلیغاتی که در برخی سایت ها وجود دارد و معمولاً کالا یا خدماتی را با قیمتی کمتر از استانداردهای بازار عرضه می کنند، سعی در اغوای بازدیدکنندگان این سایت دارند. ; به من اعتماد نکن

وی افزود: خریداران نباید قبل از دریافت کالا یا خدمات مورد نظر، پیش پرداختی را واریز کنند و قبل از خرید یا دریافت خدمات، اصالت کالا و هویت فروشنده یا ارائه دهنده خدمات را تضمین کنند.


2586b864 1971 4531 90d2 7294e9ccadf0 خبر خاکستری


لینک هایی که کاربران را هک می کنند

فداییان با اشاره به خطر هک شدن پس از یک لینک تبلیغاتی، گفت: گاهی اوقات هنگام کار، جستجو، تجارت یا مرور صفحات شخصی در اینترنت، پاپ آپ ها به صورت ناخودآگاه باز می شوند که کاربران اینترنت را ملزم به خرید از طریق لینک می کند. این صفحات و اکیداً توصیه می شود که اطلاعات خود را در این سایت ها وارد نکنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه اگر بنا به دلایلی سایت یا صفحه یا کانال فروش اینترنتی کالای مورد نظر را اشتباه ارسال کرده یا اصلا ارسال نکرده است، گفت: پیگیری شاکی از طریق مراجع قضایی و حضوری جرم است. پرونده جهت پیگیری و حصول نتیجه مورد نیاز به پلیس فتا ارجاع می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رسیدگی به جرائم سایبری بر عهده پلیس فتا است؛ از تمامی کاربران اینترنتی تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه جرم در فضای مجازی، موارد اضطراری cyberpolice.ir را از طریق سایت پلیس فتا cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 به کارشناسان اطلاع دهند.


6da74d23 5ea3 4c3d 8d9b f8953465b0f4 خبر خاکستری


فروشنده آنلاین صاحب نامه است

حمیدرضا آقاجانی، مدیرکل پست سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه ارسال کننده مرسولات ارسالی از طریق پست قبل از رسیدن به واحد توزیع شهر مقصد و رسیدن به دست گیرنده، مالک مرسوله پستی است، گفت: نیاز است با پیگیری های ویژه صاحب بسته، ارسال کننده بسته باید در این زمینه اقدام کند.

مدیرکل پست استان سمنان همچنین گفت: اگر فرستنده به هر دلیلی نتواند پیگیری کند باید با مکاتبه با پست مالکیت خود را به گیرنده منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل رهگیری نکردن فرستنده در خریدهای اینترنتی رایج است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معمولاً فرستنده یا فروشنده اینترنتی پول کالای خود را دریافت می کرد، در صورت نیاز به پیگیری ممکن است تمایلی به پیگیری نداشته باشد. ، امکان ردیابی خریدار یا گیرنده آنلاین در اداره پست وجود دارد.

آقاجانی افزود: مرسولات پستی به ویژه کالاهایی که به صورت اینترنتی خریداری و منتشر می شوند لازم است با بسته بندی مناسب و کارتن های استاندارد در اندازه های مناسب بسته بندی شوند تا از آسیب رسیدن به کالا یا کالا در طی مراحل پستی جلوگیری شود.

مدیرعامل پست سمنان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود علاوه بر نیاز به آدرس دقیق، کد پستی، شماره تماس و مشخصات فرستنده و گیرنده روی بسته پستی، کپی آدرس و مشخصات فرستنده نیز در بسته درج شود. در صورت آسیب دیدن آدرس روی بسته بندی مرسوله، امکان شناسایی مرسوله و بازگرداندن آن به چرخه توزیع توسط کمیسیون مربوطه در خدمات پستی وجود دارد.

وی با اشاره به امکان استفاده از بیمه مرسوله در صورت لزوم گفت: در صورتی که ارزش واقعی و دقیق مرسوله توسط فرستنده به همراه مدارک مامور پست درج شود در صورت مفقود شدن یا معیوب شدن بسته؛ امکان پرداخت ارزش کالا از طریق پست وجود دارد.


70a69a29 c48e 4967 9456 c2255618d929 خبر خاکستری


نکاتی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی

دوستت دارم. این فروشنده اینستاگرام با اشاره به مشخصاتی که هنگام مشاهده صفحه فروش قابل اعتماد است، گفت: صفحه فروش مورد اعتماد برای هر پست خود تعداد قابل توجهی فالوور و لایک دارد، قسمت نظرات پست ها فعال است و نظرات مشتریان می تواند در نظرات دیده شود در بخشی از صفحه آرشیو نیز کد ارسال و رضایت مشتری درج شده است.

این فروشنده آنلاین افزود: پیشنهاد من به مشتریان برای دریافت پاسخ زودتر از فروشندگان اینستاگرام این است که برای ارسال درخواست از پیامک واضح، مختصر و متنی استفاده کنند.

وی با ابراز نارضایتی از مشتریانی که بارها و بارها از کالای خود انبار کرده اند اما خرید نمی کنند، گفت: . “دادن.


ضمانت بازگشت کالا و سابقه فروشگاه اولویت دار برای خرید آنلاین

زهرا دات آر در خصوص خرید اینترنتی گفت: دو بار برای من پیش آمده که کالایی که سفارش داده ام با کالایی که دریافت کرده ام مطابقت نداشته باشد و حتی در یک مورد فروشنده نه تنها پاسخ مناسبی به اعتراض من نداده بلکه من نیز مسدود شده توسط صفحه اینستاگرام فروشنده و غیره. “من دلیل خرید شخصی را ترجیح می دهم.

وی افزود: در صورت خرید اینترنتی ترجیح می دهم مشتری دائم فروشگاه یا صفحه ای باشم که حسن کار و حسن شهرت آن به من ثابت شده است و در صورت عدم رضایت مشتری بازگشت کالا تضمین می شود.


بسته بندی مناسب پیش نیاز خرید پستی سالم است

متاسفم. وی در خصوص آسیب دیدن بسته بندی سفارش اینترنتی که از طریق پست دریافت کرده است، گفت: چندین بار اتفاق افتاده که بخشی از بسته بندی به دلیل استفاده بد از جعبه آسیب دیده و یک بار نیز از لفاف مناسب برای محصول ساخته شده است. “، استفاده نشده است و متأسفانه منجر به آسیب دیدن محصولی که من سفارش داده بودم، شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید