حاج قاسم سلیمانی نظریه خاورمیانه جدید را باطل کرد/ حاج قاسم سلیمانی سازنده امنیت در منطقه خاورمیانه بود

ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921948

در میزگرد موج رسا موضوعات مختلفی در خصوص شخصیت و شایستگی های حاج قاسم در جبهه مقاومت مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی رهبر جبهه مقاومت، میزگرد بررسی شخصیت و شایستگی های حاج قاسم سلیمانی در دفتر پایگاه اطلاع رسانی موج رسا برگزار شد.

حاج قاسم معادلات دشمنان را به هم می زند

امیر حسین محمدی با ادای احترام به شهدای فرودگاه بغداد به ویژه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: همانطور که انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در توسعه جهان و به ویژه جهان اسلام می دانیم. این یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که موفقیت آمیز بوده و اعمال وزن این انقلاب، تشکیل جبهه مقاومت در منطقه به ویژه تشکیل این جبهه علیه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا است که انجام فعالیت های ضد بشری در منطقه.

وی با بیان اینکه حضور حاج قاسم سلیمانی در منطقه و کارهایی که انجام داده اند در دو قسمت قابل بررسی است، گفت: اولین قسمت مهم و راهبردی مدرسه حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان توانستند سازماندهی خاصی بسازند. در گروه های مقاومت

مسئول ستاد بین المللی بسیج استان زنجان با اشاره به سازماندهی بسیار جدی نیروهای حزب الله لبنان و عراق تصریح کرد: این سازماندهی نیروها و تبدیل ملت های مسلمان به جبهه متحد در مقابل دشمن نقطه عطفی در حوزه فعالیت حاج قاسم سلیمانی.

وی با بیان اینکه دومین نکته ای که فعالیت های حاج قاسم را برجسته می کند، حضور و فعالیت ها و شخصیت جهادی و فعال حاج قاسم از ویژگی های بارز حاج قاسم در محور مقاومت است، ادامه داد: حضور فعال و جهادی است. حاج قاسم در منطقه دوست خود را بساز و دشمن بداند که حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین و مهمترین فرماندهان نظامی جهان است.

محمدی با بیان اینکه به گفته دشمن در اندیشه رهبری و در عملکرد حاج قاسم سلیمانی معادلات دشمنان را بر هم می زنند، تصریح کرد: به گفته هیلاری کلینتون و ترامپ شاهد هستیم که داعش در دوران دفاع مقدس توسط آنها ساخته شده است. منطقه و دارند این معادله را به هم می زنند و تئوری خاورمیانه جدید حاج قاسم سلیمانی بود.

ac00813b 3052 460a b8f6 ad40e0097437 خبر خاکستری

دست پنهان و آشکار اروپا و آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی

وی با بیان اینکه چراغ سبز ترور حاج قاسم سلیمانی صرفا در دست و تصمیمات آمریکا نبوده است، ابراز داشت: چراغ سبز دولت های اروپایی و لابی رژیم صهیونیستی در ترور حاج قاسم نقش موثری داشت. قاسم که دولت آمریکا مسئولیت این قتل را به عهده گرفت و این قتل ناجوانمردانه را انجام داد.

یک مقام مسئول در ستاد بین المللی بسیج استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با نیرویی در منطقه می جنگید که با همه جنگ های اخیر و جنگ های صد سال اخیر متفاوت بود، خاطرنشان کرد: آنچه این جنگ را سخت می کند این است که این جنگ ها در کشورها انجام می شد. اسلامی بود و این مسلمانان بودند که کنار هم ایستادند.

وی با بیان اینکه جنگ فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن در منطقه موفق شد نوعی اسلام افراطی و نادرست را در منطقه گسترش دهد، تاکید کرد: مبارزه حاج قاسم در این کشورها هم در عرصه فکر و هم در عرصه سخت بود.

محور مقاومت محدود به میدان نبرد نیست

فاطمه نادری با بیان اینکه وقتی از محور مقاومت صحبت می کنند بیشتر به یاد صحنه نظامی می افتند در حالی که این مبارزه ابعاد مختلفی دارد و همه این ابعاد حتی مانع عقیدتی این محور را باید در نظر گرفت، اظهار داشت: حاج قاسمی که او که مایه افتخار جهان اسلام است، شاگرد مکتب اسلام به شمار می رود.

وی تصریح کرد: سازمان منافقین و حزب توده در اوایل انقلاب به دنبال این بودند که ذهن جوانان و ایدئولوژی آنها را مخدوش کنند و اگر مناظره و بحث و گفت و گو از سوی افرادی مانند علامه مصباح نبود حتما موفق می شدند. .

6600a015 26d5 4e70 81bb ecb1971af017 خبر خاکستری

مسئول واحد خواهران ستاد بین المللی بسیج دانش آموزی استان زنجان با بیان اینکه درگیری نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه های فرهنگی و عقیدتی با لیبرالیسم غربی است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: جنگ یک جنگ ترکیبی و در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در لبنان شاهد بودیم که تحریم های سوخت و انرژی اعمال شد که با اطلاعات حزب الله لبنان و در تامین سوخت از ایران این تحریم ها خنثی شد، تصریح کرد: تحریم های اقتصادی توسط دشمنان برای ایجاد نارضایتی مستقل ایجاد می شود. کشورهایی که در دولت ها هستند. که مخالف نظام لیبرال ها هستند، انجام می شود.

نادری گفت: امروز شاهدیم که فشار اقتصادی بر لبنان تشدید شده است تا دولتی حامی آمریکا و عربستان بر سر کار بیاید.

فعالیت جبهه مقاومت در عرصه سازندگی در کشورهای عضو محور مقاومت

وی هدف امپریالیسم جهانی را منزوی ساختن کشورها از محور مقاومت از طریق محور غربی یعنی محور عربی-یهودی عنوان کرد و افزود: پیروزی های به دست آمده در این محور منجر به شکل گیری تمدن اسلامی می شود.

مسئول واحد خواهران قرارگاه بین المللی بسیج استان زنجان با بیان اینکه محور مقاومت محدود به عرصه نظامی نیست و حتی حوزه غیرنظامی را نیز شامل می شود، ادامه داد: پس از جنگ 33 روزه لبنان که 1200 نفر در آن حضور داشتند. کشته شدند، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و پل ها ویران شدند. حاج قاسم سلیمانی به شهید شاطری گفت که کار ساخت و ساز و مرمت را در لبنان آغاز کند.

وی اظهار داشت که در آن زمان حتی کلیساها حتی بهتر از قبل بازسازی و ساخته شدند. شهید شاطری به محور سوریه رفت و در آنجا نیز شاهد تحولات غیرنظامی برای رسیدن به اهداف جبهه مقاومت بودیم. که در واقع الهام بخش این محور هستند.

نادری تصریح کرد: از دیگر مصادیق گفتمان اصیل اسلام ناب محمدی در جهان باید به شیعیان افغانستان و پاکستان اشاره کرد چرا که آنها در جبهه های عراق و سوریه می جنگند در حالی که کیلومترها با سرزمین جغرافیایی خود فاصله داشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان گفتمان مقاومت به صحنه نظامی محدود نمی شوند، تصریح کرد: دیپلماتی که حاضر به سازش و نادیده گرفتن حقوق این افراد نیست، دانشجویی تبیین کننده اقدامات محور مقاومت در جامعه، اقتصاددان. که تلاش می کند تا تحریم ها علیه محور او از اعضای جبهه مقاومت باشد.

مسئول واحد خواهران قرارگاه بین المللی بسیج دانش آموزی استان زنجان با بیان اینکه حاج قاسم در شرایط سخت و جنگ و بحران توانسته است توانایی های خود را به روز کند و جهشی داشته باشد، افزود: حاج قاسم سلیمانی سهم بسزایی داشته است. به معیشت مردم از طریق گسترش روابط با کشورهای محور مقاومت و کشورهای تحریم شده این کار را انجام دادند زیرا توسعه تجارت مستلزم ایجاد حیاط امنیتی بود که او ایجاد کرد.

وی بیان می کند: طبق اندیشه حاج قاسم، دستور همه فاتحان پیروی از ولایت فقیه است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر غزه

الهه هادئی نژاد با تبریک و تسلیت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر بخواهیم در مورد محور مقاومت یا جبهه مقاومت یا حاج قاسم سلیمانی صحبت کنیم باید زمان زیادی و حتی یک سال صرف کنیم. خیلی کوتاه است.

وی با بیان اینکه سخنانی که در مورد حاج قاسم گفته می شود قطره ای از دریای حاج قاسم است گفت: حاج قاسم توانست با ورود به محور مقاومت کشورهای ایران، عراق، لبنان و سوریه را در یک جبهه متحد کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی پیام نور زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی توانست با قدرت داخلی از کشورهای مظلوم که تنها سلاح آن در مقابل آمریکا و صهیونیست ها سنگ بود، جبهه مقاومت را بسازد و تجهیز کند، اظهار داشت: اگر الان بود. رژیم صهیونیستی به غزه حمله می کند و غزه به عنوان یک جغرافیا و منطقه کوچک، صهیونیست ها را به وحشت می اندازد، به گونه ای که درگیری ها بیش از 48 ساعت قبل از غزه طول نمی کشد.

4b20cebe 3fd4 4d11 8adb 8f41a5b72122 خبر خاکستری

نقش حاج قاسم به عنوان سازنده امنیت در منطقه

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی نه تنها در کشور خودمان ایران، بلکه در کل منطقه امنیت آفرین بود و با تفکرات نظامی و قدرت، ریسک پذیری و مسئولیت پذیری خود توانست واقعاً خالق امنیت باشد. امنیت در کل منطقه خاورمیانه

هادی نژاد هدف آمریکا را تبدیل عراق و سوریه به گاو نقدی مانند سایر کشورها عنوان کرد که با رشادت های سردار سلیمانی این سیاست آمریکا شکست خورد و تصریح کرد: دلیل نفرت آمریکا از حاج قاسم و کشتار آنها به شرح زیر است. .

وی کمک به ملت های مظلوم را یکی از مهم ترین وجوه ممتاز مکتب حاج قاسم عنوان کرد و گفت: حدود سه سال است که از حضور فیزیکی حاج قاسم محرومیم اما باید ادامه دهیم. برای همیشه این فرهنگ را در میان مردم ایران و دیگر آزادی خواهان زنده نگه دارید و نگذارید این فرهنگ فراموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید