افتتاحیه کتاب شهید نوشته فیاض بخش/شهید سلیمانی نمونه واقعی اخلاص بود.

ساعت: 21:41
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921999

مراسم بزرگداشت مقام شهادت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و افتتاحیه کتاب «شهید» نوشته محمدتقی فیاض بخش امروز چهارشنبه 23 آذرماه در محل شهدای مدافع حرم برگزار شد. مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانا، در ابتدای این مراسم سردار محمد شیرازی رئیس کابینه نظامی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی را باید از زبان بزرگانی چون رهبری جست وجو کرد، گفت: که رهبری بعد از شهادت ایشان در را برای صحبت در مورد ایشان و نکات ایشان باز کردند، این کاملا گویاست و شما می توانید شهید سلیمانی را از بین همه آنها بشناسید.
سردار شیرازی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند شهید سلیمانی مدرسه است، شهید سلیمانی مدرسه است، راه است و مدرسه دانش آموز است.
سردار شیرازی ادامه داد، شهید سلیمانی از منطقه کرمان به عنوان بسیجی به جبهه های دفاع مقدس رفت و همزمان به عنوان فرمانده گردان و سپس به عنوان فرمانده لشکر تارولا انتخاب شد. واقعاً کارها انجام شده است، اما کار چندانی انجام نشده است، اما کار زیاد است، واقعاً زندگی هر سربازی که در جنگ و جبهه شرکت کرده، یک عمر شهید بوده و چه برگردند. هر روز حضورشان پر از درس است و این نکته ای است که باید به آن اشاره کرد.
رئیس کابینه نظامی مقام معظم رهبری با توجه به اینکه شهید سلیمانی مانند سایر فرماندهان همیشه در خط مقدم ارتش در دفاع مقدس بود که در آن سالها و در زمان حج در اوج خود بود ادامه داد. قاسم به آنجا رفت، مشکل جوانان آنجا را بیکاری دانست و با همکاری تهران و بازگشت به منطقه و صحبت با سران آنجا این کار را ادامه داد به گونه ای که همه اشرار یکی یکی آمدند و تحویل گرفتند. اسلحه هایشان به سردار.
یکی از خدمات دیگر حاج قاسم خدمت واقعی به خانواده شهدا بود و بی شک این ارتباط دو طرفه بود و خانواده شهدا نیز به حاج قاسم عشق می ورزیدند و این مسلمانان منطقه بودند که دست به کار شدند. شکلی متفاوت با تلاش حاج قاسم.
سردار شیرازی افزود: یکی از شیوه های کاری و اخلاقی حاج قاسم این بود که هیچ گاه روش، نظر و راهبرد کارشناسی خود را به دیگران دیکته نمی کرد و با ارتباط با مسئولان کشورهای دیگر و با هوشمندی و صمیمیت سعی در بررسی مشکلات منطقه داشت. ایشان تخصص خود را ارائه کردند و آنها هم آن نظرات را خریدند، اخلاص شهید سلیمانی کاملاً واقعی بود.
در ادامه مراسم محمدتقی فیاض بخش نویسنده کتاب شهید با اشاره به اینکه همه آزادی خواهان و دلواپسان آزادی انسان به نحوی در اثر شهادت سردار سلیمانی مجروح شده اند از آنان خواست با خانواده وی ابراز همدردی کنند. ملت ایران و اکنون در آن هستیم در سومین سالگرد شهادت سردار همه برای ادای احترام اینجا گرد هم آمده ایم.
فیاض بخش افزود: همه به دنبال این هستند که چگونه به شهادت برسند؟ اگر فقط در مجاهدت قائل به شهادت باشیم، گروه کثیری از امت اسلامی حسرت این موفقیت و بسیاری از مسائل دیگر از این قبیل را خواهند داشت که در کتاب برایشان توضیح داده ام.
نویسنده کتاب شهید ادامه می دهد: در فرهنگ دینی ما باید توجه کنیم که شهادت چیست، با هر شهیدی که بمیرد چه موجی در جامعه ایجاد می شود، خداوند در قرآن کلمه شهید را ابتدا برای خود به کار می برد که ما به زودی آیات خودمان را به شما نشان خواهیم داد و آیا این کافی نیست که خدا بالاتر از همه سؤالات شهید است؟ خداوند در مرتبه دوم برای پدر و مادر معین و شخصاً برای پیامبر کلمه شهید را به کار می برد و عمدتاً بحث شهود بر اساس ترتیب حضور شکل می گیرد و این نکته مهمی است که سعی کرده به آن اشاره کند. کتاب.

دیدگاهتان را بنویسید