شهید سلیمانی؛ حاج قاسم جهانی مظهر بارز بصیرت و اخلاق و اخلاص بود

ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797538

سلمان سیستان و معاون هماهنگ کننده سپاه در بلوچستان گفت: نگاه حاج قاسم جهانی بود؛ به همین دلیل همه او را دوست داشتند و به او گوش می دادند، اگر می خواهیم راه سردار دل ها را ادامه دهیم باید از این الگو برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سردار عوادعلی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در همایش استانی شعر، سرود و خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ملی سرلشکر حاج قاسم میرحسینی این دو شهید بزرگوار و شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام گفت: : و بلوچستان مظلوم هستند اما شهید میرحسینی مظلومتر از شهدای دیگر است. در جای دیگر باید از فرصتی که امسال برای تقدیم این شهید به وجود آمده استفاده کنیم.

وی که از همرزمان شهید سلیمانی بود با اشاره به ویژگی های شخصیتی این شهید والامقام گفت: حاج قاسم معلم مکتب اسلام، قرآن و ائمه اطهار (ع) و از بهترین شاگردان بود. از ائمه انقلاب از نظر ایمان به توحید. کسى که به خدا ایمان دارد، از دیگران نترسد و در جهت مصالح و هواى نفس خود قدم بر ندارد.

فکیری گفت: سردار سلیمانی عاشق اسلام ناب، ضد صلح، عدالت خواهی، مجاهدت، علوی و حسینی و حامی محرومان بود.

وی با بیان اینکه معنویت بالاترین رکن دین است، افزود: سردار سلیمانی این معنویت را در خود نهادینه کرده است، اخلاص، اخلاق، کار برای خدا و توکل، عبادت و تهجد از دیگر ویژگی های وی است و شیرینی نمازش همچنان در وجود دارد. مال ما هرگز دل به دنیا نداشت، بلکه دنیا را وسیله ای برای رسیدن به کمال آخرت قرار داد، معنویت و سیاست را در هم آمیخت.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با بیان اینکه شهید سلیمانی در بحبوحه میدان نبرد مقید به موازین شرعی بود، افزود: در بحبوحه درگیری عقل و شرع را با هم مخلوط می کند، همه او را دوست دارند زیرا مردم او را بسیار دوست داشتند. ویژگی دوستی با مردم و ایمان به مردم در همه صحنه ها دیدنی بود، برای او فرقی بین مسلمان و غیر مسلمان نبود.

وی افزود: حاج قاسم شدیداً به عدالت اجتماعی اعتقاد داشت و به همه درباره حقوق بشر هشدار می داد. در مورد حقوق مظلومان در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و جاهای دیگر، بسیار تلاش کرد و آنها را دوست داشت، دوست داشت، بسیار دشمن بود و نقاط قوت و ضعف دشمنان را می شناخت.

فقیری با بیان اینکه شهید سلیمانی عاشق شهادت بود و جان خود را فدای شهادت کرد، گفت: نگاه حاج قاسم جهانی پس همه او را دوست داشتند و گوش می دادند، اگر می خواهیم راه سردار دلا را ادامه دهیم باید به الگو نگاه کنیم و کوته فکری، مقاومت و استقامت، صبر و استقامت در برابر مشکلات، علاقه زیاد به مطالعه و شعر از دیگر ویژگی های شهید قاسم سلیمانی است.

حاج قاسم سلیمانی شهید بصیرت بود

علی باکنژاد فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: حاج قاسم سلیمانی شهید بصیرت بود. ما آن را خوب نخواندیم و به دیگران منتقل نکردیم، باید در این زمینه مراقب باشیم.

وی افزود: در سال 88 بعد از انتخابات اتفاقی در کشور افتاد، عده ای آمدند طرح تقلب را مطرح کردند و بعد اتفاقات دیگری افتاد، یکی از کاندیداها در شب شمارش آرا اعلام پیروزی کرد، فردای آن روز آنها را اعلام کردند. بیانیه دادند و در خیابان ها قیام کردند، به اموال عمومی و پایگاه های بسیج آسیب رساندند و به حسینیان داغدار توهین کردند.

بیکنژاد افزود: حتما دست دیگری در این حوادث بوده و سناریو را از قبل آماده کرده اند در حالی که در جمهوری اسلامی ایران احتمال تخلفات انتخاباتی بسیار اندک است اما این موضوع را بهانه ای برای اهداف خود قرار داده اند. . «تعداد زیادی از مظلومین و کسانی که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارند قربانی چنین عذرخواهی شدند و کشور ما ماه ها درگیر این ماجراست.

وی گفت: بسیاری از این افراد در 18 دی به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و حماسه ای خلق کردند که اگر اسمش را انقلاب دوم بگذاریم اغراق نمی کنم، آمدند و با آرمان های انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند. آنها همه اتهامات را رد کردند.

بیکنژاد با اشاره به خاطره آن روزها گفت: باید سعی کنیم غفلت نکنیم، یادی از چنین روزهایی اگر این اتفاق بیفتد ممکن است دوباره اتفاقی بیفتد و دچار مشکل شویم.

باید بگویم؛ در پایان این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، جمعی از شاعران و مداحان سیستان و بلوچستان به قرائت اشعاری در وصف و مدح شهید قاسم سلیمانی و شهید قاسم میرحسینی پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید