اجرای 42 برنامه کلیدی در هفته دفاع مقدس در استان کرمان. سه شهید گمنام در هفته دفاع مقدس را در خود جای داده است


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898016

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان:

محمود مهدی فرد گفت: در هفته دفاع مقدس پذیرای سه شهید گمنام در مرکز استان کرمان خواهیم بود و این شهدای گرانقدر در دو شهر کرمان و زرند تشییع خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به ایده آل؛ محمود مهدی فرد در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا علیه السلام گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید ستادی به عنوان ستاد هفته دفاع مقدس تشکیل می داد که در سطح استان با محوریت استاندار و دبیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: تاکنون چهار جلسه مطابق با برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شده و البته این ستادها در سطح شهر با فرماندار و فرمانده سپاه هان هر شهر به عنوان مرکز برگزار شد.

وی گفت: 42 برنامه محوری برای چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس تنظیم شده است که زیرمجموعه این هسته ها بیش از 420 برنامه است و فرصت افزایش برنامه ها وجود دارد.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقاومیم» است، بیان کرد: برنامه های این هفته بر پایه جهاد، تبیین، روشنگری و روایتگری است و گروه های مختلفی از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در این راستا روایاتی را تهیه کرده اند. منطقه و همچنین برای حضور در مجموعه های مختلف در راستای روایت با بسیج همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان کرمان با تاکید بر اینکه روایت جانبازان حراست در سطح مدارس استان انجام می شود. گفت: محور برنامه های امسال تجلیل از یک میلیون نفر از جانبازان دفاع مقدس است که طبق روال سال های گذشته مهمترین این برنامه ها بیانات مقام معظم رهبری است که 30 مهرماه برگزار می شود. شهریور ساعت 9:30 صبح در گلزار شهدای کرمان جنب مزار شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی.

وی افزود: این برنامه در شهرستان ها نیز اجرا می شود و در حاشیه این برنامه از پیشکسوتان تجلیل و کتاب ها و محصولات مختلف ارائه می شود.

مهدوی فرد با اشاره به پخش برنامه در حوزه دفاع مقدس از شبکه استانی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا، راویان و… در هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در روز پنجشنبه رژه نیروهای مسلح با همکاری ستاد منطقه ای جنوب شرق برگزار می شود و عصر پنجشنبه عطر افشانی و پودر گلزار شهدا نیز در استان انجام می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان کرمان با بیان اینکه سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هفته حراست از فرماندهان و پیشکسوتان این حوزه خواهد بود. خان حراست مقدس در سراسر استان گفت: این هفته مراسم استقبال از سه شهید گمنام در مرکز استان برگزار می شود که این شهدای گرانقدر در دو شهر کرمان و زرند تشییع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: 122 گلزار شهدای گمنام و 299 شهید گمنام در استان داریم و پیگیر هستیم که در نقاطی که در استان شناسایی شده است شهدای گمنام بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید