اعلام اسامی ساختمان های پرخطر تهران توسط دادستانی کل کشور /تعداد ساختمان های خطرناک از 129 به 93 کاهش یافت/ از ساختمان اداری پارک ارم و شرکت تولید دارو به بیمارستان شهدای یافت آباد و بهداری فیاض بیمارستان بخش در لیست پرخطر

اعلام اسامی ساختمان های پرخطر تهران توسط دادستانی کل کشور /تعداد ساختمان های خطرناک از 129 به 93 کاهش یافت/ از ساختمان اداری پارک ارم و شرکت تولید دارو به بیمارستان شهدای یافت آباد و بهداری فیاض بیمارستان بخش در لیست پرخطر

غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کل کشور گفت: 129 ساختمان خطرناک از نظر عیوب اطفای حریق که با پیگیری قضایی از دادسرای تهران توسط سازمان آتش نشانی به دادسرا معرفی شد. دفتر و همکاری بخشهای مختلف اجرایی و مالکین. این ساختمان ها ایمن سازی شدند و در نتیجه از 129 ساختمان به 93 ساختمان کاهش یافت.

معاون دادستان کل کشور گفت: پس از انتشار فهرست 93 ساختمان خطرناک تهران از نظر اطفای حریق، با تایید مرکز تحقیقات وزارت راه، نتایج ارزیابی تلفیقی ایمنی ساختمان های خطرناک در تهران اعلام شد.

غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کل کشور گفت: 129 ساختمان خطرناک از نظر عیوب اطفای حریق که با پیگیری قضایی از دادسرای تهران توسط سازمان آتش نشانی به دادسرا معرفی شد. دفتر و همکاری بخشهای مختلف اجرایی و مالکین. این ساختمان ها ایمن سازی شدند و در نتیجه تعداد آنها از 129 به 93 ساختمان کاهش یافت.

وی افزود: برای هر یک از این ساختمان ها پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده و با همکاری سازمان مدیریت و پیشگیری شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی اقدامات قانونی در حال انجام است.

ترکی گفت: لیست اولیه ارسالی از سوی سازمان آتش نشانی تنها از نظر صلاحیت اطفای حریق و فنی آن سازمان بوده و ارزیابی خطری نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی سازه بر عهده کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی است، لذا بر اساس دستورالعمل نظارت و ارزیابی وزیر کشور، کارگروهی تشکیل شد. چند تن از کارشناسان ساختمان ها و مراکز فوق از نظر مقاومت سازه ای و سایر دستورالعمل های بازدید و پس از جمع بندی نظرات کارشناسان مختلف در مرکز تحقیقات ساختمانی وزارت راه، نتایج ارزیابی تلفیقی ایمنی از سوی وزارت راه اعلام شد. تعیین درجه خطر برای این ساختمان ها .

ترکی تصریح کرد: بر این اساس از بین 93 ساختمان خطرناک، 38 ساختمان بر اساس نتایج ارزیابی تلفیقی ایمنی (آتش سوزی و سازه) از نظر درجه خطر دارای وضعیت پرخطر هستند. در نتیجه سایر ساختمان های ذکر شده در لیست منتشر شده از نظر ایمنی سازه ای و یکپارچه در وضعیت کم خطرتری قرار می گیرند.

معاون حقوقی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کل کشور تصریح کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری مدیریت شهری و سایر نهادهای ذیربط موظف به اجرای اقدامات و اقدامات قانونی لازم با توجه به وضعیت بحرانی شهر است. هر یک از این ساختمان ها را بیاورید و نتیجه را به مردم اطلاع دهید.

با توجه به اهمیت حفظ جان و سلامت شهروندان، لازم است سازمان مدیریت بحران و مدیریت شهری ضمن اطلاع رسانی شفاف، اقدامات اجرایی عاجل اتخاذ و اجرا کنند.

لیست 38 ساختمان در معرض خطر بالا از نظر ساخت و ساز و حفاظت در برابر آتش بر اساس ارزیابی ایمنی جامع در زیر آمده است.

اسامی ساختمان های بلندمرتبه خطرناک و پرخطر بر اساس نتایج یک ارزیابی جامع ایمنی:

پارک ارم (اداری)

ساختمان ذوب آهن

گذر کویتی از انقلاب

تئاتر نپتون

شرکت جار

کارواش قنبرزاده

انبار کارگران

ذخیره سازی روغن موتور جابری

پاساژ آلومینیومی (تجاری – اداری)

سرای وحید

خانه حاج ملا علی

سرای سید ولی

سالن رویداد

کارت شرکت

سرای مشیر هلوت

گردنه رضوی

سرای میرزا اسماعیل

گذرگاه فیله برای حمام

بیمارستان جانبی

پاساژ آمین

یک متن آموخته شده

پاساژ و سینمای اروپا

پاساژ هتل بزرگ

گردنه صفویه

اداره ثبت اسناد و املاک پیروزی

بیمارستان فجر

بازار گل شهید محلاتی

بازار گل امام رضا

گاراژ دانش

پرسی

گاز اداری

شرکت ایران دارو

تولید دارو

انبار 88 (سایر)

پاسساز زنجانی

بیمارستان شهدای یافت آباد

بیمارستان شهید فیاض بخش پزشکی

بیمارستان شهید فیاض، ولسوالی انبار سوله

سازمان فعالیت اکتسابی – اداری

دیدگاهتان را بنویسید