دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر انقلاب / دستاوردهای دفاعی در هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898049

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از تجلیل از یک میلیون نفر از جانبازان دفاع مقدس و مقاومت در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مراسم در سی ام برگزار می شود. شهریور ماه در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مقام معظم رهبری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری امروز (یکشنبه) با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد حراست مقدس با شعار «ما» برگزار می شود، گفت: ماندگارند» و گفت: 1264 برنامه در هفته دفاع مقدس سال 1401 را با 4977 فعالیت در سراسر کشور دنبال می کنیم.

وی افزود: این بنیاد برای تحقق اهداف و برنامه های هفته دفاع مقدس هزار و 497 فعالیت و 254 برنامه در مجموعه های نظامی پیش بینی کرده است.

سردار کارگر تصریح کرد: 1100 برنامه و 3481 فعالیت را در دستگاه های کشوری پیش بینی کرده ایم که معاونت های وزیر متولی اجرای آن هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: 4977 فعالیت در استان ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم این طرح ها به طور کلی به ما کمک کند و مشکلی در طول این مدت پیش نیاید. هفته دفاع مقدس برنامه ها را به خوبی پیش می بریم و جدول برنامه های این هفته آماده شده است که کار بر روی آن ادامه خواهد داشت.

وی از تجلیل از یک میلیون جانباز دفاع مقدس و مقاومت در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مراسم 30 شهریور ماه در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور مقام معظم رهبری و تعدادی برگزار می شود. در این دیدار که به صورت زنده با استان ها ارتباط برقرار می شود، شهدا و جانبازان، خانواده معظم شهید، هنرمندان و بستگان شهید حضور خواهند داشت.

سردار خرقر درباره رونمایی از دستاوردهای دفاعی در هفته دفاع مقدس گفت: یکی از برنامه های وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس رونمایی از تعدادی از محصولات صنعت دفاعی است که جزئیات آن توسط وزارت دفاع اعلام می شود. وزارت دفاع در زمان مقرر

وی عناوین هفته دفاع مقدس را به شرح زیر اعلام کرد:

روز اول پنجشنبه 31 شهریور: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از جمله برنامه های تجلیل از جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مقاومت – روز مسح قبر مطهر شهدا و زیارت جانبازان و ایثارگران.

روز دوم: معنویت، زن، خانواده و سلامت از جمله گرامیداشت حماسه عملیات کمان 99، روز بزرگداشت شهدای سلامت و تکریم مدافعان سلامت، حضور در نماز جمعه – تبیین نقش زن و خانواده در حفاظت مقدس، راهپیمایی خانوادگی

روز سوم: ولایت، جوانان، علم و دانش با تاکید بر حضور دانشجویان در عرصه علم و دانش تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو حکومت داری جوانان

روز چهارم: شهدا، جانبازان، آزادگان، صلابت و سربلندی از جمله روز ایثار و تجلیل از خانواده افتخاری شهدا، جانبازان و جانبازان.

روز پنجم: پدافند همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان با تاکید بر آموزش همگانی و موضوع پدافند غیرعامل، رسیدگی به حمایت و پشتیبانی مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، سربازان پاسداری

روز ششم: وحدت ملی، بصیرت، استکبار ستیزی و استکبارستیزی از جمله تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان، تبیین وحدت ملی و بصیرت مقاومت. جبهه مقابل استکبار جهانی

روز هفتم: نیروهای مسلح، بسیج، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان شامل تبیین نقش نیروهای مسلح، بسیج، جهادگران، روحانیت، روستائیان، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان در دفاع مقدس.

روز هشتم: فرماندهان، بزرگواران، حماسه آفرینان از جمله یاد و خاطره سرداران شهید دفاع مقدس.

دیدگاهتان را بنویسید