حاج قاسم مرزهای مقاومت را پشت دیوارهای اسرائیل گرفت / امروز ارتش مقاومت حاج قاسم با توطئه های آمریکا مقابله می کند


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889810

نقش شهید بزرگوار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت به مناسبت روز مقاومت اسلامی؛

سردار سپهبد قاسم سلیمانی نقش بسزایی در مقاومت، بیداری و روشنگری مردم منطقه و سایر کشورهای جهان داشت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد و به معنای واقعی کلمه همواره حامی مستضعفین بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تابستان 2006 بود که رژیم صهیونیستی حمله گسترده و همه جانبه ای را به لبنان آغاز کرد. این جنگ 33 روز به طول انجامید. مردم لبنان در این نبرد 33 روزه ارتش اشغالگر قدس را تحقیر کردند و بار دیگر واژه مقاومت را برای محرومان و مستضعفان جهان تعریف کردند و به همگان یادآوری کردند.
دامنه عملیات اسرائیل در جنگ 33 روزه شامل تمام مناطق جنوبی لبنان در جنوب بیروت بود. شدت و حجم حملات به حدی بود که خسارات زیادی به بار آورد. در روزهای آغازین جنگ، بسیاری از تحلیلگران استراتژیک معتقد بودند که حزب الله لبنان به پایان رسیده است. سید حسن نصرالله که رهبر جنبش مردمی و مردمی حزب الله است با شجاعت و درایت تمام اراده مردم مبارز لبنان را علیه متجاوز دشمن بسیج و هدایت کرد.
کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا، این جنگ را دردهای تولد خاورمیانه خواند که قرار بود خاورمیانه جدیدی از آن متولد شود. خاورمیانه ای که در آن خبری از قدرت های متضاد آمریکا و اسرائیل نباشد. اما به دلیل قدرت نظامی اسرائیل و نوع حمایت و برنامه ریزی عملیات نظامی، جنگ به گونه ای دیگر پیش رفت که آنها تصورش را هم نمی کردند. هر روز که از شروع جنگ می گذرد، اوضاع برای اسرائیل و حامیانش پیچیده تر می شود. اهداف اعلام شده و اعلام نشده جنگ به طور فزاینده ای دست نیافتنی می شوند. شرایط منطقه ای و بین المللی بیش از پیش به ضرر اسرائیل و غرب تشدید می شد. حتی در سرزمین های اشغالی و در جامعه صهیونیستی اوضاع بحرانی شد. تظاهرات ضد جنگ هر روز تشدید می شد و این شرایط حاکمیت و فرماندهی نظامی را تقریباً غیرممکن می کرد. به ویژه اینکه فرماندهی جنگ در طرف مقابل توسط فردی متخصص در جنگ روانی انجام می شد و با شناخت کامل و جامعی که از جامعه صهیونیستی داشت، حملات موشکی مستمر حزب الله علیه مواضع صهیونیست ها را انجام می داد. که تأثیرات روانی بر صهیونیست ها شدیدتر و بیشتر از تأثیرات فیزیکی بود.

afce9440 f03b 4f03 a2c4 d3b2e41f5320 خبر خاکستری

و پس از 33 روز مقاومت در نهایت حضور ایمان به نیروهای حزب الله لبنان و اعتقاد عمیق آنها به وظیفه ای که در مبارزه با دشمن دارند و نیز برتری اطلاعاتی حزب الله لبنان بر عملیات رژیم اشغالگر که باعث شد جنگ به نفع حزب الله لبنان پایان یابد. از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، 23 مرداد ماه را به عنوان روز «مقاومت اسلامی» به مناسبت گرامیداشت کلمه مقدس نامگذاری کرد. “مقاومت” برای همیشه و ماندگار

حفظ عزت و اقتدار ملی ثمره مقاومت است
در این باره مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی امام علی بن ابیطالب (ع) در گفتگو با خبرنگار ایرنا. فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه امروز غزه نیز نماد مقاومت و ایستادگی است، گفت: سنگری که با مقاومت باعث عزت و احترام خود و مردمش شد.
و ادامه داد: مهمترین اثر مقاومت و ایستادگی حفظ عزت و اقتدار ملی است و نتیجه نهایی آن پیشرفت و قدرت داخلی کشور است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش قم با اشاره به اینکه مستکبران در صدد تضعیف اراده و روحیه جوانان هستند، گفت: ملتی که اراده مقاومت و مقاومت نداشته باشد، ناگزیر زندگی حقیرانه خود را زیر دست و پای دشمنان می‌جوید.
کبیری ادامه داد: حضرت آقا دقیقاً همین نکته را اینگونه بیان کردند: «هر حرکتی که نسل جوان احساس کند باید از صحنه مقاومت خارج شود، آن حرکت مستقیم یا غیرمستقیم به آمریکا و نظام استکباری متصل است. اقدام مشترک».
وی تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که با الگوگیری از قله ها و نمادهای مقاومت همچون شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، جوانان و نوجوانان را در مسیر مقاومت و مقاومت تقویت و آگاه کنیم.

78896757 4813 4f13 b649 c2fc27d5565d خبر خاکستری

نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت
همانطور که گفته شد، 23 مرداد روزی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، حزب الله عزت جهان عرب و اسلام را بازگرداند. روزی که رژیم صهیونیستی فروپاشید و بذر مقاومت به ثمر نشست. اهمیت این روز نه در یک واقعه تاریخی و نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که امام خمینی (ره) پایه گذاری کرد و به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ادامه یافت. در واقع مقاومت تنها راه حل مشکل فلسطین و فراتر از آن راه حل اسلام راستین در برابر استکبار است.
اما در این بین شاید تنها فردی که بیشترین تلاش را برای نهادینه کردن مقاومت در بین کشورهای اسلامی و منطقه کرد شهید سلیمانی بود که لقب سیدالشهدای مقاومت را به او دادند. سردار سپهبد قاسم سلیمانی نقش بسزایی در مقاومت، بیداری و روشنگری مردم منطقه و سایر کشورهای جهان داشت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد و به معنای واقعی کلمه همواره حامی مستضعفین بود.
از نقاط درخشان و تلاش های این فرمانده بزرگ می توان به تقویت حزب الله لبنان و گروه های مبارز فلسطینی اشاره کرد که از حضور عینی وی در چندین نبرد از جمله جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و صهیونیست ها می توان به آن پی برد. رژیم و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ 22 روزه و 11 روزه گرسنگی و 2 روز غزه در برابر ارتش مسلح رژیم صهیونیستی.

حاج قاسم مرزهای مقاومت پشت دیوارهای اسرائیل را تصرف کرد
از این رو سردار اسدالله گنجعلی همرزم حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده با اشاره به برخی از رشادت ها و خاطرات این سردار دل ها عنوان شد: حاج قاسم سلیمانی مدرسه ای داشت که همان مدرسه امام خمینی (ره) بود. بلند می شود و می جنگد، خودش را می سازد و چهره معروف امت اسلامی می شود، این ملاک حاج قاسم است.
وی افزود: به همت حاج قاسم امروز تهدید از مرزهای ماه هزاران کیلومتر فراتر و نزدیک به اسرائیل رفته و جبهه مقاومت به مرزهای اسرائیل رسیده است.امروز مدرسه حج قاسم باید در جبهه مقاومت تکرار شود.

95e87087 c767 4560 b2ee 96ec35f3d15e خبر خاکستری

افزایش قدرت مقاومت در منطقه یکی از اهداف سردار شهید سلیمانی است
همچنین دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در افزایش قدرت مقاومت در منطقه، گفت: سردار سلیمانی تمامی برنامه ها و طرح های آمریکا در منطقه را که در دو دهه گذشته تریلیون ها دلار هزینه کرده بود، خنثی یا قطع کرد.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اهداف شهید سلیمانی در منطقه گفت: هدف اول خنثی سازی نقشه های آمریکا و هدف بعدی توانمندسازی ملت ها و کشورهای منطقه در مقابل آمریکایی هاست.
وی افزود: افزایش قدرت مقاومت در منطقه توسط سردار سلیمانی از اهداف مهم شهید سلیمانی بود.

جریان مقاومت باعث شکست و جدایی دشمن می شود
این کارشناس مسائل منطقه و بین الملل با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت در شرایط مساعدی قرار دارد، افزود: در نقطه مقابل جبهه مقاومت، امروز دشمنان یعنی آمریکایی ها و اسرائیلی ها در شرایط نامناسبی قرار دارند.
وی گفت: پیام مقاومت در همه جا اتحاد، همبستگی و انسجام است در حالی که این پیام برای دشمنان اختلاف، شکست و هزینه های سنگین است.
زارع با اشاره به دستاوردهای مقاومت خاطرنشان کرد: یافته های مقاومت این است که وقتی اسرائیلی ها یک نیروی مقاومت در جنوب دمشق به نام آقای کامل محسن را شکنجه کردند، بلافاصله با دبیرکل سازمان ملل تماس گرفتند و او نیز به آن پیوست. خدا به لبنان بگوید که این یک حادثه ناخواسته بود و ما نمی دانستیم که آقای کامل محسن آنجاست و اگر می دانستیم حمله نمی کردیم.
وی گفت: اسرائیل چه زمانی چنین ادبیاتی داشت که در آن جنگ های تاریخی با مصری ها و اردن ها و سوری ها روبرو شود. این ادبیات ادبیات امروز اسرائیل است و عمق ترس اسرائیل را نشان می دهد.

3417afa9 797a 44eb a3b0 8f7d24356f2a خبر خاکستری

امروز ارتش مقاومت حاج قاسم با توطئه های آمریکا در منطقه مخالف است
در همین حال سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در دو دهه ای که در مسیر مقاومت قرار داشت با شکست همه نقشه ها و نقشه های دشمنان مواجه شد، گفت: حاج قاسم پرچمدار مبارزه با تروریسم بود.
وی ادامه داد: آمریکایی ها با ادعای تروریست بودن او را به شهادت رساندند که این مایه شرمساری ابدی آمریکایی ها خواهد بود.
معاون سیاسی و امنیتی سپاه خاطرنشان کرد: حاج قاسم توانست از ظرفیت مردم منطقه و مقاومت استفاده کند و با برنامه ریزی های راهبردی خود تمام نقشه های آمریکا را به هم بزند و با شکست مواجه شود.
وی تصریح کرد: امروز مقاومت از شرق مدیترانه تا دریای سرخ و عرب و یک ارتش بین المللی اسلام که توسط حاج قاسم ایجاد شده یک واقعیت واقعی است.
سردار جوانی با اشاره به اینکه مقاومت امروز یک ارتش بین المللی اسلام است، گفت: امروز نیروهای حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حسینیون ظرفیت بسیار بالایی برای مقابله با توطئه های آمریکا در منطقه دارند.
وی بیان کرد: حاج قاسم توانست گروهی از نیروهای مقاومت جهان اسلام به ویژه کشورهای اطراف ایران را سازماندهی کند و به صورت واقعی با تروریسم مقابله کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید