تبیین دستاوردهای دفاع مقدس یک ضرورت در عرصه جهاد است تبیین / ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.


زمان: 09:35
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841646

در مصاحبه با دو بانوی پیشرو در فرهنگ حفاظت مقدس؛

دو بانوی پیشرو در فرهنگ دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان گفتند: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی برای خنثی کردن نقشه های دشمن است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، جهاد تبیین در عرصه هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای جامعه امروز است. تلاش برای ارائه پیام دفاع مقدس به نسل امروز و آینده برای مقابله با هرگونه تحریف این دوران پرافتخار، یکی از رسالت های همگان به ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی است.

فعالان مجازی و رسانه های این حوزه باید با تمام توان وارد میدان شوند تا با بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت، پیام های دفاع مقدس را ارائه کنند.

تبیین دستاوردهای انقلاب، دفاع مقدس وظیفه همگانی است

نسرین مودی یکی از فعالان رسانه ای در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، ترویج فرهنگ متعالی پاسداشت مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج ارزش ها و اخلاق دانست. حق استادان اندیشه و هنر در به تصویر کشیدن و تنظیم کلمات عاشقانه و تقدیم به کسانی بود که الگوی همه نسل ها شدند.

وی افزود: تقدیم بیش از 2000 شهید سیستان و بلوچستان شهدای دفاع مقدس، مقتل، مدافع حرم و زنان شهید و زندگینامه، خاطرات، وصیت نامه، اشعار و تصاویر کمیاب از شهدا، روز دفاع مقدس، آشنایی. با عملیات دوران های مختلف دفاع مقدس، اخبار و اخبار شهدا، مصاحبه با دبیران کمیته های مختلف و افراد برجسته، فرماندهان و رزمندگان استان بخشی از مطالب سایت فیضون است.

این فعال رسانه ای افزود: سایت فائزون ویژه شهدای بومی سیستان و بلوچستان است، بنابراین هرکسی که می خواهد اطلاعاتی در مورد شهدای استان داشته باشد می تواند به این سایت مراجعه کرده و اطلاعات شهدا اعم از تاریخ تولد، شهادت، عکس و غیره از این سایت استفاده کنید

وی گفت: تولید و انتشار مطالب مربوط به دفاع مقدس، پرونده های شهدا و ایثارگران، ارائه و طبقه بندی شهدا، خادمان ایثارگران، شهدای مدافع حرم از اردوهای راهیان نور، همگی در سایت بارگذاری شده است.

مودی ادامه داد: در مناسبت های تقویم مربوط به شهدا از جمله حماسه سوم خرداد، دفاع مقدس، اردوهای راهیان نور و شهدا، محتوای سایت به روز می شود. این سایت همچنین دارای کانالی در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی است که مطالب مربوطه به صورت مستمر و منظم بارگذاری می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تحقق بیانات مقام معظم رهبری برای پیگیری بیانات گام دوم انقلاب و جهاد، تصریح کرد: این یک وظیفه همگانی است و در این میان شما صاحبان قلم و رسانه ها اثرگذار هستید. نقشی برای بازی کردن

وی ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و بقای انقلاب و اقتدار نظام مرهون ترویج روحیه جهادی و جهادی است. شهادت و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید در این راستا تلاش کنند.

وی بیان کرد: فداکاری ها و رشادت های شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس باید در فضای مجازی به خوبی تبیین شود چرا که نسل کنونی و جوانان امروز تشنه جهاد هستند.

وی گفت: امروز دشمن در جنگ تبلیغاتی خود به دفاع مقدس حمله می کند به همین دلیل دست اندرکاران تاریخ دفاع مقدس نیاز به بازتعریف و تبیین واقعیات همه اقشار دارند.



امنیت و عزت را مدیون خون شهدا هستیم

بتول شهبازی، یکی دیگر از فعالان رسانه ای در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راهی برای خنثی کردن نقشه های دشمن دانست. ما هستیم، باید تلاش کنیم تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم و ارزش ها و آرمان های شهدا را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

وی گفت: پایگاه خبری دفاع مقدس در سال 1392 همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور «سرلشکر فیروزآبادی» رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح کار خود را آغاز کرد و به کار خود ادامه می دهد. فعالیت های زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس.

این فعال رسانه ای هدف از راه اندازی این سایت را تمرکز بر موضوع اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و نحوه زندگی آنها به نسل جوان، دانش آموز و دانش آموز عنوان کرد و افزود: : شهادت، استفاده از وصیت نامه شهدا و نقش ولایت در دفاع از جهان از جمله مفاهیم بارگذاری شده در این سایت می باشد.

وی با اشاره به اینکه حراست گنجینه بزرگی از حوادث است که در آن ایثار و ایثار به صورت برجسته ای به نمایش گذاشته شده است، گفت: اینگونه می توانیم از آنها در برابر حملات دشمن محافظت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید