اجرای 700 برنامه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل/ تبیین دستاوردهای بسیج در نقاط


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898662

معاون هماهنگ کننده حضرت عباس(ع) از اجرای 700 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و گفت: بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدمات رسانی به بسیج سازندگی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس 700 برنامه با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و ایثار و ایثار و… شهادت در سراسر استان اردبیل برگزار شد

وی شعار «ما مقاومیم» را شعار هفته دفاع مقدس سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم و تبیین دستاوردهای بسیج در عرصه های مختلف همراه با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از جمله اهداف ایجاد نمایشگاه هنرهای رزمی و یادمان های فرهنگی و یادمان های شهدا در هفته دفاع مقدس در سراسر استان اردبیل است.

b8c00be7 7a19 405c 909a 64505659cf2c خبر خاکستری

عطایی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های مهم و پر ستاره هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و گفت: رژه نیروهای مسلح، میزبانی از حرمسرای سبز چهره ولایت، افتتاح نمایشگاه رزمی و فرهنگی و والفجر یکی تبیین دستاوردهای پایگاه های مقاومت بسیج استان، بررسی عملیات دفاع مقدس در دانشگاه ها و مدارس، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، گویندگی زنده در برنامه های صدا و سیمای استان، دیدار با خانواده شهدا ادامه خدمت گروه های جهادی زنان در مناطق محروم، کمپین همکلاسی های مهربان برای توزیع لوازم التحریر در بین خانواده های کم برخوردار، برپایی سفره خضت در مناطق کم برخوردار و گره گشایی از زندگی مردم، تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های محوری است. هفته دفاع مقدس که به طور همزمان در سراسر کشور و استان ها برگزار می شود ملت اردبیل

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه های سازندگی بسیج در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در طول تعامل بسیج با مردم از ابتدای سال تاکنون اقدامات مفید و موثری انجام شده است که شاهد آن بودیم. بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در بسیاری از نقاط این حذف مصادف با هفته دفاع مقدس در سراسر استان خواهد بود.

0efde24a 2821 49ef a2d0 f63c74e08bfd خبر خاکستری

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) در ادامه سخنان خود به برنامه های مشترک بسیج سازندگی با شرکت آبفا اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 454 روستا با اعتباری بالغ بر 476 میلیارد توم یکی از برنامه های مهم است. و برنامه های اولویت دار بسیج سازندگی ایستوکرا در بازه زمانی 30 ماهه تکمیل می شود.

وی از احداث 10 مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی، کم آبی 128 روستا برطرف می شود.

عطایی به پروژه های آبرسانی انجام شده در هفته دفتر مقدس اشاره کرد و گفت: اجرای فاز اول طرح آبرسانی به 18 روستای شهرستان گرمی، رفع موانع پشت بام 52 روستای شهرستان بیله سوار از جمله آب است. پروژه های تامین برای مناطق کمتر برخوردار استان اردبیل.

وی همچنین به پروژه های آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از حوضه آب کشاورزی میمند به حجم 600 متر مکعب، افتتاح کانال آب روستای ابربکوه، خطوط لوله فلزی روستای جمیران از جمله پروژه های کشاورزی است. پروژه های آبی که همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.

653e3070 1e80 4006 a8d1 2e3106e68998 خبر خاکستری

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز طرح های اقتصاد مقاومتی را برشمرد و گفت: علاوه بر اقدامات و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی، تهیه و راه اندازی پنل های خورشیدی برای خانواده های کم درآمد از جمله فعالیت های مهم در این زمینه است. اقتصاد مقاومتی که با همت بسیج سازندگی و با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق انجام می شود.

وی با بیان اینکه پنل های خورشیدی نیز بر اساس برنامه های پدافند غیرکارکردی محسوب می شوند، گفت: تامین برق مورد نیاز مناطق و درآمدزایی از محل تولید برق برای خانواده ها از برنامه های اقتصادی بسج است.

عطایی به موضوع مسکن مستضعفان نیز اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی با همکاری بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد در تلاش است تا در مدت 30 ماه 900 واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم برخوردار جامعه بسازد که از این تعداد می باشد. 47 واحد همزمان با هفته دفاع مقدس تحویل خانواده می شود.

704dc4ef 5a19 45b6 9ebc d0252deb2f9f خبر خاکستری

معاون هماهنگ کننده ارتش استان اردبیل به فعالیت های متعدد و متنوع 2200 گروه جهادی در عرصه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ساخت مساجد، بازسازی مدارس، احداث قنوات روستایی. ، ساماندهی قبور شهدا در روستاها، احداث آببر، خانه و ده ها عنوان برنامه دیگر از جمله فعالیت هایی است که در هفته دفاع مقدس مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین به اعتبارات الواح متبرکه در محلات اشاره کرد و گفت: ایجاد صندوق های قرض الحسنه با مشارکت مردم برای مردم توسط مردم از دیگر کارهای ارزشمند بسیج است که در این راستا محقق شده است. خدمت به مردم با بودجه عمومی اندک

عطایی در پایان سخنان خود به لزوم تلاش در فضای مجازی به ویژه جهاد تباین برای خنثی سازی توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: اکثر برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت رایگان از شبکه بیثارات پخش می شود. در شبکه پیام رسان بومی روبیکا.

وی لزوم همکاری مسئولان برای اجرای برنامه های فرهنگی را ضروری دانست و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع آغاز برنامه های فرهنگی مشارکتی با حضور همه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی است که لازمه اثربخشی برنامه ها در سراسر کشور است. سال برای ادامه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید