ارتش تنها نیروی مقابله کننده با توطئه های دشمن بود/ ارتش در محرومیت شرق ایران حضور پررنگی دارد.


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822951

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان:

مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به مقابله ارتش با ضدانقلاب داخلی و جنگ با دشمنان گفت: ارتش تنها نیرویی بود که در برابر توطئه های دشمنان قرار گرفت. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید شمس الدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ روز ارتش را به همه کارکنان ارتش به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم: ارتش در دوران دفاع مقدس و قبل از آن فداکاری های زیادی کرده است.

وی با اشاره به وفاداری هموطنان به معمار کبیر انقلاب گفت: نیروی هوایی ارتش از اولین مجموعه هایی بود که با انقلاب و امام خمینی (ره) بیعت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب و فرار برخی از سران ارتش و مشکلاتی که در حوزه نیروی انسانی در ارتش به وجود آمد؛ با وجود این مشکلات در ارتش و نبود کمیته های انقلابی و نیروهای مردمی برای دفاع از انقلاب، ارتش در استان هایی که مسائل قومیتی مطرح می شد مانند ترکمن صحرا، خوزستان، آذربایجان و… تنها نیروی مخالف بود. توطئه ها، دشمن

وی گفت: اوایل انقلاب طبق اطلاعات نظامی، ژاندارمری گفته بود که عراق در حال شناسایی و ثبت توپخانه در منطقه است و عراق به دنبال حمله گسترده به ایران است. سپس به ارتش دستور دادند که مرزها را گسترش دهند.

موسوی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز رسمی جنگ ایران و عراق مانع تحرکات عراق شده بود، گفت:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه نیروی هوایی و دریایی ارتش بهترین نقش را در تامین امنیت هوا و فضا داشتند، ادامه داد: نیروی دریایی نقش بسیار موثری در مورد صادرات و واردات، صادرات و تامین نفت نیروی دریایی ارتش امنیت غذایی بوده و هست.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری انجام داده است که نیروی هوایی عراق در زمان جنگ نتوانسته است کار زیادی انجام دهد، افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش عراق را زمین گیر کرده است.

موسوی گفت: پس از حمله عراق به ایران، نیروی زمینی ارتش توانست از پیشروی سریع ارتش عراق جلوگیری کند تا نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازماندهی و مقابله کنند.

وی با بیان اینکه پس از سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و سپاه در کنار یکدیگر رشادت های زیادی از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی نماند و این امر تنها با وجود آن امکان پذیر شد. قربانیان فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران.

مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به موضوع انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و ارتش ارتش اسلامی

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) صحبت درباره انحلال ارتش را جایز نمی دانستند، افزود: امام خمینی (ره) در پیام خود اعلام کردند که همه باید از ارتش حمایت کنند و این پشتوانه مردمی در حال شکل گیری است.

موسوی گفت: این حمایت ها موجب تثبیت ارتش و تثبیت ارتش به تثبیت مرزها شده است.

وی ادامه داد: نقش ارتش در شکستن حصر آبادان، عملیات ثامن الائمه، عملیات بیت المقدس، دفاع از والفجر 8 و سایر عملیات های بزرگ به ویژه عملیات مرصاد برای تامین امنیت کشور ضروری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه امنیت و بازدارندگی ایجاد شده توسط ارتش امروز هم وجود دارد، افزود: این ارتش با ارتشی که قبل از انقلاب می دیدیم متفاوت است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مردمی است که امروز در دفاع از مردم و نظامی گری و همچنین امنیت سلامت انسان ها حضور دارد و در محرومیت شرق ایران حضور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید