افتتاح 227 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در هفته دفاع مقدس از مازندران


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898308

وی از افتتاح 227 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 119 میلیارد تومان در حوزه های مختلف در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بیش از گذشته به همبستگی و وحدت ملی نیاز داریم و یکی از رویکردهای اصلی این ایام، محوریت است. مقاومت.

وی گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و شهادت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) اظهار داشت: در حوزه محتوا و فضاسازی، برنامه های مختلفی در دستور کار است.

فرمانده سپاه کربلا شعار امسال هفته دفاع مقدس را «ما مقاوم هستیم» اعلام کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوران تاریخ ایران است.

مسلمی تصریح کرد: در دوران مقدس حراست شاهد مرحله ای از توانمندی ملت شریف ایران اسلامی بودیم که باید معارف این گنجینه ناب برای همگان تبیین شود.


وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش برای فراموشی فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس هستند چرا که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مایه برکت و رحمت برای جامعه است، اظهار داشت: تداوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. باید مورد توجه طبقات مختلف قرار گیرد.


فرمانده ارتش کربلا ادامه داد: دشمنان اسلام با سوء استفاده از حوادث و اتفاقات جامعه سعی در تضعیف روحیه شهادت طلبی در ملت ایران دارند.


مسلمی گفت: رویداد ملی با عنوان هرومان مرهیدیم در قالب تکریم و تجلیل از جامعه ایثار، اکرام حسنی، تجلیل از شهدای محله، حلقه های متصل، بهشت ​​گردی، گلزارهای عطرافشانی در کشور و استان برنامه ریزی شده است. شهدا، قاب ماندگار، تئاتر، منظره آسمان، حرکت وصیت خوانی و… پر از قدرت خواهد شد

وی به برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس بیش از 5 هزار برنامه در استان برگزار می شود.

مسلمی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس از 29 شهریور با زیارت و تجلیل از 10 هزار و 400 شهید آغاز می شود، ادامه داد: این برنامه در شهرها، روستاها و بخش ها برگزار می شود.


فرمانده سپاه کربلا افزود: در این رزمایش که در تمامی شهرستان های استان مازندران برگزار می شود، همزمان با اعلام کد یگان، 1200 تیم با برگزاری مراسم ویژه به منازل شهدا اعزام می شوند. .


وی تصریح کرد: هدف از اجرای این رزمایش این است که بتوانیم به همین صورت با خانواده شهدا دیدار کنیم و هدف دوم تشخیص و تحلیل مشکلات و موانع پیش روی این بستگان است تا بتوانیم کارگروه تخصصی تشکیل دهیم. در حوزه معیشتی و بهداشتی. و مشکلات اشتغال جامعه فداکار استان باید رسیدگی و رفع شود.


مسلمی از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به مسائل مطرح شده از سوی خانواده های شهدا و ایثارگران پس از تدریس به منظور رفع مشکلات و رفع توقعات این خانواده ها خبر داد و خاطرنشان کرد: البته دستاوردهای این اقدامات یک مایه برکت و افتخار، باید شبانه روز تمام تلاشمان را بکنیم.» باید برای جامعه فداکاری کنیم و کار را به وقت اداری محدود نکنیم.


وی از عیادت و تجلیل از یک میلیون جانباز دفاع مقدس توسط برنامه های هفته دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه این برنامه به صورت زنده در بیت رهبری انقلاب برگزار می شود، گفت: این برنامه در سطح استانی و استانی مازندران نیز برگزار می شود. به صورت نمادین با حضور پانصد نفر از جانبازان دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می شود.


فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: این برنامه به مدت سه سال در مازندران اجرا شد و امسال برنامه استانی از ساعت 8 صبح تا 10 صبح در سالن غدیر سپاه کربلا با پخش زنده از مرکز از مازندران برگزار شد. و از ساعت 10 به بعد در قالب ویدئو کنفرانس از بیت امام خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت همزمان با سراسر کشور برنامه خواهند داشت.


وی با بیان اینکه برای مراسم تجلیل از جانبازان دوران دفاع مقدس سهمیه استانی 60 هزار نفری داریم، افزود: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 10 شهریور ماه جاری رژه موتورسیکلت و خودرو برگزار می شود. به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان شهید قاسمی ساری.


مسلمی با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر هشت به مدت پنج شب در فرهنگسرای دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا انجام می شود، تاکید کرد: یادواره های شهدا به نام افتخار محله نیز انجام می شود. در هفته دفاع مقدس از گلوگا تا رامسر برگزار می شود.


وی با بیان اینکه علاوه بر این برنامه در سی ام ماه جاری نیز نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان برپا می شود، گفت: این نمایشگاه نیز در حال برگزاری است.


مسلمی از برگزاری پیاده روی خانوادگی همراه با سفره خدمات در سطح مساجد برای نماز جمعه سراسر استان خبر داد و یادآور شد: در شهرستان های نکا و بابل توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند در نظر گرفته شده است.


این مسئول با بیان اینکه جشنواره های پژوهشی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با نماینده حوزه های علمیه دیدار و گفتگو خواهیم کرد. حقوقدان در مازندران.


فرمانده سپاه کربلا از بازدید از بیمارستان جانبازان امام علی (ع) سوری به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: با 100 درمانگاه هماهنگی انجام شده تا شاهد ارائه خدمات رایگان به بیماران نیازمند استان باشیم. .


وی با بیان اینکه حضور قهرمانان ورزشی استان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران و معطر سازی یاد و خاطره هشت شهید گمنام برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از رزمندگان زن در دوران دفاع مقدس نیز تجلیل می شود.


مسلمی از برگزاری مراسم اعطای مدال های قهرمانی به ورزشکاران شهدای دوران دفاع مقدس در ساری خبر داد و گفت: نشست سواد رسانه ای نیز تدارک دیده شده است.


وی از اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: افتتاح منازل محروم نیز در دستور کار است.


فرمانده سپاه کربلا افزود: یادواره شهید نوروزی علی یزدانکاه شهید برجسته جامعه کار و تجارت کشور در سال 1401 در فریدون در جوار زادگاه این شهید والامقام با حضور و سخنرانی مسئولان برگزار می شود. و فرماندهان کشور


مسلمی با بیان اینکه 227 پروژه عمرانی به ارزش 119 میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد، گفت: 100 کارگاه مشاغل کوچک و وام خیریه به ارزش 100 میلیارد تومان افتتاح می شود.


وی از توزیع 100 هزار بسته معیشتی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: 3 هزار بسته لوازم التحریر و 100 وسیله کمک آموزشی از جمله تبلت بین نیازمندان توزیع می شود.


فرمانده سپاه کربلا از توزیع 100 جهیزیه بین مردم استان خبر داد و گفت: 1000 گروه جهادی نیز به مناطق فقیرنشین استان اعزام شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید