خدایی بودن از ویژگی های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود / حاج قاسم خالصانه کارهایی انجام داد که دنیا را شگفت زده کرد

ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794922

رئیس بنیاد تاریخ و تحقیقات انقلاب اسلامی:

رئیس بنیاد پژوهش های تاریخی و دایره المعارف انقلاب اسلامی با بیان اینکه خدایی بودن بزرگترین ویژگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: شهید سلیمانی آزاد شد و خود را ندید چون خدایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدحمید روحانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی های بسیاری از جمله شجاعت، بصیرت و بصیرت بود، اما خدایی بودن ویژگی بارز و مهم او بود که باعث ماندگاری این شهید عزیز شد و او را به عنوان اندیشه، الگو و الگوی تاریخ معرفی کرد. ایران او را جاودانه کرد. .

وی با بیان اینکه خدایی بودن بزرگترین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی آزاد شد و خود را ندید چون خدایی شده بود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: از آنجایی که شهید سلیمانی خدایی است او را قادر می سازد در این راه به کشور و ملت خود خدمت کند و قلم، گام ها و اندیشه های شهید سلیمانی در ایمان و اخلاص و فقط برای خدا متحد است.

* شهید سلیمانی با اخلاص خود کارهایی انجام داد که دنیا را شگفت زده کرد

رئیس بنیاد تاریخ و پژوهش انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی برای خود ندید و قدمی برنداشت و هر کاری کرد برای خدا و ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه انسان وقتی خدایی می شود نمی تواند ملت را به یاد بیاورد و برای ملت کار نکند، گفت: هر چه عشق به خدا در دل انسان ریشه دوانده باشد، محبت ملت در او بالا می رود.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با پاکدامنی، خود محوری و خداباوری با اخلاص خود توانست این حرکت و حماسه را بیافریند و کارهایی انجام دهد که دنیا را به شگفتی وا دارد.

* شهید سلیمانی در جوار خداست، عاقلانه حرکت می کرد

رئیس بنیاد تاریخ و دایره المعارف انقلاب اسلامی، درایت را دومین ویژگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواند و گفت:

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی انسان بسیار عاقلی بود، خاطرنشان کرد: عقل و درایت این شهید والامقام به او اجازه داده تا کارهای بزرگ، خارق العاده، استثنایی و خارق العاده انجام دهد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه عقلانیت موضوع بسیار مهمی است که به دست هرکسی نمی رسد، گفت: این یعنی خدایی شدن و حرکت عاقلانه هم کار ساده ای نیست و چون حرکت شهید سلیمانی برای خدا بود طبق قولی که خداوند در قرآن کریم او را به درستی هدایت کرده است (مَن جاهد فینا لَنَهدینّهُم سبُلنا).

* شهید حاج قاسم سلیمانی، یک فکر همیشه زنده است

وی اعلام می کند: حرکت و جهاد و تلاش شهید سلیمانی برای خدا بود و به همین دلیل خداوند نیز او را به راه راست هدایت کرد و این شهید بزرگوار همیشه چراغی از نور الهی در برابر خود می دید و بر اساس آن حرکت می کرد.

حجت الاسلام روحانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی دارای صفات استثنایی و منحصر به فردی بود که در افراد کمی دیده می شود و سردار شهید سلیمانی همیشه زنده است چون یک فکر بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دایره المعارف انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفتند اما نتوانست ذهن او را بگیرد، گفت: تفکر شهید سلیمانی در جامعه حاکم است و جایگاهی دارد. در قلب مردم

* مقاومت رمز موفقیت شیعه در طول تاریخ بوده است

وی در خصوص لزوم تداوم گفتمان مقاومت گفت: اصولا دین مبین اسلام با مقاومت آغاز و پیش رفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) مقاومت را پشت سر گذاشت و با مصائب و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) و سپس در زمان اهل بیگ نبوت و امام، همه ائمه در شما مظلوم بودند، اما مقاومت کرد و تسلیم نشد.

حجت الاسلام روحانی گفت: شیعیان آل محمد(ص) به جرز رفتند و زنده به گور شدند اما هرگز حاضر به دست کشیدن از مقاومت نشدند.

* دست از مقاومت بردارید، نتیجه چیزی جز تحقیر نیست

رئیس بنیاد تاریخ و دایره المعارف انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقاومت رمز موفقیت شیعه در طول تاریخ بوده است، افزود: امروز هم اگر دست از مقاومت برداریم به معنای دست کشیدن از پیامبر(ص) است. ) و ائمه».

وی با تاکید بر اینکه مقاومت چیزی است که می تواند ما را سربلند نگه دارد، گفت: امام خمینی (ره) نزدیک به 15 سال در نجف و استواری ایستادگی و ایستادگی کردند و بدین ترتیب مقاومت توانسته رژیم پهلوی را نابود کند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه مقاومت رمز موفقیت شیعه است، گفت: تا زمانی که مقاومت است، قدرت، عزت و استقلال حاکم است و اگر روزی خدا نخواهد دست از مقاومت برداریم، اطاعت و ذلت است. ذلت و ذلت شکست و اسارت استکبار جهانی به نفع کسی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید