اقدام ارتش در دفاع مقدس موجب برتری ایران در هوا و دریا می شود/ارتش اقدامات درخشانی در حوزه محرومیت زدایی دارد.


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822896

استاندار زنجان با اشاره به توقف فعالیت نیروی هوایی عراق توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش موفق شد نیروی دریایی عراق را زمین گیر کند و این اقدامات ارتش باعث برتری جمهوری اسلامی ایران در هوایی شد. و دریا.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به موج بیان; محسن افشارچی در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید یکی از دلایلی که این روز به عنوان روز ارتش اعلام شد. توسط امام خمینی چون من خمینی را دارم (او وفاداری بی سابقه ای به ارتش دیده بود.

وی با اشاره به دیدار هموطنان با امام خمینی (ره) و وفاداری ایشان به رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن 1357 گفت: این دیدار باعث تسریع پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نمایندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس صحت تصمیم امام خمینی (ره) را تایید کرده است، تصریح کرد:

وی با اشاره به توقف نیروی هوایی عراق توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش موفق شده است نیروی دریایی عراق را از بین ببرد و این اقدامات نظامی باعث برتری جمهوری اسلامی ایران در هوا و دریا شده است.

افشارچی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در عرصه های مختلف به سپاه و بسیج کمک کرده است، افزود: ارتش زحمات زیادی کشیده و شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

وی یاد و خاطره شهدای ارتش به ویژه 700 شهید تیپ 216 ارتش زنجان را یادآور شد و گفت: ارتش شهدای گرانقدر زیادی از جمله شهید محبری، آب شناسان، بابایی، کارنی، صیاد شیرازی و… تقدیم کرده است. از این نظام جهانی

استاندار زنجان گفت: وقتی به زندگی نامه این شهدا نگاه می کنیم می بینیم که این شهدا علاوه بر اینکه در عرصه نظامی استثنایی بودند، اهل تقوا و اخلاق نیز بودند.

وی با بیان اینکه امروز ارتش بسیار توانمندتر از هر زمان دیگری است، گفت: ارتش در گذشته نیاز به واردات قطعات تانک داشت، اما امروز ارتش به تولیدکننده تانک تبدیل شده است.

افشارچی با بیان اینکه ارتش در گذشته نیاز به واردات قطعات هواپیما در حوزه هواپیما داشت، تاکید کرد: اکنون ارتش هواپیماساز است و در آینده هواپیماهای جدید را معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش ارتش برای محرومیت زدایی گفت: برای مشاهده اقدامات ارتش در حوزه محرومیت زدایی کافی است نگاهی به اقدامات ارتش در سیستان و بلوچستان بیندازیم.

استاندار زنجان با اشاره به تلاش ارتش برای خدمات رسانی به مردم گفت: ارتش در دوران اپیدمی تاج در راه اندازی بیمارستان های صحرایی کمک زیادی به بهداشت و درمان کرده است.


سخنان شهید محبری نشانگر روحیه نظامی ارتش جمهوری اسلامی در تاریخ است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تبریک روز ارتش به همه ارتش و نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش، سپاه، بسیج، کمیته های انقلاب و نیروی انتظامی برای حفظ استقلال و امنیت از سینه خود دفاع کردند.

وی در یادواره شهدا به ویژه 700 شهید تیپ 216 زرهی زنجان گفت: شهدای ارتش جان خود را فدای این ملت کردند.

آیت الله خاتمی با یادآوری سخنرانی سرلشکر غلامرضا محبری در حضور امام خمینی(ره) گفت: این سخنرانی شهید محبری روحیه نظامی ارتش جمهوری اسلامی را در تاریخ ماندگار کرد.

وی با یادآوری طرح انحلال ارتش در اوایل انقلاب، ادامه داد: زمانی که دشمنان بحث انحلال ارتش را مطرح می کردند، امام خمینی (ره) با بصیرت و آینده نگری در 27 فروردین بیانیه ای صادر کردند و ارتش را ماندگار کردند و ارتش را تقویت کنید.”

نماینده ولی فقیه با اشاره به سخنانی که ارتش از زبان معمار کبیر انقلاب بیان کرد، افزود: امام خمینی (ره) ارتش را با کلماتی مانند فرزندان ملت و … ارتش توصیف کردند.

وی با بیان اینکه شهید محبری وفاداری زبانی و علمی خود را به امام خمینی (ره) اعلام کرد و حماسه ای را به حماسه های ارتش اضافه کرد، افزود: شهید صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی در همبستگی نیروهای بعد از انقلاب داشت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر شهدای مدافع حرم در مقابل داعش از خود دفاع نمی کردند، امروز در خیابان های شهر با داعش می جنگیدیم، خاطرنشان کرد: سرنوشت داعش برای مبارزه با ایران از عراق و سوریه است.

وی با بیان اینکه ایران در هر مقطعی از تاریخ ایران بخشی از خاک خود را از دست داده است، تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید