شهید سلیمانی حلقه محور مقاومت حاج قاسم بود/مقابله با طرح خاورمیانه جدید

ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921823

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سومین سالگرد شهادت سرداران پیروزی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قرار بود روز جمعه سید حسن نصرالله سخنرانی کند، اما دفتر روابط عمومی حزب الله لبنان طی بیانیه ای اعلام کرد که این سخنرانی به دلیل بیماری وی لغو شده و وی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سخنرانی خواهد کرد. ابومهدی المهندس روز سه شنبه.

این بیانیه روابط عمومی حزب الله باعث شد تا برخی رسانه های عربی ضدمقاومت به ویژه رسانه های سعودی و صهیونیستی به شایعه سازی درباره وضعیت سلامتی دبیرکل حزب الله لبنان بپردازند اما دبیرکل حزب الله لبنان امشب با سخنرانی به این شایعات پاسخ داد. (سه شنبه) جنجال رسانه ای درباره سلامتی وی پایان یافت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به همین مشکل اشاره کرد و گفت برخلاف آنچه رسانه های عربی و یهودی در مورد سلامتی وی گزارش کرده اند، حال او خوب است.

دبیرکل حزب الله افزود: الحمدلله هیچ مشکلی و دلیلی برای نگرانی ندارم و از 30 سال پیش آلرژی دارم. وقتی سید عباس موسوی به شهادت رسید به خاطر این شرایط در بستر بودم. به همین دلیل از همه علاقمندان و علاقه مندان به خاطر ایجاد نگرانی و نگرانی در این زمینه پوزش می طلبم.

وی در ادامه سخنان خود که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سرداران پیروزی ایراد کرد، ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برجسته کرد و گفت: حاج قاسم همان طور که نصیحت می کرد، سرباز ولایت بود. دیگران انجام دهند. حاج قاسم با هماهنگی محور مقاومت به مدت دو دهه توانست با توطئه ها و سناریوهای آمریکایی مقابله کند.

سید نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به سناریوی «خاورمیانه جدید» آمریکا اشاره کرد و گفت: نقشه آمریکا در منطقه تلاش برای سلطه و هژمونی و چنگ زدن به ثروت های منطقه از جمله نفت و گاز است. اولین چیزی که شهید سلیمانی و سایر فرماندهان و شهدا با آن مواجه شدند، اولین نسخه از طرح خاورمیانه جدید در لبنان و فلسطین بود.

وی با بیان اینکه حادثه 20 شهریور انگیزه آمریکا برای ورود به افغانستان، عراق و نزدیک شدن به ایران و سوریه بود، گفت: این اتفاق نیفتاد و در اینجا نقش شهید بزرگوار سلیمانی مشخص است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: محور اصلی طرح آمریکا در منطقه این است که اسرائیل پایگاه نظامی منطقه و پاشنه آشیل آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: یکی از برنامه های آمریکا در زمان بوش پسر و قبل از مطرح شدن چهره شهید سلیمانی در میدان جهاد حمله به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، ایران بود. ، لیبی، سودان و سومالی.

وی در ادامه گفت: اولین برنامه آمریکا اشغال افغانستان و سپس اشغال عراق و سوریه بود، اما تقویت مقاومت مردم عراق، آمریکا را مجبور کرد تا با دولت آن کشور توافقنامه ای برای خروج نیروهایش از خاک عراق امضا کند.

نصرالله گفت: مقاومت عراق آمریکایی ها را شکست داد و آنها را مجبور به عقب نشینی از عراق و تغییر چهره منطقه کرد. کسانی که مقاومت را در عراق آغاز کردند گروه ها و جریان ها هستند و حاج قاسم با ابومهدی المهندس آموزش و برنامه ریزی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه سوریه و ایران در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کرده اند و مقاومت عراق عملیات بسیار خوبی را علیه نظامیان آمریکایی انجام داده است، تصریح کرد: اگر سوریه ایستادگی نکند و اراده ای برای مقاومت در عراق وجود نداشته باشد و اگر سلیمانی و مغنیه اگر نبود آمریکا منطقه را اشغال می کرد.

وی ادامه داد: اتفاقی که در جهان عرب افتاد از تونس شروع شد و به سوریه ختم شد که حتی متحدان آمریکا را نیز به وحشت انداخت. بدترین چیزی که در ویرایش دوم پروژه خاورمیانه جدید استفاده شد فرقه گرایی و تفکر تکفیری است.

دیدگاهتان را بنویسید