تسلیم چوپانان به قیمت های وسوسه انگیز دلالان برای خرید دام/کشف بیش از 4 هزار دام زنده قاچاق در هرمزگان


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886441

مرزهای کشور هر روز شاهد قاچاق احشام است و نیروی انتظامی و مرزبانی تلاش زیادی برای جلوگیری از قاچاق دام انجام می دهند که در این موضع گیری قابل تقدیر است. اما به نظر می رسد این اقدامات کافی نیست و برای جلوگیری از آن نیاز به عزم جدی و همدلی همه مسئولان مسئول در امر قاچاق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ خوردن و خوردن غذا یکی از نیازهای طبیعی موجودات زنده است که همه موجودات زنده به صورت روزانه یا شبانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

مردم همچنین به دنبال بهترین تغذیه برای سلامتی، رفاه و بقای خود هستند. یکی از بهترین غذاهایی که از گذشته های دور در سفره های ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و برای تهیه انواع غذا از آن استفاده می شود گوشت گوسفند است.

گوشت گوسفندی با دارا بودن خواص فراوان از جمله آهن، کلسیم، پروتئین و سلنیوم دارای مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و تکه ای از آن انرژی و قدرت زیادی دارد.


c9a7e87d 9a83 48ed 9241 8b211749fc06 خبر خاکستری


وقتی گوشت تبدیل به یک غذای لوکس می شود

امروزه گوشت گوسفندی به دلیل گرانی به یک غذای لوکس تبدیل شده و رفته رفته از سفره خانواده های متوسط ​​و ضعیف جامعه حذف می شود اما از سوی دیگر بازار قاچاق آن در خارج از مرزها رونق و افزایش پیدا می کند.

برخی از روستائیان که بزرگترین دارایی آنها احشام است، وسوسه پیشنهادهای دلالان دام می شوند و دام های خود را به آنها می فروشند و اگر دلالان هر راس دام را به قیمتی بین 2 تا 3 میلیون خریداری کنند، از قاچاق به خارج از کشور درآمد هنگفتی به دست می آورند. .


4bb2eb8d 9c8f 4311 a787 cc68a61cb7a8 خبر خاکستری


مرزهای کشور هر روز شاهد قاچاق حیوانات است

مرزهای کشور هر روز شاهد قاچاق احشام است و نیروی انتظامی و مرزبانی تلاش زیادی برای جلوگیری از قاچاق دام انجام می دهند که در این موضع گیری قابل تقدیر است. اما به نظر می رسد این اقدامات کافی نیست و برای جلوگیری از آن نیاز به عزم جدی و همدلی همه مسئولان مسئول در امر قاچاق است.

برخی کارشناسان معتقدند گرانی خوراک دام باعث افزایش قاچاق شده و برخی دیگر تفاوت قیمت آن در داخل و خارج از مرز باعث افزایش قاچاق دام شده است. فعلاً هر چیزی که علتش بوده باید حذف شود تا گوشت قرمز مثل قبل به سفره ایرانی ها برگردد.

هرمزگان به عنوان یک استان مرزی، روزانه شاهد قاچاق احشام از طریق خلیج فارس و عمان است، به طوری که هر روز اخبار زیادی از تلاش شجاعانه پلیس، مرزبانی و سپاه برای جلوگیری از قاچاق دام از همه کشورها به گوش می رسد. این در حال افزایش است.

حیواناتی که از ولایات و روستاهای همچوار خریداری شده و با قایق و لنج به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند. برخی از آنها در نهایت بر سر سفره اعراب خلیج فارس گذاشته شد و برخی از آنها به دلیل آزار و اذیت یا بد آب و هوا در دریا گم شدند.

در دولت کریمه مردم از مسئولان انتظار دارند که مشکل قاچاق دام را به صورت اساسی حل کنند و تنها به اقدامات سطحی و تهاجمی بسنده نکنند و همانطور که در بخش های مختلف شاهد اقدامات عمیقی بوده ایم. می تواند با افتخار از این مشکل بیرون بیاید.


133141c2 552f 4b21 9c54 2726bb0df566 خبر خاکستری


عدم انتقال بیش از 4 هزار دام زنده توسط قاچاقچیان گاو

سردار جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی استان و کنترل سایر محورهای اصلی و فرعی و مبادی ورودی و خروجی شهرستان استان از ابتدای امسال در موضوع قاچاق احشام، 174 دستگاه خودروی سبک و 4 هزار و 527 دام زنده در جریان شناسایی و توقیف از این دامدار کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این راستا در چهار ماهه نخست امسال 178 قاچاقچی احشام شناسایی و توقیف، 199 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی استان ارزش مالی احشام مسروقه کشف شده در مدت مذکور را برابر با نظر کارشناسان اقتصادی 180 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید